Pagina 216 van 216

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 20:09
door n-evo
De Van Baerlestraat staat redelijk vast in de spits maar als het kan sure why not. Is nu ook gebeurd. Rij naar Station Zuid via Olympiaplein of tot Haarlemmermeerstation. Als het haalbaar is qua drukte op de Amstelveenseweg: Surinameplein.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 20:14
door Remco1989
Simpelweg moet van de concessie.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 20:17
door n-evo
Hoe kom je erbij dat Connexxion geen ontheffing zou kunnen krijgen van de VRA in dit soort uitzonderlijke gevallen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 20:56
door hauptbahnhof
Remco1989 schreef: di 08 jul 2025, 17:26 Vandaar dat gekozen is voor de koningsdag route, maar dat kon niet meer in de systemen aangepast worden. Dat moet helaas in 6 voud minimaal paar maanden van te voren aangemeld worden.
Wat voor systemen gebruikt CXX in hemelsnaam dat het zo ver van te voren bekend moet zijn. Ik zou zeggen... 2 weken moet genoeg zijn. Een week om alles voor te bereiden en daarna alle reisinfo-updates klaarzetten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 21:19
door bartjemestrom
Omdat het niet simpel de route aanpassen is. Er hangen ook reisinfosystemen, validators aan vast. En misschien ook wel nieuwe diensten aangepast op de situatie? Als dat het geval is moeten er diverse lagen een plasje over doen en waar nodig aanpassen om goedgekeurde diensten te krijgen. Er wordt veel te makkelijk gedacht over het aanpassen van een dienstregeling dan het daadwerkelijk is ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 21:35
door Dionysusnu
Reisinfo, validators en diensten lopen toch in de soep als je niks doet.
Volgens mij gaat het punt niet over de moeite van het maken van de aangepaste dienstregeling zelf, maar dat het systeem zo lang erover doet om het te verwerken. Dat maken van de dienstregeling zal niet werkelijk een paar maanden duren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 21:56
door n-evo
Laten we ook niet doen alsof het hier om een plotselinge situatie gaat; dat deze werkzaamheden gingen gebeuren was vorig jaar al bekend.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 22:05
door hauptbahnhof
Om in de buurt te blijven... bij GVB wordt het wel standaard gedaan bij geplande omleidingen. Reisinfo in en op de voertuigen en de gekoppelde ritprijzen/validators en externe reisinfo (ovinfo/9292 etc). Dus het is idd niet simpel maar niks doen is geen optie... En toch maakt CXX er een optie van.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 22:14
door TLP
Volgens mij is het echter zo dat Connexxion zich vorige week liet verrassen door de vertragingen en daardoor halsoverkop maar een noodoplossing in elkaar draaide. Dat zou een aanzienlijk deel van de chaos nu verklaren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 08 jul 2025, 22:47
door hauptbahnhof
Dat klopt. Maar bijvoorbeeld de omleiding van lijn 300 langs halte Ouderkerkerlaan is wel van te voren bekend. Route aanpassen maar ook lijn 300 in de verkeerslichtbeïnvloeding voor die route regelen. Wordt allemaal niet gedaan.
De inkortingen zijn meer calamiteiten dus dan moet je idd zorgen dat de info hierover duidelijk is. Maar ook dat lukt ze niet. Al helemaal niet in de voertuigen. De ene chauffeur roept het om, de andere die speelt het het fragmentje af dat er een omleiding is en dat er haltes kunnen vervallen, de andere doet niks. :N

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 09 jul 2025, 09:01
door sneltram
Vandaag ging de 300 richting Haarlem weer via de Ouderkerkerlaan. Hier is toch geen touw meer aan vast te knopen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 10 jul 2025, 08:18
door TheAgedGamerYt
Connexxion krijgt van mij een onvoldoende, ook voor hun onduidelijke reisinformatie.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 10 jul 2025, 08:30
door IIVQ
Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten: CXX/Transdev gebruikt een systeem waarbij ongeveer 12x per jaar (niet precies elke maand, maar vooral rond begin- en einden van vakanties en nieuwe drgl, in het slechtste geval zit er 8 weken tussen) de drgl aangepast kan worden. Een drgl-wijziging moet 2 weken vóór zo'n datum aangeboden worden én nog gemaakt worden, dus in het allerslechtste geval moet je ongeveer 11 weken van tevoren weten wat er gaat gebeuren.

Aan dat systeem hangt alles, van prijs op OVC en bankpas, reisinformatie, routegeleiding, verkeerslichten en nog veel meer. Vroeger was het z'n tijd ver vooruit, tegenwoordig wat inflexibel en daar wordt aan gewerkt.

GVB heeft een ander systeem waar die data per lijn aangepast kan worden en zij kunnen, gechargeerd, 's morgens een nieuwe lijn bedenken en daar 's middags op rijden. Je ziet dan wel eens dat cico's dan op onbekende haltes zijn en ze alleen het basistarief rekenen terwijl ze tóch op de geplande route rijden.

Komt daarbij dat dit jaar écht een tropenjaar is voor degenen die de reisinformarie in de systemen zetten, door de bovennormaal vele drgl-wijzigingen in de brede regio Amsterdam (en elders), waar ook nog eens extra (implementatie)werk voor de concessie Utrecht bij komt.

Dat alles is uiteraard een uitleg, geen excuus.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 10 jul 2025, 15:43
door n-evo
“dus in het allerslechtste geval moet je ongeveer 11 weken van tevoren weten wat er gaat gebeuren.”

Die informatie was er ruim voor die tijd wat betreft de werkzaamheden aan de snelwegen inclusief waarschuwingen dat het verkeer in de stad een drama zou worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 11 jul 2025, 00:09
door IIVQ
Ik ben er bedrijfsintern totaal niet bij betrokken maar lees op andere fora en hoor van verkeerskundig goed ingelichte mensen dat de verkeerschaos behoorlijk veel erger is dan iedereen verwachtte.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 11 jul 2025, 00:35
door Dionysusnu
Bij de verkeersdruktes snap ik dat het lastig gaat met het systeem. Wat betreft de afsluiting van de Oranjebaan vind ik het wel raar dat die voor de 300 niet verwerkt was, want die afsluiting was vanaf maart al bekend.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 11 jul 2025, 01:19
door IIVQ
Ik heb geen idee, maar ik kan me voorstellen dat de extreme verkeersdrukte op de A9 (het staat elke dag een half uur/drie kwartier vertraging, door de werken aan de ring zuid) ook voor behoorlijke vertraging op de Burg. Stramanweg tussen Amstelveen en de A2 (toch een bekende sluiproute) zorgt, en dan wreekt het ontbreken van het stukje busbaan bij de Entreee/Tesla zich wel behoorlijk.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 11 jul 2025, 08:57
door sneltram
Ook vandaag weer varianten gezien. Lijn 356 reed vanaf het Busstation in Amstelveen naar halte Stadstuinen om vervolgens te keren bij de rotonde naast de Oranjebaan. Deed dus de halte daar niet aan, laat staan Langerhuize en de Ouderkerklaan. Hoe moet een reiziger hier nog wijs uit? En ondertussen staan er 3 bussen van lijm 356 op de buffer bij het Busstation. Laat die dan een paar rondjes Langerhuize - Ouderkerklaan rijden om in ieder geval nog wat reizigers op te pikken die na 5 dagen de app nog dachten te kunnen vertrouwen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 11 jul 2025, 19:55
door Vinny
IIVQ schreef: vr 11 jul 2025, 00:09 Ik ben er bedrijfsintern totaal niet bij betrokken maar lees op andere fora en hoor van verkeerskundig goed ingelichte mensen dat de verkeerschaos behoorlijk veel erger is dan iedereen verwachtte.
Dat komt omdat er prutsers aan het roer zijn en omdat ze in Amsterdam blijkbaar niet snappen de snelwegen echt veel verkeer verwerken dat niet zomaar probleemloos weggaat als er langdurige en intensieve werkzaamheden zijn zoals aan de tunnel bij Amstelveen-Stadshart en het Zuidasproject. :roll: