Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Ik verwacht dat de 3xxx buiten dienst gaan als de Uithoflijn klaar is. Volgens de site zou die half 2018 klaar zijn, ik weet niet of het dan nog zin heeft om kleurenfilms te installeren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
De Citaro LEs vervangen de 12-meter Citaro's van de stad die nog niet naar de streek kunnen omdat nooit alle omlopen van lijn 1 met Ebusco rijden.
Nog nooit opgevallen dat het er ook precies 10 zijn?
Nog nooit opgevallen dat het er ook precies 10 zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Precies 10 LE's of 10 Escobussen? Antwoord is eigenlijk dus nee.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Er rijden momenteel nog 10 Citaro LE's op de streek, die vervangen dus 10 stadscitaro's die nog niet naar de streek kunnen doordat de 10 Ebusco's nog niet zo betrouwbaar zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Ik zie ze weleens op lijn 72 in Zeist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Wat is "ze"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Ik denk dat het om de LE's gaat.
Wat is eigenlijk de voornaamste oorzaak van de uitval bij de Ebusco's? Of zijn het kleine problemen die per bus verschillen?
Wat is eigenlijk de voornaamste oorzaak van de uitval bij de Ebusco's? Of zijn het kleine problemen die per bus verschillen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Le's inderdaad.Daniel schreef:Wat is "ze"
Volgens mij inderdaad erg verschillend. Vraag mij dan ook erg af of ze niet beter voor een VDL hadden kunnen gaan, maar ach, deze bussen zijn ook de test voor de aanschaf van de 150 bussen die in 2019 moeten komen. Dus ergens goed dat er nu fouten cq defecten zijn.Lijn 45 schreef:Ik denk dat het om de LE's gaat.
Wat is eigenlijk de voornaamste oorzaak van de uitval bij de Ebusco's? Of zijn het kleine problemen die per bus verschillen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Zie ik dat nou goed? Gaan de buschauffeurs staken op de vierde?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Die plannen zijn er wel inderdaad. Echter hebben de werkgevers nog tot 2 januari om aan de eisen tegemoet te komen.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Elektrische bussen U-OV heel vaak defect
UTRECHT - Grote problemen met de elektrische bussen van U-OV. Dat blijkt uit onderzoek van RTV Utrecht. De helft van de bussen staat aan het eind van de dag kapot in de garage. QBuzz, de eigenaar van U-OV erkent de problemen.
Gedurende twee dagen heeft een verslaggever van RTV Utrecht bij een bushalte in de Dichterswijk een aantal uren achter elkaar bussen geteld. Daarbij werd gelet op de aandrijving van de bus, was het een elektrische of een dieselbus. Na de telling blijkt dat ongeveer de helft van de elektrische bussen aan het eind van de middag niet meer rijdt. Ze staan kennelijk in de garage. U-OV zegt in eerste instantie dat alle elektrische bussen gewoon rijden. Maar geconfronteerd met de tellingen geven ze toe dat die cijfers kloppen. Aan het eind van de dag staat de helft van de elektrische bussen aan de kant, met panne.
Toch zegt de woordvoerder van Qbuzz dat ze goed bezig zijn met de bussen van lijn 1. Dat de bussen het eind van de dag niet halen vindt de woordvoerder jammer. Soms gaat dat om haperende deuren, soms is er sprake van ondeugdelijke software. Ook de pantograaf heeft regelmatig voor storingen gezorgd.
Lees verder
UTRECHT - Grote problemen met de elektrische bussen van U-OV. Dat blijkt uit onderzoek van RTV Utrecht. De helft van de bussen staat aan het eind van de dag kapot in de garage. QBuzz, de eigenaar van U-OV erkent de problemen.
Gedurende twee dagen heeft een verslaggever van RTV Utrecht bij een bushalte in de Dichterswijk een aantal uren achter elkaar bussen geteld. Daarbij werd gelet op de aandrijving van de bus, was het een elektrische of een dieselbus. Na de telling blijkt dat ongeveer de helft van de elektrische bussen aan het eind van de middag niet meer rijdt. Ze staan kennelijk in de garage. U-OV zegt in eerste instantie dat alle elektrische bussen gewoon rijden. Maar geconfronteerd met de tellingen geven ze toe dat die cijfers kloppen. Aan het eind van de dag staat de helft van de elektrische bussen aan de kant, met panne.
Toch zegt de woordvoerder van Qbuzz dat ze goed bezig zijn met de bussen van lijn 1. Dat de bussen het eind van de dag niet halen vindt de woordvoerder jammer. Soms gaat dat om haperende deuren, soms is er sprake van ondeugdelijke software. Ook de pantograaf heeft regelmatig voor storingen gezorgd.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Heeft er echt een redacteur een dag staan tellen? _O-
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Waarschijnlijk een stagiair hehe
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Waarschijnlijk wist die journalist niet dat we sites als ovzoeker.nl hebben.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Denken jullie dat het beter zou lopen als ze voor citea's gekozen zouden hebben ipv de ebusco's?
Bij twijfel altijd klagen
- The Greyhound
- Berichten: 815
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Zie Eindhoven......Mdk schreef:Denken jullie dat het beter zou lopen als ze voor citea's gekozen zouden hebben ipv de ebusco's?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Verschil is wel dat ze in utrecht met een pantograaf bijladen, wat blijkbaar in Groningen ook niet altijd helemaal lekker gaat. Maar juist daarom vraag ik het me af, wat is het kwaliteitsverschil tussen de vdllen en ebusco's?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Hoe denk je dat ze in Eindhoven de bussen opladen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Juist niet toch?Mdk schreef:Verschil is wel dat ze in utrecht met een pantograaf bijladen,
De bussen van VDL laden op met een pantograaf op de bus, terwijl bij de Ebusco's juist de oplaadpaal een bewegend element heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Dat zou ik niet zo weten, maar the greyhound trok de vergelijking met Eindhoven, waar alleen gestekkerd word.
Bij twijfel altijd klagen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Bij de Ebusco's komt de pantograaf uit de oplaadpaal naar beneden i.p.v. vanaf de bus omhoog te gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Nope. Overdag wordt daar ook met een panto opgeladen in de garage.Mdk schreef:Dat zou ik niet zo weten, maar the greyhound trok de vergelijking met Eindhoven, waar alleen gestekkerd word.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Dus wel? Ik meende dat iemand op dit forum dat gezegd had . Maargoed, vinden jullie de ebusco's een domme keuze, of juist niet?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Die ebusco's vind ik niet echt een goede keuze. Je ziet het aan die e-citea's bij Qbuzz in Groningen. Kort nadat ze geleverd waren rijden ze al op de lijn dienst. Terwijl die ebusco's in Groningen (en Utrecht) meer stil staan dan rijden. En dat heb ik de vormgeving van die ebusco's nog achterwegen gelaten, ziet er echt niet uit. Maar goed het is belangrijker dat ze goed functioneren (wat ze kennelijk niet doen). :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
De belofte aan de buitenwacht was dat de bussen een complete dienst kunnen draaien zonder tussentijds een garage te zien, en dat lukt dus niet. De vraag is of dat aan de bussen ligt, aan de laadinfrastructuur, of andere factoren.
We wisten allemaal dat Qbuzz er een testbedrijf op na houdt omdat de bussen altijd te vervangen zijn door een reguliere stadsbus, die dus niet vanaf dag 1 een andere inzet hebben gekregen. Dat zal Qbuzz geen jaren willen volhouden, zeker omdat er ook afspraken met de gemeente zijn gemaakt. Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat daarover zaken zijn afgesproken in de contracten met Ebusco.
Het klinkt heel mooi, die enorme actieradius van zo'n Chinese bus, maar ik ben heel benieuwd wat daar in de praktijk van overblijft. VDL bijvoorbeeld belooft niet heel veel maar volgens mij komen die bussen in de praktijk wel aan hun beloofde kilometers. De Citea's die hier in Gorinchem rijden laten een vrij evenwichtig energieverbruik zien, ook nu het wat kouder is.
We wisten allemaal dat Qbuzz er een testbedrijf op na houdt omdat de bussen altijd te vervangen zijn door een reguliere stadsbus, die dus niet vanaf dag 1 een andere inzet hebben gekregen. Dat zal Qbuzz geen jaren willen volhouden, zeker omdat er ook afspraken met de gemeente zijn gemaakt. Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat daarover zaken zijn afgesproken in de contracten met Ebusco.
Het klinkt heel mooi, die enorme actieradius van zo'n Chinese bus, maar ik ben heel benieuwd wat daar in de praktijk van overblijft. VDL bijvoorbeeld belooft niet heel veel maar volgens mij komen die bussen in de praktijk wel aan hun beloofde kilometers. De Citea's die hier in Gorinchem rijden laten een vrij evenwichtig energieverbruik zien, ook nu het wat kouder is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten