OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik zat zelf in de voorste coupé en heb de omroep zelf gehoord bij eerdere stations, dus hij was daar in elk geval hoorbaar.

Op station Sassenheim kwam ik net een digitale vertrekstaat tegen volgens welke lijn 361 op zaterdag maar 1x/dag rijdt. Dat klopt ook niet helemaal.

@Re.tep: sowieso een NS medewerker en bij deze tot de nok gevulde SNG kon ik sleutelen uit de cabine wel begrijpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Sorry_geen_dienst

Bericht door Sorry_geen_dienst »

De 2400 serie rijdt vandaag Rtd-Asd, alleen staat deze op Shl met 'niet instappen' op de CTA bakken en hij staat daardoor ook niet op de schermen met vertrektijden. Zal wel iemand een vinkje ergens verkeerd hebben gezet. Wel lekker rustig daardoor vanaf Shl naar Asd omdat niemand durft in te stappen.
sneltram

Bericht door sneltram »

Nee, bewust gepland. Anders wordt ie te druk. Het is alleen een bepaald tijdsvak en maar 1 richting.
Sorry_geen_dienst

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Oké dankje. Trein is echter erg rustig... Rijdt ook met dubbele ICNG dus wordt gerekend op drukte. De ICD naar Amfs rijdt met losse stelletjes en is beduidend drukker.
Laatst gewijzigd door Sorry_geen_dienst op za 26 jul 2025, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Daniel schreef: za 26 jul 2025, 14:51 @Re.tep: sowieso een NS medewerker en bij deze tot de nok gevulde SNG kon ik sleutelen uit de cabine wel begrijpen.
Gewoon niet toegestaan. Bij controle door NS of IL&T heeft het personeel, zo wel de conducteur als machinist, een flink arbeidsrechtelijk probleem.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Zullen we de praktijk de praktijk laten en de beste stuurlui stilletjes aan wal? Was je erbij? Precies. :N Niet zo oordelen.

In SNG zijn trouwens heel veel problemen met de omroep, zowel de automatische als de handmatige. Het kan best zijn dat het personeel wel netjes heeft omgeroepen, maar dat het niet door is gekomen. Dan heb ik uitgebreid omgeroepen en heeft niemand het meegekregen. Dan ben ik ook wel eens verbaasd...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Zullen we de praktijk de praktijk laten en de beste stuurlui stilletjes aan wal? Was je erbij? Precies. :N Niet zo oordelen.
Ik was er niet bij, klopt.
Maar mag toch uit gaan wat er door anderen gesignaleerd wordt ?
Conducteur sluit vanuit de voorste cabine.
Conducteur zit in de voorste cabine.
Conducteur stapt uit de voorste cabine.

Dan denk ik, dat is niet toegestaan. Om bij een volle, zeer volle trein toch een vertrekprocedure te doen zijn gewoon (veilige) protocollen bedacht ?
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Dit zie ik zo vaak gebeuren. Ook bij een niet volle trein. De conducteur stapt na het sleutelen de cabine weer in. Voorts gaat de ILT (zonder &) niet over het arbeidsrecht.
Gr BasG
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Volgens mij mag er gewoon vanuit de cabine worden gesleuteld, ongeacht de drukte van de trein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Re.tep schreef: za 26 jul 2025, 17:52
Ik was er niet bij, klopt.
Maar mag toch uit gaan wat er door anderen gesignaleerd wordt ?
Conducteur sluit vanuit de voorste cabine.
Conducteur zit in de voorste cabine.
Conducteur stapt uit de voorste cabine.

Dan denk ik, dat is niet toegestaan. Om bij een volle, zeer volle trein toch een vertrekprocedure te doen zijn gewoon (veilige) protocollen bedacht ?
Wat als de dodeman defect was in dit stel? (Voor zover ik weet mag of zelfs moet de conducteur dan in de cabine aanwezig zijn)
Re.tep

Bericht door Re.tep »

Re.tep schreef: za 26 jul 2025, 14:46 Een conducteur voorin de cabine is natuurlijk in principe tegen alle regels, als een trein rijdt. Daar zijn maar erg weinig uitzonderingen op.
Maar de dodeman was niet defect :N

De vertrekprocedure doet een conducteur vanuit de reizigersdeur volgens een vaste procedure.
Is het te druk op het balkon, dan kan de conducteur buitenom sleutelen, en als alle deuren dicht zijn instappen in de achterste of tussencabine, vanzelfsprekend gaat deze procedure samen met de machinist.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Mikos schreef: za 26 jul 2025, 15:57 Zullen we de praktijk de praktijk laten en de beste stuurlui stilletjes aan wal? Was je erbij? Precies. :N Niet zo oordelen.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Laten we maar weer terug naar de reisinfomissers gaan...
Daniel schreef: za 26 jul 2025, 14:51 Op station Sassenheim kwam ik net een digitale vertrekstaat tegen volgens welke lijn 361 op zaterdag maar 1x/dag rijdt. Dat klopt ook niet helemaal.
Hier een fototje erbij, zoek wat er wel klopt (dat gaat sneller dan alle fouten vinden :mrgreen: )
Afbeelding

(De voetnoot "rijdt niet verder dan Sassenheim Station" is op halte Sassenheim, Station ook nuttig trouwens :p )
Schapekop in de Keistad

JurgenH

Bericht door JurgenH »

BasGeluk schreef: za 26 jul 2025, 18:07 Dit zie ik zo vaak gebeuren. Ook bij een niet volle trein. De conducteur stapt na het sleutelen de cabine weer in. Voorts gaat de ILT (zonder &) niet over het arbeidsrecht.
Ik zie het ook vrij regelmatig gebeuren, op precies die manier inderdaad. Soms hoor ik hele gesprekken vanuit de machinistencabine.
Nooit geweten dat het niet was toegestaan, maar vond het altijd wel opmerkelijk.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
ICNG

Bericht door ICNG »

Inderdaad nooit geweten dat dat niet is toegestaan, hoor ook af en toe de conducteur in de machinistencabine een gesprek voeren met de machinist dat dan niet over de trein gaat...

Waar kan ik dit het beste melden eigenlijk? Is wel handig om te weten voor de volgende keer dat ik het zie.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Daniel schreef: za 26 jul 2025, 14:51 Op station Sassenheim kwam ik net een digitale vertrekstaat tegen volgens welke lijn 361 op zaterdag maar 1x/dag rijdt. Dat klopt ook niet helemaal.
Probleem is bekend bij infrabeheer, maar het lijkt te ontbreken aan motivatie/urgentie om het op te lossen.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Raar. Juist met zo'n e-paper variant lijkt me zoiets juist makkelijk op afstand op te lossen. Veel handiger dan dat er speciaal iemand met een geprint vertrekstaatje naar Sassenheim moet rijden.

Of zit er ergens een logheid in de organisatie die die borden aanstuurt? Ik herinner me bijvoorbeeld uit de begintijd van de concessie ook nog wel een geval in Leiden waar ik tijdens het scrollen op zo'n bord opeens nog een vertrekstaat van Arriva te zien kreeg :mrgreen:
Schapekop in de Keistad

mave94

Bericht door mave94 »

Dan moet er alsnog iemand zijn die dit technisch aanpast. Het is maar net waar de organisatie de prioriteiten legt. Ik heb bij NS International wel eens kleine verbeterpunten aangekaart, die dan weer niet urgent genoeg waren. :')
Plaats reactie