Pagina 24 van 547

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 23:36
door MetroRET
Ik bedoel meer dat het simpel is om uit te leggen :P .

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 23:44
door wouter15
Maar zijn de gegevens nu actueel of niet? De frequentie in vakanties van lijn A t/m E zijn bijv. volgens het vervoersplan anders dan wat ret.nl zegt.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 23:47
door MetroRET
Dan is alles 4x/uur overdag.
En in de daluren hetzelfde als op de zondagmiddag met extra ritten op D Slinge.

Die ritten rijden dan alleen in de spits door naar De Akkers voor een 8x/uur frequentie.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 07 okt 2014, 10:16
door Meltrain
wouter15 schreef:Maar zijn de gegevens nu actueel of niet? De frequentie in vakanties van lijn A t/m E zijn bijv. volgens het vervoersplan anders dan wat ret.nl zegt.
Waat maakt het nou eigenlijk uit? Je kunt toch gewoon op de site van de RET de frequenties opzoeken? :?
Bovendien kun je daar ook lijnfolders vinden (van A/B/C, D en E) zodat je nog sneller de patronen kunt ontdekken.

Overigens dacht ik trouwens dat A, B en C op zondagmiddag 6x/uur reden, maar ook dan is het slechts 4x/uur. :(

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 07 okt 2014, 11:52
door MetroRET
Dan is er op beide stamlijnen (Schiedam Centrum-Capelsebrug & Rotterdam Centraal-Slinge) een 5-minuten frequentie.
Dat vind je RET blijkbaar genoeg voor de zondag. :roll:
Maar ze zouden wel de materieelinzet van ABC in het weekend moeten ophogen, want hier rijden dus nog steeds alleen maar enkele SG3-rijtuigen.

Lijn D en E zijn afgelopen december al verlengd in het weekend. Daar reden ook maar 2tjes Type B (op lijn D) en enkele RSG3-rijtuigen in het weekend, maar dat is dus gelukkig al uitgebreid.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 07 okt 2014, 13:38
door Meltrain
Op zich ben ik met de RET niet oneens dat elke 5 minuten een metro op de stamlijnen op zondag voldoende is, maar een kwartierdienst op de uitlopers vind ik minder.
Een beter idee zou dan zijn om lijn A de gehele zondag in te korten tot het traject Binnenhof - Kralingse Zoom en tegelijkertijd op de lijnen A, B en C de frequentie te verhogen tot 6x/uur, waardoor op het traject Schiedam Centrum - Graskruid een frequentie van 12x/uur ontstaat.
Mocht dit tot overbediening leiden op het trajcet Capelsebrug - Graskruid, is er ook nog een mogelijkheid om lijn A en B tussen Schiedam Centrum en Graskruid gekoppeld te laten rijden en dan bij Graskruid te splitsen. De voorwaarde is wel dat er dan uitsluitend SG3 stellen op de lijnen A en B mogen rijden.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 07 okt 2014, 14:20
door MetroRET
Een kwartierdienst op de uitlopers is mogelijk opzich voldoende, maar de treinlengte stelt hierbij wel teleur.
Lijn D en E rijden ook om het kwartier (wel met 90-meter materieel) en daar zijn denk ik ook geen problemen te ondervinden.

Als je Lijn A en B aan elkaar koppelt en dan laat splitsen/koppelen op Graskruid of Alexander dan vraagt dat weer meer personeel (wat natuurlijk op een zondag al erg prijzig is).

Dus, mijn mening is dat de frequenties voldoende zijn, maar dat dus met 2tjes SG3 (in combinatie met enkele 3tjes Type B en S (vanwege de grotere materieelbehoefte)) gereden moet gaan worden (met eventueel ontkoppelen in de avond vanaf ong. 19:00u) om de sociale veiligheid niet in gevaar te laten lopen.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 21 okt 2014, 07:24
door BusFreakRotterdam
Ik weet niet wie, hoe en waar dit gemonitord wordt maar mijn bus op lijn 32 vertrekt elke rit te laat bij de beginhalte op het Noordereiland. Afgelopen zondagmiddag ging de rit van 13:59 uur pas om 14:05 uur van de halte weg!

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... roeg.dhtml

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 28 okt 2014, 21:28
door ODRAIL
Begin inmiddels een sik te krijgen van de werkzaamheden aan de metrobaan in de weekeinden :? .

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 28 okt 2014, 21:33
door MetroRET
Niet alleen in de weekenden..... :|

Tussen 1 en 30 november rijdt lijn C helemaal niet tussen Hoogvliet en De Akkers (dus de gehele dag ipv alleen in de daluren).

Omdat lijn D via 1 spoor rijdt kunnen er maximaal 18 metro's over het traject rijden.
Dus hierdoor rijden de spitsdiensten van lijn D maar in 1 richting (in de ochtend richting Rotterdam Centraal en in de middag richting De Akkers) en over een korter tijdsbestek (7:15-8:30 in de ochtendspits en 16:30-17:45 in de middagspits).

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 28 okt 2014, 21:39
door ODRAIL
En dan vergeet je ook nog de werkzaamheden tussen Voorschoterlaan en Blaak van 27 oktober tot en met 21 november. Deze mogen dan wel na 20:00 uur 's avonds zijn maar toch :? .

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 28 okt 2014, 22:04
door donny2290
Ze zijn lekker bezig. De werkzaamheden in Oost duren op z'n minst nog tot half december. Tegenwoordig fiets ik maar vanaf Binnenhof naar Alexander aangezien de metro 8 van de 10x is ingekort.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: di 28 okt 2014, 22:05
door ODRAIL
Bedoel je in Oost het stuk tot aan Kralingse Zoom?

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: wo 29 okt 2014, 11:18
door hauptbahnhof
Het is ff slikken maar je krijgt er wel wat voor terug.

Het is wel aan de vervoerder om passend vervoer aan te bieden (pendelbussen, goeie aansluitingen en/of langere metro's bij inkortingen/lagere frequenties). Hoe presteert RET hierop?

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: wo 29 okt 2014, 11:27
door MetroRET
Af en toe langere metro's, want bijvoorbeeld bij het wegvallen van Graskruid-Binnenhof reden er geen langere metro's in het weekend.
Terwijl bij het wegvallen van lijn A tussen Graskruid-Schiedam dat dan weer wel wordt gedaan.
Qua aansluitingen is de RET nooit handig in geweest, dus nu ook niet....

Pendelbussen worden wel altijd ingezet waar metro's niet mogelijk zijn.
Alleen, soms zijn de frequenties wel wat vreemd ervan.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 01 nov 2014, 19:17
door Gideon
Heb er op zich geen probleem mee en dat is niet omdat ik weinig met de metro reis.
Zie alleen de positieve kant en dat is verbetering aan het spoor *O*

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 01 nov 2014, 19:36
door Meltrain
De RET is al begonnen met het aanbrengen van nieuwe lijnstickers voor de nieuwe dienstregeling m.i.v. 14 december.
Bij in elk geval de lijnen 2, 20 en 23 zag ik ze vandaag en ik dacht dat ik eerder deze week ook de regel "m.i.v. 14-12-2014" op een sticker van lijn 33 zag, maar omdat ik er met de auto snel langs reed, kon ik het niet goed zien.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 01 nov 2014, 20:44
door ODRAIL
Nu al :shock: :? . Dat is wel heel erg vroeg. Ik mag hopen dat ze de oude dienstregelingen ook nog laten hangen. Anders weten reizigers niet meer waar ze aan toe zijn. Of de wijzigingen moeten zeer minimaal zijn.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 01 nov 2014, 21:13
door Meltrain
De haltetijden zijn nog niet aangepast, alleen de routestickers op de haltepalen.
En bij bovengenoemde lijnen gaat het om kleine wijzigingen van respectievelijk een ander eindpunt (van één halte), een route wijziging met drie andere haltes en een routewijziging met één andere halte.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 01 nov 2014, 21:14
door ODRAIL
Weet je ook misschien om welke lijnen het gaat?

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 01 nov 2014, 21:18
door Aking
Meltrain schreef:Bij in elk geval de lijnen 2, 20 en 23 .
:wink:

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 01 nov 2014, 21:19
door ODRAIL
Sorry even niet goed opgelet :oops: :cry: :? .

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 01 nov 2014, 21:24
door Aking
Schaam je! :P

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 14:48
door Meltrain
Van 13 november t/m 13 december rijdt lijn 2 naar P&R Beverwaard in plaats van Groene Tuin vanwege de aansluiting van de nieuwe sporen langs Keizerswaard.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 02 nov 2014, 21:42
door mb90
Over de nieuwe sporen bij de Keizerswaard gesproken, vanmiddag heb ik daar een rondje gelopen om eens te kijken naar de voortgang van dit project.
Ik begin bij de nieuwe halte Keizerswaard, gezien vanaf de Grote Hagen met links de 2 sporen voor lijn 23 en rechts het spoor voor lijn 2 die hier het begin/eindpunt krijgt:
Afbeelding

Dan de boog vanaf de Grote Hagen richting de rotonde met de bestaande sporen bij de Groeninx van Zoelenlaan. Voor deze boog is de watergang links een stuk gedempt:
Afbeelding

Dan de halte vanaf de Palmentuin. Hier is ook goed te zien dat het busstation rondom de tramhalte komt:
Afbeelding

Afbeelding

Na de halte gaat het verder richting de bestaande keerlus bij de Groene Tuin:
Afbeelding

Vlak voor die keerlus stoppen de nieuwe sporen. Zoals Meltrain in het bericht hierboven noemde wordt dit vanaf 13 november in een maand aangepast:
Afbeelding

Door deze nieuwe route, krijgt lijn 2 dus een andere route en verdwijnt hier de bestemming Groene Tuin van de trams en zal er hier ook niet zo snel nog een tram vanaf deze kant komen:
Afbeelding