Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Geplaatst: za 12 jul 2025, 08:01
Overigens hebben de werkzaamheden aan het Zuidasdok niet alleen bemoeienis vanuit de Stopera. Het is 'gewoon' een project van Rijkswaterstaat...
Een beetje slimmer plannen en niet alles tegelijk was wel handig geweest. Nu liep echt alles vast en waren er geen uitwegem meer. Bij de A2/A27 zag je precies hetzelfde gebeuren. En we blijven doorgaan in alle onkunde, dat is gewoon de realiteit want er is (zeker in Amsterdam) gewoon een gebrek aan kundige mensen met een visie.Jonkervoort schreef: ↑za 12 jul 2025, 00:54 Natuurlijk; altijd fijn om even op de Amsterdamse politiek te kunnen zeiken, maar come on... Het gaat in dit geval om het vervangen van asfalt (moet gewoon gebeuren) en het aanleggen van meer asfalt. Ja; dat kost even moeite, maar wat wil je anders doen dan? Die weg daar neertoveren? Je legt ook niet even een alternatieve snelweg aan om het verkeer om te leiden.
Dat heeft niets te maken niet snappen dat het verkeer niet weggaat, het kan simpelweg nergens anders heen. Zeker niet als er - zoals vrijdag gebeurde - een kettingbotsing plaatsvindt in de spits op de enige beschikbare alternatieven route (A9). Het beste wat je dan kan doen is het in de zomer plannen, zoals nu gedaan is, en mensen van tevoren waarschuwen, wat nu gedaan is. Ik heb in het nieuws genoeg langs zien komen erover.
Straks wordt het allemaal nog vervelender, als ook de 2e Coentunnel dichtgaat. Ook dat gaat gewoon om noodzakelijk onderhoud volgens mij, en heeft dus weinig met hippies of wat dan ook te maken. Je kan het wel uitstellen, maar dan kom je weer in periodes terecht met van zichzelf al meer verkeersdrukte. Ook niet handig dus.
Maar de planning van werkzaamheden op Rijkswegen wordt zodanig ver van tevoren gepland dat een gemeente zichzelf tijdig op de hoogte ervan kan stellen om ervoor te zorgen dat werkzaamheden niet met elkaar botsen. In veel regio's is daar zelfs een regionaal bereikbaarheidsoverleg voor. Omleidingen door bestaande werkvakken sturen is natuurlijk een no-go, maar op drukke wegen kan het ook ongewenst zijn om meerdere omleidingen tegelijk eroverheen te laten lopen.