Pagina 213 van 217

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 26 mei 2025, 13:41
door CSA2
5891 is zelfs actief op de 300 vandaag...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 26 mei 2025, 15:14
door sneltram
Ook op lijn 255 kwam er een groene Iveco langs (met rode randen langs de deuren overigens).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 26 mei 2025, 15:16
door Milco
2748 of 2749 denk ik. ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 26 mei 2025, 15:31
door Youri
Eventjes nagekeken, en dat was de 2748.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 26 mei 2025, 18:15
door tripel7
:(
omaylie schreef: vr 23 mei 2025, 11:24 Hebben we al een keer eerder een gelede R-net bus gezien op lijn 169? Vandaag de 9788 gezien op die lijn.
Ja, zelf een paar x gereden met een gelede citaro, solaris heeft er destijds ook weleens op gereden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 27 mei 2025, 22:42
door omaylie
En we hebben nog een bus uit Haarlem-IJmond die hier sinds gisteren te gast is, namelijk Citea 3217. Deze heb ik vandaag gezien op lijn 356.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 13:43
door Station Luchtbal
Op 22 mei 2025: Vergunning verleend - Buitenplanse omgevingsplanactiviteit (BOPA) - bij de Strawinskylaan 8, Amsterdam - het gebruiken van de gronden als kantine, kantoor, vergaderruimte en laadinfra voor zero emissie bussen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 13:48
door ThatPCDude
Verkeerde concessie. AML heeft niks met het GVB te maken.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 14:00
door Station Luchtbal
Het is juist voor AML relevant (en niet of nauwelijks voor het GVB. Het GVB is hier de uitvoerder.). Lijn 178 kan elektrisch gaan rijden zodra op verzoek van CXX daar de laadvoorziening is geplaatst. Zie bijvoorbeeld Vervoerplan Amstelland en Meerlanden 2024, pagina 8:
(...) Wel wil Connexxion benadrukken om alleen bij Amsterdam Zuid door de wegbeheerder een (of meerdere) snellader(s) te plaatsen, zodat dieselvoertuigen zo kort mogelijk noodzakelijk zijn. In eerdere berichtgeving is er ook de wens uitgesproken om op de Poortwachter een lader te plaatsen, maar inmiddels heeft de Vervoerregio bekend gemaakt dat er op Amsterdam Zuid laders komen, daarmee is de wens voor de halte op Poortwachter vervallen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 19:55
door Etienne
Naast de 2753 is nu ook de 2744 de gelederen komen versterken in Amstelveen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 20:24
door fred1954
Station Luchtbal schreef: vr 30 mei 2025, 14:00 Het is juist voor AML relevant (en niet of nauwelijks voor het GVB. Het GVB is hier de uitvoerder.). Lijn 178 kan elektrisch gaan rijden zodra op verzoek van CXX daar de laadvoorziening is geplaatst. Zie bijvoorbeeld Vervoerplan Amstelland en Meerlanden 2024,
De aanvrager is het GVB, dus lijkt me dat het GVB er ook gebruik van zal maken? Ten behoeve van lijn 15 bijvoorbeeld? En CXX voor lijn 178 in eerste instantie?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 22:06
door Station Luchtbal
De bussen van het GVB kunnen hier ook laden, maar dit is niet noodzakelijk om de lijnen 15 en 62 elektrisch te kunnen rijden. Wat wel het geval is voor lijn 178. Vandaar ook de herhaaldelijke verzoeken van CXX aan de Vervoersregio om hier een laadgelegenheid te plaatsen.

De vergunning behelst overigens ook de bouw van een personeelsruimte en -voorzieningen. Zie de tekeningen behorende bij de vergunningsaanvraag. Die zullen ongetwijfeld ook door de verschillende vervoerders worden gebruikt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 22:13
door Milco
De lijnen van GVB die op station Zuid komen laden elders: lijn 15 bij Sloterdijk en lijn 62 bij Lelylaan.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 22:23
door sneltram
Vandaag in ieder geval 3 VDL's gezien in wit/groen met Provincie Zuid Holland logo's. Allemaal op de 255 en 356. Daarnaast een RRReis Iveco op de 178. Verfrissend *bus*

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 02 jun 2025, 14:10
door TheAgedGamerYt
Het materieel op lijn 357 is de laatste tijd best wel gevarieerd, zo rijden er vandaag 2 Ebusco's, 3 Iveco's en 1 Bravo Citea.

Waarschijnlijk zal dit zo blijven totdat de ex-Waterland bussen zullen instromen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 04 jun 2025, 16:53
door TheAgedGamerYt
En vandaag is ook de 2752 weer in dienst in AML, ik ben wel benieuwd waarom de Iveco's weer hier terugkeren en of dit ook met de Solarissen zal gebeuren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 04 jun 2025, 17:55
door maurits-07
Er zijn vanuit ZOB een aantal CITEA SLE’s naar VZ gegaan, dus daar is nu ruimte voor de crossways om te vertrekken. Nu dus in AML, vanwege de problemen met ebusco’s als ik het zo lees.

Ik denk niet dat de het aantal overgebleven solarissen terugkomen, denk niet dat daar ruimte voor is in VZ

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 04 jun 2025, 18:55
door Etienne
TheAgedGamerYt schreef: wo 04 jun 2025, 16:53 En vandaag is ook de 2752 weer in dienst in AML, ik ben wel benieuwd waarom de Iveco's weer hier terugkeren en of dit ook met de Solarissen zal gebeuren.
De 1233 is daarentegen juist op weg naar Veluwe-Zuid; met een ommetje via de stickeraar.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 04 jun 2025, 19:47
door Remco1989
En een aantal van die iveco's schuiven eind van het jaar door richting de Transdev Academy en worden omgebouwd naar lesbus.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 04 jun 2025, 22:54
door OV-Ambtenaar
De Zuidtangentbaan is weer eens in het nieuws:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349204/o ... an-nu-echt

Ben het wel eens met die mevrouw. Nóg meer toeters en bellen gaan niet helpen. De gemiddelde weggebruiker in Nederland (auto en fiets) zit de laatste jaren als een zombie achter het stuur. Transdev wilde niet reageren las ik, maar ik kan me voorstellen dat de chauffeurs er ook niet al te prettig rijden op deze manier (hoewel een bus meestal wel wint).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 04 jun 2025, 23:16
door Styyx
Artikel geeft de schuld aan andere weggebruikers, dat zal in dit geval dan wel zo zijn, maar ik heb vaak genoeg ook gehad dat de bus zelf gewoon door rood reed. Buschauffers op de 300 remmen niet als ze de negenoog op rood zien staan, want 99 van de 100 keer springt het toch op wit. Als het die ene keer niet zo gaat heb je of een botsing of de helft van de staande reizigers opeens voorin. Vaak als een bus al vertraagd is krijg je dat de rit binnen Hoofddorp niet al te comfortabel is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 05 jun 2025, 12:15
door hauptbahnhof
Wat ik heel erg mis op dit soort busbanen, maar ook bij trams, zijn lichten waar de buschauffeur/trambestuurders op kunnen anticiperen of het licht wit gaat worden of niet.
Dit zou ook veel problemen kunnen voorkomen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 05 jun 2025, 13:06
door Denniss
Rond knooppunt Noord/KLM Cateringgebouw deze dagen een hoop oude ex-OV bussen te spotten (vervoer van en naar KLM-open golftoernooi).
Een ex-GVB en een Ambassador in donker/licht groen in de oude Connexxion huisstijl schoten me net voorbij.

Dennis

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 06 jun 2025, 22:17
door Dionysusnu
hauptbahnhof schreef: do 05 jun 2025, 12:15 Wat ik heel erg mis op dit soort busbanen, maar ook bij trams, zijn lichten waar de buschauffeur/trambestuurders op kunnen anticiperen of het licht wit gaat worden of niet.
Dit zou ook veel problemen kunnen voorkomen.
Ik denk dat je dat eigenlijk vooral in de afstelling van het buslicht zelf moet zoeken. Stel dat je een afteller gebruikt, dan kunnen er tot kort voor de 0 seconden conflictbewegingen zijn, en die medeweggebruikers doen wel eens onvoorspelbaar. Dus dan is het alsnog eigenlijk niet veilig om door te rijden zonder te remmen.
De betere oplossing lijkt mij dus om wat eerder bij het kruispunt aan te melden en/of om de bus na aanmelding sneller wit te geven.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 06 jun 2025, 22:36
door Etienne
Denniss schreef: do 05 jun 2025, 13:06 Rond knooppunt Noord/KLM Cateringgebouw deze dagen een hoop oude ex-OV bussen te spotten (vervoer van en naar KLM-open golftoernooi).
Een ex-GVB en een Ambassador in donker/licht groen in de oude Connexxion huisstijl schoten me net voorbij.

Dennis
Zijn van South West Tours/De Groepsvervoerspecialist/TCR (taxicentrale Raalte)