Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Milco schreef: ↑vr 11 apr 2025, 14:21
Gaat het doorvoeren van diverse wijzigingen in de dienstregeling per 4 mei nog wel door? Hoewel ik na die datum van lijn 192, die wordt opgeheven, inderdaad geen dienstregeling meer kan vinden, vind ik ook nog niets over de nieuwe(/terugkerende) lijnen 287 en 645 en zie ik bij de overige lijnen dezelfde dienstregelingen als nu...
Edit: inmiddels staat de nieuwe dienstregeling online incl. de "nieuwe" lijnen 287 en 645.
Dienstregeling is een groot woord voor de 645...
We gaan in Nederland van openbaar vervoernaar publieke mobiliteit
Opvallend dat Connexxion op de hoofdpagina van hun website wel een overzicht heeft geplaatst van wijzigingen per 4 mei in Noord-Holland Noord, maar dat een overzicht van Amstelland-Meerlanden vooralsnog ontbreekt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Nee joh, gewoon in de dienstregeling kijken. Doen ze tegenwoordig ook met sommige omleidingen (6/106 Gooi-Vechtstreek en 162 Lisse) waarbij er geen omleidingsbericht meer wordt geplaatst...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ schreef: ↑vr 21 mar 2025, 08:11
Als je de halte op vervallen zet, dan betekent het dat Google of 9292 alleen Busstation Amstelveen (1,2 km) of Ouderkerk adAO (3,1km) als alternatief toont, terwijl het juiste alternatief, Bankrashof, 388m verder is.
Ik weet wel dat IT bezig is met een update in systemen, maar wat precies de effecten daarvan zijn weet ik niet - en is ook niet aan mij om te vertellen.
Hier even op terugkomend: Het valt me op dat de laatste tijd veel vervallen haltes niet als zodanig staan aangegeven in CXX-gebieden, waar ze dat vroeger wel standaard waren. Weet jij toevallig of dat een bewuste keuze is, of een foutje?
fred1954 schreef: ↑zo 26 mei 2024, 07:26
De VRA had problemen met de onderdoorgang bij het VUImc. Eerst mochten de bussen niet over de busbaan onder de onderdoorgang door i.v.m. de doorrijhoogte in combinatie met de tramdraden. Later mocht dit weer wel, maar vanaf dat moment alleen als de bussen “zakken” voordat ze er onderdoor rijden. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de VRA aan CXX gevraagd heeft toentertijd voor een definitieve oplossing, die dus nooit gekomen is.
Op de site van Connexxion staat een storingsmelding dat lijn 346 sinds 30 april niet meer over de busbaan mag bij het VUmc, en dus langs de rijbaan halteert. Zou de hoogte nu toch weer een probleem zijn?
Waarom rijdt lijn 255 eigenlijk met 18-meter? Het is typisch een lijn waar je lange tijd in wil zitten. Een 18-meter biedt nauwelijks meer zitplekken dan een 12/13-meter, maar vooral meer sta- en kofferruimte. Kunnen die 18-meters niet beter naar de 356 die regelmatig uitpuilt op delen van het traject? En op termijn ergens een paar 15-meter vandaan voor de 255?
Als er geen kinderwagens of rolstoelen mee moeten met lijn 255 (wat ik me zomaar kan voorstellen) dan heeft een 18 meter Ebusco evenveel zitplaatsen als een 14,5 meter Citea in Haarlem-IJmond, namelijk 53. Die zitplaatsen kun je mooi gebruiken als het nodig is, want in een Ebusco van 12 of 13 meter is het op de snelweg onprettig staan. Op welk traject is het trouwens druk op lijn 356?
Het lijkt me niet dat al die reizigers naar Langerhuize of de Ouderkerkerlaan moeten en dan lijkt een herstel van de frequentie op lijn 300 naar 10-12x/uur effectiever. Hoewel, als de afrit Amstelveen straks echt langdurig dichtgaat zullen de bussen via een busafrit de route langs de snelweg gaan rijden. Dat kan - tot grote schrik van de planner van de zaak - 5 FTE extra, maar ook frequentieverlagingen opleveren zodat de extra bussen niet nodig zijn. In dat laatste geval kunnen er misschien zelfs bussen vrijgespeeld worden waarmee de 356 alsnog vaker geleed gereden kan worden, al rijden tegenwoordig structureel een paar omlopen met 18 meter op deze lijn.
Ik ben niet de planner van de zaak, ik heb niets met diensten noch drgl noch omleidingen van AML te maken, en ook nooit gehad, anders dan dat mijn standplaats 8 jaar geleden in de regio lag.
Deze berekening was puur educated guess op de achterkant van een servet sigarendoosje*.
Ik weet ook echt niet wat er in werkelijkheid gaat gebeuren.
2 Hermes ZOB - Bravo citea’s rijden nu in AML, de 1227 en 1233.
Het is bekend dat er een deel van deze serie vertrekt uit Eindhoven, 16 naar Zeeland en 7 naar Veluwe - Zuid. Dat er in AML terecht zouden komen was nog niet naar voren gekomen, wellicht dat het dan ook tijdelijk is. We hebben het vaker gezien, ZOB bussen in AML.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Toen de Ebusco problemen voor het eerst kwamen opdagen heb ik de 9799 wel een paar dagen op de 169 zien rijden, maar nooit de kans gehad om op de foto te zetten. Stond op Busposities zelfs dat een rit van de 160 ook een gelede VDL was, maar niet met mijn eigen ogen gezien dus wie weet.
De 169 heeft trouwens vandaag alleen maar met geledes gereden: 9775, 9788 en 9789.
Styyx schreef: ↑vr 23 mei 2025, 11:31
Toen de Ebusco problemen voor het eerst kwamen opdagen heb ik de 9799 wel een paar dagen op de 169 zien rijden, maar nooit de kans gehad om op de foto te zetten. Stond op Busposities zelfs dat een rit van de 160 ook een gelede VDL was, maar niet met mijn eigen ogen gezien dus wie weet.
De 169 heeft trouwens vandaag alleen maar met geledes gereden: 9775, 9788 en 9789.
Dat klopt niet helemaal, heb vanmiddag/vanavond op omloop 630213 gereden met de 2701!
In tegenstelling tot de 2753 die van de Veluwe komt, komen de 2748 en 2749 gewoon uit een nabijgelegen garage. Mogelijk rijden deze straks of morgen gewoon weer in Haarlem-IJmond.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!