Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De Van Baerlestraat staat redelijk vast in de spits maar als het kan sure why not. Is nu ook gebeurd. Rij naar Station Zuid via Olympiaplein of tot Haarlemmermeerstation. Als het haalbaar is qua drukte op de Amstelveenseweg: Surinameplein.
Laatst gewijzigd door n-evo op di 08 jul 2025, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 451
- Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Simpelweg moet van de concessie.
-
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Hoe kom je erbij dat Connexxion geen ontheffing zou kunnen krijgen van de VRA in dit soort uitzonderlijke gevallen?
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wat voor systemen gebruikt CXX in hemelsnaam dat het zo ver van te voren bekend moet zijn. Ik zou zeggen... 2 weken moet genoeg zijn. Een week om alles voor te bereiden en daarna alle reisinfo-updates klaarzetten.
-
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Omdat het niet simpel de route aanpassen is. Er hangen ook reisinfosystemen, validators aan vast. En misschien ook wel nieuwe diensten aangepast op de situatie? Als dat het geval is moeten er diverse lagen een plasje over doen en waar nodig aanpassen om goedgekeurde diensten te krijgen. Er wordt veel te makkelijk gedacht over het aanpassen van een dienstregeling dan het daadwerkelijk is 

-
- Berichten: 2152
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Reisinfo, validators en diensten lopen toch in de soep als je niks doet.
Volgens mij gaat het punt niet over de moeite van het maken van de aangepaste dienstregeling zelf, maar dat het systeem zo lang erover doet om het te verwerken. Dat maken van de dienstregeling zal niet werkelijk een paar maanden duren.
Volgens mij gaat het punt niet over de moeite van het maken van de aangepaste dienstregeling zelf, maar dat het systeem zo lang erover doet om het te verwerken. Dat maken van de dienstregeling zal niet werkelijk een paar maanden duren.
-
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Laten we ook niet doen alsof het hier om een plotselinge situatie gaat; dat deze werkzaamheden gingen gebeuren was vorig jaar al bekend.
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Om in de buurt te blijven... bij GVB wordt het wel standaard gedaan bij geplande omleidingen. Reisinfo in en op de voertuigen en de gekoppelde ritprijzen/validators en externe reisinfo (ovinfo/9292 etc). Dus het is idd niet simpel maar niks doen is geen optie... En toch maakt CXX er een optie van.
-
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Volgens mij is het echter zo dat Connexxion zich vorige week liet verrassen door de vertragingen en daardoor halsoverkop maar een noodoplossing in elkaar draaide. Dat zou een aanzienlijk deel van de chaos nu verklaren.
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat klopt. Maar bijvoorbeeld de omleiding van lijn 300 langs halte Ouderkerkerlaan is wel van te voren bekend. Route aanpassen maar ook lijn 300 in de verkeerslichtbeïnvloeding voor die route regelen. Wordt allemaal niet gedaan.
De inkortingen zijn meer calamiteiten dus dan moet je idd zorgen dat de info hierover duidelijk is. Maar ook dat lukt ze niet. Al helemaal niet in de voertuigen. De ene chauffeur roept het om, de andere die speelt het het fragmentje af dat er een omleiding is en dat er haltes kunnen vervallen, de andere doet niks.
De inkortingen zijn meer calamiteiten dus dan moet je idd zorgen dat de info hierover duidelijk is. Maar ook dat lukt ze niet. Al helemaal niet in de voertuigen. De ene chauffeur roept het om, de andere die speelt het het fragmentje af dat er een omleiding is en dat er haltes kunnen vervallen, de andere doet niks.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten