Concessie Fryslân (2025-2034)
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
1 woord: wow
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 1794
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ah, nog een NS-bus 

-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik vind die blauwe accenten een beetje apart lijken, maar voor de rest wel een coole bus
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 19:57
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Prachtige bussen ,ook benieuwd naar de Qliners,zijn daar ook fotos van?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 05 okt 2023, 10:37
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Zelfs op een grijze dag een hele mooie bus!
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 19:57
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik las net een stuk op intranet van Anne Hettinga , pfff ik denk daar wel iets van maar....
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
@finley, kan je wat toelichten anders hebben we er niets aan hier.



-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Dit ziet er prima uit 

- Hainje
- Berichten: 13645
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Komt er eigenlijk op neer dat dhr. Hettinga er heel erg aan twijfelt of Qbuzz wel in staat is om diverse deadlines te halen en hij loopt een beetje te miepen over het gegeven dat Qbuzz niet heeft beloofd om volledig elektrisch te beginnen, terwijl Arriva dat wel zou kunnen volgens hem. Gewoon de standaard grammofoonplaat welke we inmiddels wel kennen van hem wanneer Arriva een belangrijke concessie verliest.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Zou Arriva met volledig electrisch beginnen?
- Lijn 45
- Berichten: 5833
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Arriva zou een bod met (uit mijn hoofd) 50 elektrische bussen hebben gedaan.
- Hainje
- Berichten: 13645
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Dit is wat er in de memo staat, verder ga ik er niet over delen aangezien het op intranet staat en dus niet voor het brede publiek bestemd is.Wij waren namelijk klaar om een volledige elektrische busvloot te kunnen leveren per 15 december 2024
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Tja, dat is tussen Qbuzz en de concessiehouder. Heeft Arriva niets mee te maken.
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 19:57
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Nee doe ik niet want ivm privacy ,mag ik dit wat intern gedeeld word niet delen ,ben daar al eens voor op mijn vingers getikt
Laatst gewijzigd door Tom024 op za 28 sep 2024, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aub geen foto's quoten
Reden: Aub geen foto's quoten
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
snap ik. maar berichten met de strekking "ik weet iets maar ik kan het niet zeggen" zijn niet constructief op fora. m.i. kan je dan beter niks posten.
zou wat zijn trouwens als Arriva ook gewoon besteld heeft. volledig uitsluiten kan je het niet in deze soap.
zou wat zijn trouwens als Arriva ook gewoon besteld heeft. volledig uitsluiten kan je het niet in deze soap.
-
- Berichten: 1794
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Punt is alleen dat, zo lang de beoordelingscommissie vertrouwen heeft in het door Qbuzz opgestelde implementatieplan, Arriva daar helemaal niets mee van doen heeft.
Tsja, Arriva kende de eisen in het PvE en de gunningscriteria ook en zou dus moeten weten dat diesel ook toegestaan was voor de periode tussen concessiestart en 31 december 2030.
Aangezien Friesland op de capaciteitskaart afname electriciteitsnet al aardig oranje en rood kleurt (d.w.z. wachtrij voor netaansluitingen), vind ik het niet onlogisch dat Qbuzz gekozen heeft voor een start met diesel. Je kan je dus ook afvragen of Arriva als zij gewonnen hadden wel in staat was geweest om de zelf opgelegde deadline van 15 december 2024 te halen qua laadinfrastructuur, gezien de wachtrijen voor netaansluitingen.PvE Concessie Fryslân 2024-2034 schreef: Milieueisen Materieel
3.4.5 De Concessiehouder zet zich in om het in te zetten Materieel zo snel als mogelijk ZE te krijgen. Het Materieel zal qua milieuprestaties minimaal voldoen aan de volgende voorwaarden:(...)
- Bussen, uitgezonderd Versterkingsbussen, tot 31 december 2030 minimaal Euro VI, vanaf 31 december 2030 zijn alle Bussen (exclusief Versterkingsbussen) Zero Emissie.
- (...)
- (...)
- Materieel waarvan de eerste toelating na 1 januari 2025 is, voldoet altijd aan de eisen voor Zero Emissie.
Laad- en tankinfrastructuur
3.4.19 De Concessiehouder is verantwoordelijk voor de aanschaf, aansluiting, aanleg en onderhoud van Laad- en tankinfrastructuur en overige infrastructuur die nodig is voor de inzet van al het aangeboden Materieel (inclusief ZE- materieel), inclusief de daarvoor benodigde toestemmingen, opstalrechten en vergunningen van derden (waaronder dus ook de netaansluiting op de stalling, red.).
-
- Berichten: 877
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Diepenbeek (BE)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Hier ben je wel selectief, want daarnaast noemt hij gewoon redelijke bezwaren bij de beoordeling van plannen waarbij de provincie niet consistent is én een onjuist gebruik van een adviesbureau.Hainje schreef: ↑vr 27 sep 2024, 17:09Komt er eigenlijk op neer dat dhr. Hettinga er heel erg aan twijfelt of Qbuzz wel in staat is om diverse deadlines te halen en hij loopt een beetje te miepen over het gegeven dat Qbuzz niet heeft beloofd om volledig elektrisch te beginnen, terwijl Arriva dat wel zou kunnen volgens hem. Gewoon de standaard grammofoonplaat welke we inmiddels wel kennen van hem wanneer Arriva een belangrijke concessie verliest.
Arriva wordt verweten een slechte verliezer te zijn, maar maakt simpelweg volgens de regels gebruik van een normale procedure om een aantal reële bezwaren te laten beoordelen door een rechter.
En als de rechter van mening is dat dit ongegrond is dan vind ik het allemaal prima. Maar ik begrijp Arriva ook hier zeker in.
Los van dit alles vind ik het wel gewoon zeer bijzonder dat er al sinds 2016 volledig elektrisch gereden wordt op eilanden en daar straks zeer waarschijnlijk deels diesel voor terugkomt. Ja, volgens de regels van de provincie mag het. Maar als je er over nadenkt is dat toch de omgekeerde wereld.
Laatst gewijzigd door Maurice Hooikammer op vr 27 sep 2024, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen Universiteit Hasselt
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)
Berichten op persoonlijke titel
Buschauffeur Arriva (Ameland/Maastricht)
Berichten op persoonlijke titel
- Hainje
- Berichten: 13645
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Zal ik niet ontkennen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 04 apr 2024, 11:06
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Bericht wat voor intern gebruik bedoeld was verwijderd ter bescherming van de gebruiker
- Hainje
- Berichten: 13645
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik weet niet of het nu vanuit Arriva gewaardeerd wordt om dan maar alles openbaar te maken.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 1794
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Dit zijn zeker punten die je aan een rechter voorlegt. Volledig logisch dus dat Arriva in beroep gaat.Maurice Hooikammer schreef: ↑vr 27 sep 2024, 18:27 Hier ben je wel selectief, want daarnaast noemt hij gewoon redelijke bezwaren bij de beoordeling van plannen waarbij de provincie niet consistent is én een onjuist gebruik van een adviesbureau.
Arriva wordt verweten een slechte verliezer te zijn, maar maakt simpelweg volgens de regels gebruik van een normale procedure om een aantal reële bezwaren te laten beoordelen door een rechter.
Dat is inderdaad een krom punt in het PvE. Het was in die zin logisch geweest om in elk geval de beperking voor de Waddeneilanden, zoals die ook in eerdere PvE's heeft gestaan, te behouden. Ook was het mogelijk geweest om een punt toe te voegen waarmee het verplicht werd om lijnen die al regulier met ZE-bussen gereden werden, ook onder de nieuwe concessie met ZE-bussen te laten rijden. Dat was ook prima mogelijk, want juist die bussen vielen onder een overnameregeling en dat had dus de mogelijkheid behouden om uitsluitend dieselbussen te bestellen. Maar helaas hadden ze in het provinciehuis daar geen aandacht voor...Maurice Hooikammer schreef: ↑vr 27 sep 2024, 18:27 Los van dit alles vind ik het wel gewoon zeer bijzonder dat er al sinds 2016 volledig elektrisch gereden wordt op eilanden en daar straks zeer waarschijnlijk deels diesel voor terugkomt. Ja, volgens de regels van de provincie mag het. Maar als je er over nadenkt is dat toch de omgekeerde wereld.
-
- Berichten: 1794
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Eens. Onder alle genummerde punten in het stuk staan zaken waarvan ik betwijfel of Arriva dit al openbaar mag/wil maken i.v.m. lopende en mogelijk aanstaande rechtszaken.
Het openbaar maken van bedrijfsinterne communicatie kan de nodige gevolgen hebben voor een medewerker (niet alleen bij Arriva, maar in het algemeen).Busliefhebber0 schreef:vr 27 sep 2024, 18:35 [Verstandig om te verwijderen]
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Zoals al eerder beweerd blijft het op de Waddeneilanden volledig elektrisch dus in tegenstelling tot wat hier geroepen wordt. Zie ook; https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... lan-rijden
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
De vraag is wat precies interne communicatie is. Voor zover ik weet is de behandeling van het kort geding gewoon openbaar. Dit commentaar zal ook bij Qbuzz bekend zijn. Waarom dan niet inderdaad openbaar reageren?iamthedutchdude schreef: ↑vr 27 sep 2024, 18:43Het openbaar maken van bedrijfsinterne communicatie kan de nodige gevolgen hebben voor een medewerker (niet alleen bij Arriva, maar in het algemeen).Busliefhebber0 schreef:vr 27 sep 2024, 18:35 [Verstandig om te verwijderen]
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22813
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Werk jij ook bij Arriva?Maurice Hooikammer schreef: ↑vr 27 sep 2024, 18:27Hier ben je wel selectief, want daarnaast noemt hij gewoon redelijke bezwaren bij de beoordeling van plannen waarbij de provincie niet consistent is én een onjuist gebruik van een adviesbureau.Hainje schreef: ↑vr 27 sep 2024, 17:09Komt er eigenlijk op neer dat dhr. Hettinga er heel erg aan twijfelt of Qbuzz wel in staat is om diverse deadlines te halen en hij loopt een beetje te miepen over het gegeven dat Qbuzz niet heeft beloofd om volledig elektrisch te beginnen, terwijl Arriva dat wel zou kunnen volgens hem. Gewoon de standaard grammofoonplaat welke we inmiddels wel kennen van hem wanneer Arriva een belangrijke concessie verliest.

Wat bedoel je met "onjuist gebruik van een adviesbureau"?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten