Pagina 214 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 28 jun 2020, 23:14
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 01 jul 2020, 10:10
door Pim-AllianceB95
Op de OBIS schermen komen de Coronarichtlijnen van juni nog voorbij (zitten doe je bij de sticker en alleen als het echt nodig is)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 01 jul 2020, 10:36
door Reiziger Delft
Op station Woerden aan de centrumzijde was vanochtend (1 juli) rond half 8 scherm 30265 vastgelopen; de tijd op het scherm was 01:56 en er stonden geen treinen vermeld. Scherm 30266 ernaast werkte wel. Samen vormen deze schermen een TB14.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 01 jul 2020, 11:05
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 01 jul 2020, 18:11
door Hainje
Paaltje C2 van station Enkhuizen heeft een vlek op het scherm. Het is een van de twee paaltjes vooraan op het perron die haaks tegenover het stationsgebouw staan.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 01 jul 2020, 19:22
door Aking
Wat de neuck moet je überhaupt in Enkhuizen? :')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 01 jul 2020, 23:28
door umbusko
De schuifdeur tussen de eersteklascoupeetjes en het balkon van stel 4209 gaat steeds weer open als hij bijna dicht is. Iedere 10 seconden dus. :')

Edit: en net nu ik dit getypt heb, zit hij dicht. Maar dat duurde dus zo'n 5 minuten...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 03 jul 2020, 14:05
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Daarmee gaat het Doorgeefluik de komende twee weken dicht. Zodra ik weer zaken door kan geven, laat ik het weten. In de tussentijd heeft hier melding maken geen zin.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 03 jul 2020, 14:30
door Aking
Werk jij ook nog wel eens of? -o-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 03 jul 2020, 18:18
door Chrysa
Fijne vakantie!

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 04 jul 2020, 11:26
door teun
Mikos schreef:Daarmee gaat het Doorgeefluik de komende twee weken dicht. Zodra ik weer zaken door kan geven, laat ik het weten. In de tussentijd heeft hier melding maken geen zin.
Denk van niet eigenlijk (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 19 jul 2020, 14:33
door Mikos
Het Doorgeefluik blijft voorlopig gesloten. Alternatieven zijn er in de vorm van Twitter en wie daar niet over beschikt kan gebruik maken van de Reisplanner, hamburgermenu rechts onderin 'Meer' > onderaan 'Hoe is je reis?'

Fijne zomer!

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 19 jul 2020, 19:43
door Hainje
Of op de Feesboek, daar kun je de klantenservice ook bereiken (@NS).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 20 jul 2020, 01:54
door Aking
En mocht je dat niet hebben dan kan het uiteraard ook per brief! *O*

Ome Mikos' Doorgeefluik
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 20 jul 2020, 11:11
door Hainje
:')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 13:40
door Mikos
Het Doorgeefluik is vanaf heden weer geopend. Ik plaats hieronder nog een keer de voorwaarden voor een melding en ik wil nog een keer benadrukken dat het van belang is dat een melding goed omschreven is en een foto zeer gewenst is. De afdeling die de meldingen verwerkt vraagt steeds vaker om aanvullende informatie en foto's om een duidelijk beeld van de storing te krijgen. Daarom gaarne geen summiere meldingen, maar een duidelijke omschrijving van het probleem en de locatie.

Tevens is men op de achtergrond bezig geweest om een alternatief voor alle reizigers te vinden voor het Doorgeefluik, dit kun je terugvinden in de NS Reisplanner-app, onder het hamburgermenu 'Meer' > Hoe is je reis? Daar wil men in de toekomst nog meer in uitbreiden.

Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie (perronnummer of waar het scherm precies hangt).
Afbeelding
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.

Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.

Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.

OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.

Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.

Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.

Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.

Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn en de juiste onderdelen meenemen.

En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 15:16
door Milco
Als ik wel eens met de 2600 in Almere arriveer valt het mij op dat de eerstvolgende 700 of 1800 richting Zwolle en verder ontbreekt op de schermen en vaak niet wordt omgeroepen. De enige treinen die worden getoond zijn de 4300 en de 14600 van een kwartier en bijna een halfuur later, terwijl de 2600 toch echt aansluit op de intercity richting Zwolle en verder.

Recentelijk is dit mij sowieso al tweemaal opgevallen op verschillende tijdstippen. Hopelijk kun je er iets mee en is dit duidelijk genoeg. :)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 16:27
door ArrivaBas
Ik weet niet of het een en ander aan licht gedateerde meldingen melden zin heeft, maar in stel 2504 is de automatische en handmatige omroep slecht verstaanbaar in de B-Bak. In de aangrenzende bak was alle omroep wel te horen. Het lijkt erop dat er in het plafond wat mis is, want ook de verlichting werkte half.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 05 sep 2020, 14:28
door Mikos
2600 doorgegeven, 2504 niet omdat dat al opgelost zou kunnen zijn. Mocht je dat opnieuw constateren dan lees ik het hier graag.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 05 sep 2020, 16:17
door Daniel
In treinstel 2013 heeft op de schermen bij deur A1R de reisinformatie zich verdubbelt. Zo te zien alleen bij dit scherm het geval en een deur verder niet...

AfbeeldingIMG_20200905_161123524_HDR by Daniël Bleumink, on Flickr

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 05 sep 2020, 17:04
door Mikos
Doorgegeven.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 05 sep 2020, 17:57
door Daniel
In stel 7536 staan bij de vierzit in de 1e klasse boven bij deur 11 alle stoelen in de onderuitgezakte stand en zijn ze met indrukken van de knop en dan schuiven ook niet meer in de rechtopstaande stand te krijgen.

Tref ik overigens wel vaker aan bij dat type stoel in DDZ en VIRM, dus mogelijk is het een probleempje in het ontwerp van dat mechanisme.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 05 sep 2020, 21:16
door ODRAIL
Mikos schreef: vr 04 sep 2020, 13:40 Tevens is men op de achtergrond bezig geweest om een alternatief voor alle reizigers te vinden voor het Doorgeefluik, dit kun je terugvinden in de NS Reisplanner-app, onder het hamburgermenu 'Meer' > Hoe is je reis? Daar wil men in de toekomst nog meer in uitbreiden.
Even een vraag hierover: Een app zeg je ... geldt dit ook voor de gewone NS website?

Want ... er zijn reizigers zoals ik die geen app op hun telefoon hebben (ik heb namelijk een prepaid telefoon (en ik ben lang niet de enige)).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 05 sep 2020, 21:43
door Mikos
Nee. Je kunt nu eenmaal niet voor iedereen met afwijkende wensen, ideeën en ander gedachtegoed iets aparts inrichten. Dan kiest men voor de grote stroom en die gebruikt wel een app.

Onderuitgezakte stoelen doorgegeven.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 05 sep 2020, 21:50
door ODRAIL
Óke ... bedankt voor je antwoordt. Jammer ... maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.