Pagina 215 van 215
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Geplaatst: di 01 jul 2025, 20:11
door CSA2
Op de 300 is het de laatste tijd ook veel vertraging en uitval van ritten, AML loopt in z'n geheel niet echt lekker op dat gebied.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Geplaatst: wo 02 jul 2025, 20:41
door Vinny
Dat komt ook door langdurige en ingrijpende werkzaamheden. Iets meer overleg tussen de vervoerder en de stadsregio Amsterdam als opdrachtgever zou dan wel wenselijk zijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Geplaatst: do 03 jul 2025, 13:10
door hauptbahnhof
Wie zegt dat dat niet gebeurt?
Alleen in dit geval is CXX nou eenmaal een bedrijf die liever met vertraging rijdt dan de tijden/routes officieel aan te passen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Geplaatst: do 03 jul 2025, 16:26
door sneltram
Vanmiddag op lijn 171 was de chauffeur even vergeten dat de Oranjebaan dicht is. Via een creatieve route toch op de Ouderkerkerlaan gekomen. Mooi dat die ouwe diesels uit HWGO zo wendbaar zijn =D.
Er rijdt overigens echt een ratjetoe: een RRReiss Iveco op de 356, een Bravo Amba op de 174, enzovoorts.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Geplaatst: do 03 jul 2025, 17:56
door OV-Ambtenaar
Ik dacht dat de accuproblemen bij de Ebusco's alweer achter de rug waren, maar schijnbaar toch nog steeds issues dan?
Kwam gister overigens de Pride-VDL (de 9799) tegen op lijn 169. DIe schijnt daar de hele dag op gereden te hebben, dus de materieelinzet is inderdaad wel wat 'warrig' af en toe.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Geplaatst: do 03 jul 2025, 18:02
door OV-Ambtenaar
Vinny schreef: ↑wo 02 jul 2025, 20:41
Dat komt ook door langdurige en ingrijpende werkzaamheden. Iets meer overleg tussen de vervoerder en de stadsregio Amsterdam als opdrachtgever zou dan wel wenselijk zijn.
Dat overleg is er wel regelmatig. Alleen als het bijvoorbeeld gaat om de Rijkswaterstaat-werken worden de overheden en vervoerders vrij laat (en soms niet) op de hoogte gebracht, bijvoorbeeld als het gaat om die langdurige afsluiting van de afrit Amstelveen.
De werkzaamheden van de N201 laatst was ook een mooie; Provincie Noord-Holland besloot eenzijdig vanwege de NAVO-top om af te wijken van de planning en ipv een gedeeltelijke afsluiting een volledige afsluiting te doen zodat de werkzaamheden sneller klaar waren. Waardoor de calamiteitenroute van de Abdijtunnel ook onbereikbaar werd. Zolang er niks gebeurd bij de Abdijtunnel geen probleem, maar zal je net zien dat dat in die dagen er 2x issues waren in de Abdijtunnel. De 300, 341 en 397 hebben toen de hele dag met +20 gereden tussen Hoofddorp en Schiphol.
Er valt de Vervoerregio Amsterdam (Stadsregio bestaat als sinds 2016 niet meer

) en Connexxion genoeg te verwijten, absoluut, maar vaak zijn zij in deze ook wel een beetje slachtoffer van anderen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Geplaatst: do 03 jul 2025, 19:20
door CSA2
Dat er overmacht is is natuurlijk rottig en kan je weinig aan doen. Maar eigenlijk sinds het opschalen is er structureel best veel rituitval op de 300 in ieder geval. De rest van de lijnen krijg ik wat minder van mee.