NS-klantenservice zegt dat de poortjes dicht moeten zijn. Als je extra kosten maakt door met GVB te reizen, dan kun je deze terugvragen via ns.nl. Als je een NS-abonnement hebt reis je gratis met de metro op deze trajecten. Dat is dus inderdaad iets anders dan wat in het reisadvies staat.IIVQ schreef: ↑ma 07 jul 2025, 19:33 NS rijdt weer eens "Metro ipv trein". Maar nu zijn er zelfs ritten van treinstation Diemen Zuid naar metrostation Van der Madeweg, waar metrolijn "Metro ipv trein" geen live updates heeft en dus op andere tijden rijdt dan de vertraagde 53 ri Gaasperplas.
Ja, je NS-ticket zou in de metro geldig zijn, maar hóé is me onduidelijk, in de stationshal van Diemen Zuid Metrostation waren geen poortjes open, geen tijdelijke palen en geen personeel, in het treinstation ook geen poortjes open en hingen wel 2 mensen in gele hesjes op hun telefoonkijkend rond, bij de vroegere sushitent, dus totaal niet opvallend voor reizigers.
OVer Missers in de Reisinformatie
-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Gr BasG
-
De NS reisplanner geeft ook adviezen met de metro zelf (al krijg ik die niet met de reis Hvs-Asdz). Als je bijvoorbeeld plant van Dmnz naar Asdz op dit moment, krijg je twee adviezen om 22:42:Meltrain schreef: ↑di 08 jul 2025, 18:08Maar dit ìs toch de "metro ipv trein" of bedoel je iets anders?IIVQ schreef: ↑ma 07 jul 2025, 19:33 Ik snap niet waarom NS dit doet, het maakt het heel onduidelijk in 9292 en OVinfo, en in de NS-app komt als je een reis van Hvs naar Asdz plant eruit dat je per spr (of 2) naar Dmnz moet, en daar M53 naar MDW en dan M50
<knip>
De metro ipv trein via Dmnz wordt dus helemaal niet gebruikt, ook al is dat de snelste optie, maar de planner gebruikt gewoon de metro, wat voor iedereen duidelijk is.
- Spoiler: show
- Spoiler: show
-
Die extra overstap op RAI is om uit- en in te checken want je mag alleen tussen RAI, Duivendrecht en Diemen Zuid met je NS vervoersbewijs in de metro.
-
Pfff, dat vind ik dan een extra misser, want uit het reisadvies zou ik dat niet geconcludeerd hebben.
-
Dat is ook anders dan wat ik tot nu toe altijd gehoord heb: als NS-kaartjes geldig zijn, zou er altijd een poortje open moeten staan. Het zou me ook verbazen als NS-abonnementshouders met afgekocht reizen na inchecken bij het GVB plotseling niks meer zouden betalen.BasGeluk schreef: ↑di 08 jul 2025, 18:54NS-klantenservice zegt dat de poortjes dicht moeten zijn. Als je extra kosten maakt door met GVB te reizen, dan kun je deze terugvragen via ns.nl. Als je een NS-abonnement hebt reis je gratis met de metro op deze trajecten. Dat is dus inderdaad iets anders dan wat in het reisadvies staat.IIVQ schreef: ↑ma 07 jul 2025, 19:33 NS rijdt weer eens "Metro ipv trein". Maar nu zijn er zelfs ritten van treinstation Diemen Zuid naar metrostation Van der Madeweg, waar metrolijn "Metro ipv trein" geen live updates heeft en dus op andere tijden rijdt dan de vertraagde 53 ri Gaasperplas.
Ja, je NS-ticket zou in de metro geldig zijn, maar hóé is me onduidelijk, in de stationshal van Diemen Zuid Metrostation waren geen poortjes open, geen tijdelijke palen en geen personeel, in het treinstation ook geen poortjes open en hingen wel 2 mensen in gele hesjes op hun telefoonkijkend rond, bij de vroegere sushitent, dus totaal niet opvallend voor reizigers.
-
Het valt me al langere tijd op dat het bekijken en plannen van busritten in de NS app niet meer lekker werkt, en de app compleet van slag raakt bij het bekijken van de ritinfotmatie.
Bijvootbeeld de knop "Toon lijn XX" leidt je naar een wit scherm (normaal kon je hier de dienstregeling bekijken van die specifieke lijn) en bij vertraging raakt de boel helemaal ontregeld en krijg je foutmeldingen. Ook kon je voorheen de lijn op de kaart zien, maar die krijg ik ook niet meer tevoorschijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Bijvootbeeld de knop "Toon lijn XX" leidt je naar een wit scherm (normaal kon je hier de dienstregeling bekijken van die specifieke lijn) en bij vertraging raakt de boel helemaal ontregeld en krijg je foutmeldingen. Ook kon je voorheen de lijn op de kaart zien, maar die krijg ik ook niet meer tevoorschijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
-
Inmiddels stonder er vanavond twee jongens met gele hesjes bij de metropoortjes van Diemen Zuid en stond daar ook een Mobiele NS-paal. Aan de oostkant van Diemen Zuid (meteo noch trein) stond niets / niemand speciaals trouwens.