Pagina 220 van 284
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 18:54
door umbusko
Dat betalen per kilometer is nou ook niet per se het beste tariefmodel. Als je een onaantrekkelijke slingerlijn hebt, wordt hij nog eens extra onaantrekkelijk doordat hij niet alleen lang duurt, maar je als reiziger ook nog voor al die ongewenste slingers aan het betalen bent. Maar goed, dat is weer een hele discussie op zich.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 12 okt 2022, 13:01
door Jasper073
Vind heel dat OVpay beetje onzin. Ovchip-kaart wat toch prima genoeg of ligt het nou aan mij
Ben wel benieuwd wanneer we de nieuwe Gen Citea's te zien gaan krijgen in hun Bravo jasje voor Hermes

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 12 okt 2022, 13:12
door WALUIGI96
Ik vind zelf de OV-chipkaart ook prima, maar kan me ook voorstellen dat minder pasjes praktischer is.
Ook voor toeristen is een OV-chipkaart omslachtig. Losse kaartjes werken wel, maar zijn in de meeste gevallen duurder.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 12 okt 2022, 16:38
door Mr-W
Voor veel incidentele gebruikers is het aanschaffen van een OV-Chipkaart best een drempel.
Daarnaast kan de halteertijd ook korter worden als toeristen gebruik gaan maken van hun bankpas ipv het aanschaffen van losse kaartjes.
regenmaker schreef: ↑vr 30 sep 2022, 15:50
ASML bouwt helemaal geen extra parkeerlocaties op dit moment. OV wordt 100% vergoed sinds begin dit jaar.
ASML wil in de toekomst zelfs betaald parkeren invoeren op zijn bedrijventerreinen.
https://www.ad.nl/binnenland/trein-ramt ... ~a8190cef/
Wat een ravage

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 18:57
door Stadsbus
Arriva wilt 64 nieuwe elektrische bussen aanschaffen voor de concessie Oost-Brabant. Bussen zijn van het type VDL Citea Electric NG.
Gaat om:
20 streekbussen voor Uden op de BravoDirect lijnen
40 stadsbussen voor Tilburg
4 gelede stadsbussen voor Tilburg
Laadinfra voor Uden en Tilburg
Nieuwe werkplaats voor Tilburg
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 19:12
door ZO6176
Maar krijgen ze dan de nieuwe concessie of zit er een overname plicht in voor de nieuwe vervoerder?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 19:56
door DPDelft
De bussen worden aangeschaft binnen de verlenging van de concessie en er geldt een overnameregeling voor de volgende concessie.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 20:55
door ZO6176
Maar een overnameregeling is dus geen verplichting?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 22:11
door CamilleKreemers
Er zijn maar 20 Direct omlopen vanuit Uden? Ik dacht dat het er meer waren.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 23:21
door Suus
44 stadsbussen in Tilburg lijkt mij dan weer rijkelijk veel.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 23:48
door Stadsbus
Dit is wat ik heb qua informatie;

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 17 okt 2022, 23:54
door CamilleKreemers
Suus schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:21
44 stadsbussen in Tilburg lijkt mij dan weer rijkelijk veel.
Die bussen moeten ook ergens geladen worden, maar juist daarom vind ik 20 BravoDirect laag klinken. Je bent al iets van 12 tot 16 bussen kwijt voor de 306 en gelijkwaardig aantal voor de 305. Dat is dan exclusief laden.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 00:17
door RobertT
Suus schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:21
44 stadsbussen in Tilburg lijkt mij dan weer rijkelijk veel.
Als ik even snel reken wat er ongeveer wordt ingezet met een normale dienst(spitsuur),dan kom ik op ongeveer 34 bussen(zonder de 601 stappegoorpendel,waar de gelede bussen aannemelijk voor zijn),tel daar de reserve bij dan kom je ongeveer wel uit
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 06:46
door ArrivaBas
De stadsdienst Tilburg heeft in de huidige dienstregeling 31 omlopen voor de reguliere stadslijnen, plus 4 omlopen voor lijn 601.
Klik
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 08:09
door Fleur2011
Wsl ter vervanging van de 8400…
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 08:38
door Michael
Welke bussen zouden de 8400'en volgens jou dan moeten vervangen? Dat kan ik niet uit jouw post halen.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 08:42
door Fleur2011
Ow ja sorry blijkbaar niet duidelijk… de electrische citea’s vervangen de 8400den ambassador.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 08:59
door Michael
CamilleKreemers schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:54
Je bent al iets van 12 tot 16 bussen kwijt voor de 306 en gelijkwaardig aantal voor de 305. Dat is dan exclusief laden.
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat je zoveel bussen nodig hebt voor de lijnen 305 en 306. Maar ik heb de diensten bekeken en ik kom uit op totaal 20 omlopen voor lijn 305 en 306 samen op dit moment. Van die 20 omlopen zijn er 19 van Uden en 1 van Den Bosch.
Fleur2011 schreef: ↑di 18 okt 2022, 08:42
Ow ja sorry blijkbaar niet duidelijk… de electrische citea’s vervangen de 8400den ambassador.
Maar de 8400'en zijn geen Bravo Direct. En er staat dat het om 20 Bravo Direct bussen gaat. Dus lijkt me niet dat die de 8400'en gaan vervangen.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 11:01
door Fleur2011
Hoe zie jij het dan? Ik denk niet dat men nieuwere Citea’s buiten dienst gaat doen en de oudere Ambassadors in dienst blijven? Men kan ook met bussen gaan schuiven. Inmiddels zijn die 8400den ook 12 jaar oud en zitten ook dik over de miljoen km.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 12:42
door Suus
Als de nieuwe elektrische bussen de Bravo Direct-diensten gaan rijden, kunnen de vrijgekomen Volvo's op de normale streeklijnen worden ingezet, toch?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 18:42
door CamilleKreemers
Michael schreef: ↑di 18 okt 2022, 08:59
CamilleKreemers schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:54
Je bent al iets van 12 tot 16 bussen kwijt voor de 306 en gelijkwaardig aantal voor de 305. Dat is dan exclusief laden.
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat je zoveel bussen nodig hebt voor de lijnen 305 en 306. Maar ik heb de diensten bekeken en ik kom uit op totaal 20 omlopen voor lijn 305 en 306 samen op dit moment. Van die 20 omlopen zijn er 19 van Uden en 1 van Den Bosch.
mijn gedachtegang was als volgt
305
Eindhoven - Oss 4x/uur 1u10 = 10 bussen
Eindhoven - Uden 4x/uur 40min = 6 bussen
306
Uden - Den Bosch 4x/uur 50 min = 7 bussen
Ochtendspits kent 3 extra ritten naar Den Bosch.
Ik heb dan 16x 305 en 10x 306. Daarom vond ik maar 20 bussen laag klinken. Al kan natuurlijk ergens door optimalisatie een lager aantal omlopen bestaan.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 20:08
door The Greyhound
CamilleKreemers schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:54
Suus schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:21
44 stadsbussen in Tilburg lijkt mij dan weer rijkelijk veel.
Die bussen moeten ook ergens geladen worden, maar juist daarom vind ik 20 BravoDirect laag klinken. Je bent al iets van 12 tot 16 bussen kwijt voor de 306 en gelijkwaardig aantal voor de 305. Dat is dan exclusief laden.
Met het bereik van de nieuwe Citea's zal het laden minder vaak nodig zijn dan met de huidige generatie elektrische bussen.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 20:17
door ArrivaBas
Volgens VDL haalt de nieuwe generatie Citea tot 600 kilometer actieradius. Daarmee is die daarmee een gedegen concurrent voor het alternatief uit Deurne. Zowel de nieuwe Citea als de Ebusco 3.0 halen door hun lichtgewicht opbouw uit composiet een dergelijk hoge actieradius.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 21:00
door CamilleKreemers
Wel mooi dat de nieuwste VDL en ebusco tot 600km kunnen halen
VDL heeft nu ook 15m varianten. Als je ze dan ook een beetje snel kan laden komen we dan eindelijk een bus tegen die ook op BrabantLiner en Qliner kan worden ingezet?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 18 okt 2022, 21:01
door Jasper073
Ik vind deze NG Citea dus heel gaaf er uit zien.
in 2025 moet alles in Brabant elektrisch dus denk dat Den Bosch en Breda snel zullen volgen met nieuwe bussen.