Pagina 22 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:05
door The Greyhound
Lijn 45 schreef: di 09 jul 2024, 16:45 Intressant is dat Yutong op hun site geen E15 heeft als ik zoek op minstens 13 meter, alleen een E18. Dus hier lijkt ook een nieuw model voor Qbuzz te komen.
Dat klinkt als een nog grotere kwaliteitsimpuls als de Scania Higers in een ander deel van de provincie.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:06
door dezl
Lijn 45 schreef: di 09 jul 2024, 16:45 Intressant is dat Yutong op hun site geen E15 heeft als ik zoek op minstens 13 meter, alleen een E18. Dus hier lijkt ook een nieuw model voor Qbuzz te komen.
In de brochure van de U serie wordt er gesproken over een 15 meter variant.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:15
door ThatPCDude
Wat een verschrikkelijk matige ontwikkeling, nog meer Chinese rotzooi in ons land... Hopelijk wordt het niks en kunnen we snel bussen bij gaan bestellen van Europese bedrijven.

Snap ook niet waarom er zo gegeild wordt op 15m. Voor de lijnen die er zijn en de ruimte die er is zijn 15-meterbussen het minst praktische wat je kan vinden...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:16
door Lijn 45
Ik moet mezelf corrigeren de E15 bestaat al in Finland, alleen niet in het meest recente design. :p
Lijn 45 schreef: di 09 jul 2024, 16:45 Intressant is dat Yutong op hun site geen E15 heeft als ik zoek op minstens 13 meter, alleen een E18. Dus hier lijkt ook een nieuw model voor Qbuzz te komen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:21
door zone2000
ThatPCDude *bus* schreef: di 09 jul 2024, 17:15 Wat een verschrikkelijk matige ontwikkeling, nog meer Chinese rotzooi in ons land... Hopelijk wordt het niks en kunnen we snel bussen bij gaan bestellen van Europese bedrijven.
Als Europese fabrikanten niet kunnen leveren houd het al snel op. Yutong produceert even tot 400 bussen per dag *bus*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:29
door Dionysusnu
Pardon?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:32
door ThatPCDude
zone2000 schreef: di 09 jul 2024, 17:21 Yutong produceert even tot 400 bussen per dag *bus*
Hmm, de omstandigheden in die fabrieken vergeten we dan maar even?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:54
door zone2000
Zo'n uitspraak over deze fabrikant baseer je op feiten of roep je maar wat? :roll:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 17:57
door ThatPCDude
Als je 400 bussen in 1 dag eruit kan plempen moet er wel iets onder de motorkap niet helemaal pluis zijn vind je niet?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 18:08
door Lange_Dre
kippenmobiel69 schreef: di 09 jul 2024, 14:56 Ze gaan als vervanger van de van Hool bussen nu Yutong bussen bestellen. Daar komen zo uit mijn hoofd 50 van, met de rest die mist als optie als ze goed bevallen
Wat een slechte grap is dit toch van Qbuzz

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 18:33
door Meltrain
Het moge duidelijk zijn dat dit niet de voorkeur had van Qbuzz, maar dit is een duidelijk geval van overmacht.
Beter een Chinese bus dan géén bus.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 18:41
door Lijn4
Ze hadden beter voor Solaris kunnen kiezen denk ik, maar geen idee wat daar de levertijden voor zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 18:46
door Marijnvdm
Meltrain schreef: di 09 jul 2024, 18:33 Het moge duidelijk zijn dat dit niet de voorkeur had van Qbuzz, maar dit is een duidelijk geval van overmacht.
Beter een Chinese bus dan géén bus.
Waren Volvo, Solaris, Scania of Mercedes dan geen goede opties?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 18:50
door Lijn4
Scania en Mercedes hebben voor zover ik weet geen 15m bus, Solaris zou wel kunnen lijkt me. Volvo levert de electrische 8900 nog niet, maar volgend jaar wel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 18:51
door buschauffeurDH
kippenmobiel69 schreef: di 09 jul 2024, 15:17 Ze komen wel pas in de zomer van 2025. Wordt t dan 8 jaar of toch langer?
Voor aanvang concessie is 13 jaar.
Vanaf 2025 is 8 jaar.

Er mag begonnen worden met diesel maar er mogen daarna geen diesels meer instromen.
Zo simpel is het volgens mij.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 19:58
door WSM
Hebben ze al naar de levertijden bij Juche Bus geïnformeerd? Mooie dubbeldekkers met een grote klok voorop, ook handig voor de chauffeurs om het einde van de pauze in de gaten te houden :mrgreen:.

https://www.youtube.com/watch?v=H0IgM1MgGFc

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 20:31
door zone2000
Marijnvdm schreef: di 09 jul 2024, 18:46
Meltrain schreef: di 09 jul 2024, 18:33 Het moge duidelijk zijn dat dit niet de voorkeur had van Qbuzz, maar dit is een duidelijk geval van overmacht.
Beter een Chinese bus dan géén bus.
Waren Volvo, Solaris, Scania of Mercedes dan geen goede opties?
Als ze al kunnen leveren zit je natuurlijk nog met het prijsaspect.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 22:07
door Lange_Dre
Zijn die Chinese bussen trouwens alleen voor Zuid Holland Noord besteld, of gaan Groningen en Drenthe er ook mee opgezadeld worden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 22:19
door Lijn4
zone2000 schreef: di 09 jul 2024, 20:31 Als ze al kunnen leveren zit je natuurlijk nog met het prijsaspect.
Dat klopt, maar ik vermoed dat Solaris niet duurder zal zijn dan Van Hool, eerder goedkoper.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 23:03
door The Greyhound
zone2000 schreef: di 09 jul 2024, 20:31
Marijnvdm schreef: di 09 jul 2024, 18:46
Meltrain schreef: di 09 jul 2024, 18:33 Het moge duidelijk zijn dat dit niet de voorkeur had van Qbuzz, maar dit is een duidelijk geval van overmacht.
Beter een Chinese bus dan géén bus.
Waren Volvo, Solaris, Scania of Mercedes dan geen goede opties?
Als ze al kunnen leveren zit je natuurlijk nog met het prijsaspect.
Met die Chinese stadsbussen die ze nu kopen zouden ze maar zo een financieel voordeeltje kunnen hebben.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 09 jul 2024, 23:09
door Lange_Dre
Goedkoop is in veel gevallen een gevalletje duurkoop. Kijk maar naar die BYD's van Keolis die nu bij EBS rijden.🙈

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 08:00
door Roeland
ThatPCDude schreef: di 09 jul 2024, 17:15Snap ook niet waarom er zo gegeild wordt op 15m. Voor de lijnen die er zijn en de ruimte die er is zijn 15-meterbussen het minst praktische wat je kan vinden...
Waarschijnlijk omdat met 15m meer reizigers kunnen zitten dan met 12m bussen?
En blijkbaar hebben een aantal lijnen (zoals Zoetermeer - Leiden - Katwijk) die 15m-capaciteit nodig.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 09:32
door ArrivaBas
Bij een 15-meterwagen is het vooral van belang dat je er als chauffeur, maar zeker ook medeweggebruiker bewust van bent dat de achterkant meer uitzwenkt dan bij een bus met twee assen. De derde as is immers meesturend om het geheel nog een beetje wendbaar te houden. De Alpenlanden bewijzen overigens dat het niet onmogelijk moet zijn om met zo'n joekel door een dorp met smalle straatjes heen te rijden.
Yutong heeft overigens volop elektrische bussen geleverd aan Scandinavische bedrijven in met name Denemarken en Noorwegen. Ik heb geen idee of de bussen daar een beetje betrouwbaar zijn, maar slechter dan de eveneens Chinese BYD's van EBS kan het in ieder geval niet zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 10:13
door Lange_Dre
Lijn4 schreef: di 09 jul 2024, 18:50 Scania en Mercedes hebben voor zover ik weet geen 15m bus, Solaris zou wel kunnen lijkt me. Volvo levert de electrische 8900 nog niet, maar volgend jaar wel.
VDL levert trouwens wel een LE-149 new eCitea. Jammer dat Qbuzz niet voor een betrouwbare bus gekozen heeft, maar voor Chinese troep gekozen heeft. 🤷🏻‍♂️

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 10:17
door Milco
Je hebt ervaring begrijp ik?