Pagina 24 van 36
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 17:47
door Dionysusnu
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 18:19
door Bemined
De
3200 is ondanks de spooruitbreiding bij Delft alsnog tweemaal per dag opgeheven voor een slag Den Haag HS - Rotterdam - Den Haag HS.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 19:43
door Nitein-Repart
Toch wel fijn dat allen uitdunningen die sinds corona door NS zijn doorgevoerd weer teruggedraaid worden. Was even bang dat NS op het laatste moment toch enkele uitdunningen ging blijven handhaven. Ben benieuwd wanneer de reisplanner van RijdendeTreinen wordt bijgewerkt.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:21
door Hainje
Welk nummer krijgt de
900 eigenlijk volgend jaar (ook alweer)? Ik zie 'm niet in het lijstje van Bemined staan.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:24
door Dionysusnu
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:25
door Hainje
Dank u
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:25
door Bemined
En de laatste trein vanaf Rotterdam krijgt er op zondag t/m donderdag een eentje voor en wordt dus de 11891.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:27
door MetroRET
Ik zie in het zuiden toch wel wat bijzondere dingen.
De s16900 is 2x/daags ingelegd
Luik >
Mt als knip van de
18900.
De 35000 is een nieuw nummertje voor een knip van de 32000, de RE18 en RS18 hebben zo te zien ook een beduidend uitgebogen dienstregeling in westelijke richting.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:37
door DDietzen
Voor de RE18 richting Heerlen/Maastricht vallen gaten van 2 uur in de bediening van Eygelshoven Markt en Landgraaf 's avonds.

Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:42
door Dionysusnu
MetroRET schreef: ↑di 05 nov 2024, 20:27de RE18 en RS18 hebben zo te zien ook een beduidend uitgebogen dienstregeling in westelijke richting.
Is dat te verklaren door het voorstel van Arriva in hun
vervoerplan Limburg 2025? (
directe link naar pdf)
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:43
door Hainje
Nitein-Repart schreef: ↑di 05 nov 2024, 19:43
Toch wel fijn dat allen uitdunningen die sinds corona door NS zijn doorgevoerd weer teruggedraaid worden. Was even bang dat NS op het laatste moment toch enkele uitdunningen ging blijven handhaven. Ben benieuwd wanneer de reisplanner van RijdendeTreinen wordt bijgewerkt.
Nou de ICD van Rotterdam naar Breda vervalt nog steeds na 20u (vanaf Rotterdam) en die hadden we vroeger tot ca 24:30u.

Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 20:54
door Gamma
Met de
1100 toch een prima frequentie tussen Rotterdam en Breda?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 21:37
door Suus
Amsterdam - Breda was jarenlang tot 23:00 een halfuursdienst met een reistijd van een uur, een tijdje zelfs 3x/uur, en nu is dat vrij onverwacht helemaal weg 's avonds en heb je een overstap van of 5 of 25 minuten in Rotterdam. Dat is toch wel een verslechtering eerlijk gezegd.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 05 nov 2024, 22:45
door atroffa010
Hainje schreef: ↑di 05 nov 2024, 20:43
Nitein-Repart schreef: ↑di 05 nov 2024, 19:43
Toch wel fijn dat allen uitdunningen die sinds corona door NS zijn doorgevoerd weer teruggedraaid worden. Was even bang dat NS op het laatste moment toch enkele uitdunningen ging blijven handhaven. Ben benieuwd wanneer de reisplanner van RijdendeTreinen wordt bijgewerkt.
Nou de ICD van Rotterdam naar Breda vervalt nog steeds na 20u (vanaf Rotterdam) en die hadden we vroeger tot ca 24:30u.
De 7700 tussen
Rtd &
Gdg keert helaas ook nog niet terug tijdens de spits

Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 06 nov 2024, 12:46
door Station Luchtbal
Waarom hebben de 3100 en de 3500 (3700) stuivertje gewisseld als het gaat om de eerste ritten tussen Schiphol en Utrecht in het weekend?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 06 nov 2024, 13:57
door Meltrain
Omdat de 3100 straks altijd rijdt vanwege de verbinding Den Haag Centraal - Schiphol. De 3500 is "aanvullend".
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 06 nov 2024, 23:15
door Anderzam
Hoe zit het nou met de nachttrein voor Almere en Lelystad? Is die nu echt van de baan?
De nachttrein door Hilversum (s21500) vind ik ook niet terug.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 06 nov 2024, 23:25
door cassie127
Hilversum wil niet betalen dus vervalt de nachttrein.
Ook de nachttrein voor Lelystad/Almere vanuit Zwolle is komen te vervallen, aangezien Arriva dacht dat ze onder Open Acces ook subsidie van de gemeente Lelystad/Almere mochten ontvangen wat niet het geval is. Omdat Arriva met het aanbod kwam dachten de gemeente dat ze dan konden besparen en trocken de subsidie aan NS in waarop NS besloot de nachttrein te schrappen en Arriva zich ook terugtrok toen er ineens geen subsidie meer was.
SpoorPro.nl schreef:Ondanks ambitieuze plannen van NS komt er voorlopig geen nachttrein tussen Almere en Amsterdam. NS was van plan om vanaf 2025 ’s nachts een trein te laten rijden, maar omdat vervoerder Arriva ook aast op een nachttrein tussen beide steden heeft NS zich teruggetrokken. Of Arriva daadwerkelijk een nachttrein op het traject gaat exploiteren, is echter nog maar de vraag.
Er is in maart 2024 een aanbod gekomen van Arriva op basis van ‘open toegang tot het spoor’. Het gaat hierbij om een nachtverbinding van Schiphol Airport via Amsterdam Centraal naar Almere Centrum en mogelijk ook naar Lelystad Centrum en Zwolle.
In februari 2024 werd in de Almeerse raad een motie aangenomen om de “benodigde middelen te dekken” met een maximum van 230.00 euro aan gemeenschapsgeld. “Het blijkt echter niet toegestaan om bij open toegang een bijdrage te betalen”, schrijft de Almeerse burgemeester Hein van der Loo in een brief aan de gemeenteraad.
Bron:
https://www.spoorpro.nl/dienstregeling/ ... ich-terug/
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 06:44
door Station Luchtbal
De nieuwe dienstregeling staat in de reisplanner.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 13:18
door VIRM
Het valt mij op dat de IC's tussen Leeuwarden/Groningen en Den Haag maar vier minuten hebben om in Utrecht kop te maken. Is dat niet wat krap?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 13:37
door rvdborgt
DB deed vroeger bij de getrokken IC's in Stuttgart en Frankfurt kopmaken plus locwissel in 4 minuten. Dus als je materieel geschikt is en de machinist wordt afgelost, dan mag dat geen probleem zijn.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 15:46
door Z2N
In 4 minuten keren lukt prima, mits inderdaad van machinist gewisseld wordt. Zolang de uitstappende reizigers ruimte maken voor de opstappende machinist komt het goed.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 15:47
door Klaasje
VIRM schreef: ↑vr 08 nov 2024, 13:18
Het valt mij op dat de IC's tussen Leeuwarden/Groningen en Den Haag maar vier minuten hebben om in Utrecht kop te maken. Is dat niet wat krap?
Dat is nu al zo voor de
11700 en
1700.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 15:57
door Daniel
Bijna, die hebben 5 minuten

Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 08 nov 2024, 16:51
door Klaasje
Het is altijd gevaarlijk om dingen uit je hoofd te doen..