Pagina 22 van 35

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: ma 08 okt 2012, 23:08
door ICE105
Ach, als je maar genoeg busritten laat vervallen dan komt het met de prijs helemaal goed.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 20:55
door Edwin
Vervoersbedrijf Connexxion blijft zeker tot volgend jaar december in de regio Noordwest Overijssel rijden.

Het is de provincie Overijssel en Flevoland niet gelukt een kandidaat te vinden voor de Europese aanbesteding voor het busvervoer in de regio IJsselmond. De kandidaten die zich hadden gemeld zaten met de vraagprijs boven het beschikbare budget. De provincies gaan een nieuwe aanbesteding voorbereiden maar gunt tot die tijd het busvervoer aan Connexxion.

De nieuwe aanbesteding wordt eind van het jaar in de markt gezet. De nieuwe vervoerder zou dan in december van start kunnen gaan. Begin november maakt Connexxion de nieuwe dienstregeling bekend. Het gaat om het streekbusvervoer in het gebied Noordwest-Overijssel (Kampen, Genemuiden en Steenwijk) en Noordelijk en Oostelijk Flevoland.

Bron RTV Oost

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 20:57
door Daniel
Allicht ook interessant: ik las elders dat alle Amba's uit IJsselmond weggaan en dat dit een Volvo-bolwerk wordt. Lang zitten denken waar Connexxion dan Volvo's over heeft, enige waar ik op kan komen is dat ze daar dan de Interliner-wagens gaan inzetten die vrijkomen uit ZHN.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 21:04
door Suus
Er rijden er al aardig wat rond, er komen nog twaalf Hanzeliners bij en ZHN heeft er nog 49. Wel een dure grap, al die bussen overspuiten/stickeren voor een jaartje.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 21:08
door Suus
Er rijden er ook nog 20 bij Breng, die gaan er eind dit jaar ook uit natuurlijk.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 21:57
door Klaasje
Allemaal Volvo's? In Almere zijn die 57xx exemplaren gekomen omdat de 56xx exemplaren te veel brandstof opzopen. Lijkt me een duur grapje als je ze inzet op een lijn als de 159 die toch echt niet de hele tijd vol is. Als het net niet meer past in een Amba, ok, dan scheelt het een extra rit. Maar anders is het vooral een duur grapje.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 22:06
door Dafdriver
Bee schreef:Er rijden er ook nog 20 bij Breng, die gaan er eind dit jaar ook uit natuurlijk.
Die Breng Volvo's gaan retour eigenaar ( Womy ) is de planning en in Zuid-Holland komen er juist heel veel van dit type wagens vrij.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 22:12
door NintendoC
Alle amba's? Is dat niet een beetje teveel van het goede? Ik zie dadelijk al die 15 meter Volvo's door de smalle straatjes in Kampen denderen.

Was te verwachten dat Connexxion nog een jaartje doorreed.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 22:34
door flipje
Waarschijnlijk blijven er wel Amba's, kan me niet voorstellen dat er alleen maar Volvo's zullen rijden. Maar een paar extra Volvo's voor Amba's is nooit weg :D.
Eerst maar eens de dienstregeling ben benieuwd wat daar uit gaat rollen...

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 15:08
door NG²7²™
Dafdriver schreef:
Bee schreef:Er rijden er ook nog 20 bij Breng, die gaan er eind dit jaar ook uit natuurlijk.
Die Breng Volvo's gaan retour eigenaar ( Womy ) is de planning en in Zuid-Holland komen er juist heel veel van dit type wagens vrij.
Ook de Breng Volvo's gaan naar Ijsselmond...

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 15:14
door Suus
Dan heb je al 70 12-meter Volvo's bij elkaar, daar moet je die concessie toch wel mee kunnen rijden schat ik zo in.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 15:34
door Milco
Wel gaaf, allemaal Volvo 8700's!
Ik neem aan dat de huidige Volvo's 5670 - 5698 blijven?
Dan krijgt IJsselmond dus:
* 3500 - 3549 (nu Interliner) --> 50×
* 5670 - 5698 --> 29×
* 5729 - 5748 (nu bij Breng) --> 20×

Totaal dus 99 volvo's :D (Waarvan inderdaad 70× 12 meter.)

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 21:10
door Pikobo
Meer details over de nieuwe dienstregeling van Connexxion vanaf december:
http://lelystad.flevopost.nl/?n_id=262460&s_id=725

Met een 'echte' stadsdienst voor Dronten!

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 21:16
door NintendoC
Een stadsdienst met één lijn zeker? Als je dat al een stadsdienst mag noemen dan is Zwolle een OV-metropool.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 21:25
door gkw1969
Oh, wat een minderwaardigheidscomplex weer: Als 1 lijn al een stadsdienst is. Ja, ook 1 lijn is een stadsdienst. en waarom zouden we in de kleinere steden geen stadsdienst kunnen hebben?

Wees blij dat ze tenminste de wijken bereikbaar maken i.p.v. dit soort dingen af te kraken.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 21:25
door Pikobo
NintendoC schreef:Een stadsdienst met één lijn zeker? Als je dat al een stadsdienst mag noemen dan is Zwolle een OV-metropool.
Dat zal wel kloppen. Met 1 bus kun je aardig wat omdat de treinen in beide richtingen elkaar in Dronten kruisen (rond 16,46) en dat is gunstig om daarop een dorpslijn af te stemmen. De route blijft gissen maar omdat 330 verdwijnt en 143 alleen in de spits blijft lijkt de route in Dronten van Station naar Zuid (Manege) in ieder geval daarin te zitten. Mogelijk ook Dronten West, dan kan de bus vanaf Station Dronten de snelste route nemen naar Swifterbant.
Dat lijn 143 alleen in de spits blijft rijden betekent onder andere dat het asielzoekerscentrum bij de Roggebotsluis buiten de spitsuren onbereikbaar wordt per openbaar vervoer.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 21:33
door flipje
Het stond mij bij dat 143 een uurdienst zou blijven rijden tussen Kampen en Dronten, in de spits zou er dan door gereden worden naar Lelystad..

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 22:30
door Vinny
gkw1969 schreef:Oh, wat een minderwaardigheidscomplex weer: Als 1 lijn al een stadsdienst is. Ja, ook 1 lijn is een stadsdienst. en waarom zouden we in de kleinere steden geen stadsdienst kunnen hebben?

Wees blij dat ze tenminste de wijken bereikbaar maken i.p.v. dit soort dingen af te kraken.
Een dorpsdienst dus :lol:

Wat is de kleinste Nederlandse woonplaats met een "stads"dienst?

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 22:44
door NintendoC
flipje schreef:Het stond mij bij dat 143 een uurdienst zou blijven rijden tussen Kampen en Dronten, in de spits zou er dan door gereden worden naar Lelystad..
Dat stond ook in de aanbesteding van een paar maand geleden. Ik weet niet hoe nauw ze de term 'spitsdienst' gaan nemen. Dat kan zijn alleen overdag, maar ook in de ochtend uren en de namiddag. Ik vraag me af wat het nut is van de 143 als hij alleen in de diepe-spits rijdt, dan hebben scholieren vanuit Dronten naar Kampen er ook weinig aan. En kun je beter voor een goede aansluiting van de scholen zorgen op de stadsdienst Kampen, naar het nieuwe station Kampen-Zuid.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 22:56
door Suus
Schagen had een paar jaar geleden een stadsdienst van twee lijnen, daar wonen 18.000 mensen. Winschoten heeft nog een servicebus die een rondje door het dorp rijdt, dat zal vermoedelijk de kleinste plaats in Nederland met een stadslijn zijn.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 23:12
door Xanland
Voor kleinste meest nutteloze stadsdienst, nu we het daar even off-topic over hebben, zal ik eerder Vaassen zeggen. Lijn 96 die half tot niet aansluit op lijn 202. _0-

Maar als ik de rest van het topic goed begrijp is er dus een onderhandse aanbesteding aan Connexxion aangezien ze nogal fouten maken, net zoals BRU, in het PvE in de zin van onmogelijke bedragen...!?

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 23:29
door NintendoC
Ik ben wel erg benieuwd wat de provincies hebben betaald voor al dit moois. Het zal wel meer dan 18 miljoen euro zijn geweest.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 23:32
door Suus
NintendoC schreef:
flipje schreef:Het stond mij bij dat 143 een uurdienst zou blijven rijden tussen Kampen en Dronten, in de spits zou er dan door gereden worden naar Lelystad..
Dat stond ook in de aanbesteding van een paar maand geleden. Ik weet niet hoe nauw ze de term 'spitsdienst' gaan nemen. Dat kan zijn alleen overdag, maar ook in de ochtend uren en de namiddag. Ik vraag me af wat het nut is van de 143 als hij alleen in de diepe-spits rijdt, dan hebben scholieren vanuit Dronten naar Kampen er ook weinig aan. En kun je beter voor een goede aansluiting van de scholen zorgen op de stadsdienst Kampen, naar het nieuwe station Kampen-Zuid.
Als je het bericht van de provincie leest zie je dat de spitstijden van lijn 143 worden toegespitst op die van de scholieren.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: do 18 okt 2012, 23:33
door Klaasje
Het zal niet gratis zijn geweest nee. Het is ook te verwachten dat bij de nieuwe aanbesteding de eisen uitgekleed zullen zijn. Hopelijk zo min mogelijk in de dienstregeling en zoveel mogelijk op andere aspecten maar dat circus zal nu weer helemaal gaan losbarsten.

Re: Tijdelijk contract voor streekvervoer IJsselmond

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 00:44
door Michael 1988
Het zal mij niet verbazen als die stadsdienst in Dronten uiteindelijk een dienst gaat worden met ProCity-materieel. Overigens is Dronten een dorp. Dus stadsdienst is het niet echt te noemen.