OVer Missers in de Reisinformatie
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40790
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik zat zelf in de voorste coupé en heb de omroep zelf gehoord bij eerdere stations, dus hij was daar in elk geval hoorbaar.
Op station Sassenheim kwam ik net een digitale vertrekstaat tegen volgens welke lijn 361 op zaterdag maar 1x/dag rijdt. Dat klopt ook niet helemaal.
@Re.tep: sowieso een NS medewerker en bij deze tot de nok gevulde SNG kon ik sleutelen uit de cabine wel begrijpen.
Op station Sassenheim kwam ik net een digitale vertrekstaat tegen volgens welke lijn 361 op zaterdag maar 1x/dag rijdt. Dat klopt ook niet helemaal.
@Re.tep: sowieso een NS medewerker en bij deze tot de nok gevulde SNG kon ik sleutelen uit de cabine wel begrijpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De 2400 serie rijdt vandaag Rtd-Asd, alleen staat deze op Shl met 'niet instappen' op de CTA bakken en hij staat daardoor ook niet op de schermen met vertrektijden. Zal wel iemand een vinkje ergens verkeerd hebben gezet. Wel lekker rustig daardoor vanaf Shl naar Asd omdat niemand durft in te stappen.
-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee, bewust gepland. Anders wordt ie te druk. Het is alleen een bepaald tijdsvak en maar 1 richting.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Oké dankje. Trein is echter erg rustig... Rijdt ook met dubbele ICNG dus wordt gerekend op drukte. De ICD naar Amfs rijdt met losse stelletjes en is beduidend drukker.
Laatst gewijzigd door Sorry_geen_dienst op za 26 jul 2025, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Gewoon niet toegestaan. Bij controle door NS of IL&T heeft het personeel, zo wel de conducteur als machinist, een flink arbeidsrechtelijk probleem.
- Mikos
- Berichten: 5918
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zullen we de praktijk de praktijk laten en de beste stuurlui stilletjes aan wal? Was je erbij? Precies.
Niet zo oordelen.
In SNG zijn trouwens heel veel problemen met de omroep, zowel de automatische als de handmatige. Het kan best zijn dat het personeel wel netjes heeft omgeroepen, maar dat het niet door is gekomen. Dan heb ik uitgebreid omgeroepen en heeft niemand het meegekregen. Dan ben ik ook wel eens verbaasd...

In SNG zijn trouwens heel veel problemen met de omroep, zowel de automatische als de handmatige. Het kan best zijn dat het personeel wel netjes heeft omgeroepen, maar dat het niet door is gekomen. Dan heb ik uitgebreid omgeroepen en heeft niemand het meegekregen. Dan ben ik ook wel eens verbaasd...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik was er niet bij, klopt.Zullen we de praktijk de praktijk laten en de beste stuurlui stilletjes aan wal? Was je erbij? Precies.Niet zo oordelen.
Maar mag toch uit gaan wat er door anderen gesignaleerd wordt ?
Conducteur sluit vanuit de voorste cabine.
Conducteur zit in de voorste cabine.
Conducteur stapt uit de voorste cabine.
Dan denk ik, dat is niet toegestaan. Om bij een volle, zeer volle trein toch een vertrekprocedure te doen zijn gewoon (veilige) protocollen bedacht ?
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dit zie ik zo vaak gebeuren. Ook bij een niet volle trein. De conducteur stapt na het sleutelen de cabine weer in. Voorts gaat de ILT (zonder &) niet over het arbeidsrecht.
Gr BasG
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10288
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Volgens mij mag er gewoon vanuit de cabine worden gesleuteld, ongeacht de drukte van de trein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
-
- Berichten: 2334
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wat als de dodeman defect was in dit stel? (Voor zover ik weet mag of zelfs moet de conducteur dan in de cabine aanwezig zijn)Re.tep schreef: ↑za 26 jul 2025, 17:52Ik was er niet bij, klopt.Zullen we de praktijk de praktijk laten en de beste stuurlui stilletjes aan wal? Was je erbij? Precies.Niet zo oordelen.
Maar mag toch uit gaan wat er door anderen gesignaleerd wordt ?
Conducteur sluit vanuit de voorste cabine.
Conducteur zit in de voorste cabine.
Conducteur stapt uit de voorste cabine.
Dan denk ik, dat is niet toegestaan. Om bij een volle, zeer volle trein toch een vertrekprocedure te doen zijn gewoon (veilige) protocollen bedacht ?
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Maar de dodeman was niet defect

De vertrekprocedure doet een conducteur vanuit de reizigersdeur volgens een vaste procedure.
Is het te druk op het balkon, dan kan de conducteur buitenom sleutelen, en als alle deuren dicht zijn instappen in de achterste of tussencabine, vanzelfsprekend gaat deze procedure samen met de machinist.
- dylanwild94
- Donateur
- Berichten: 6621
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40790
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Laten we maar weer terug naar de reisinfomissers gaan...
)

(De voetnoot "rijdt niet verder dan Sassenheim Station" is op halte Sassenheim, Station ook nuttig trouwens
)
Hier een fototje erbij, zoek wat er wel klopt (dat gaat sneller dan alle fouten vinden

(De voetnoot "rijdt niet verder dan Sassenheim Station" is op halte Sassenheim, Station ook nuttig trouwens

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 20 mei 2025, 23:39
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik zie het ook vrij regelmatig gebeuren, op precies die manier inderdaad. Soms hoor ik hele gesprekken vanuit de machinistencabine.
Nooit geweten dat het niet was toegestaan, maar vond het altijd wel opmerkelijk.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: vr 23 mei 2025, 18:50
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Inderdaad nooit geweten dat dat niet is toegestaan, hoor ook af en toe de conducteur in de machinistencabine een gesprek voeren met de machinist dat dan niet over de trein gaat...
Waar kan ik dit het beste melden eigenlijk? Is wel handig om te weten voor de volgende keer dat ik het zie.
Waar kan ik dit het beste melden eigenlijk? Is wel handig om te weten voor de volgende keer dat ik het zie.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1317
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Probleem is bekend bij infrabeheer, maar het lijkt te ontbreken aan motivatie/urgentie om het op te lossen.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40790
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Raar. Juist met zo'n e-paper variant lijkt me zoiets juist makkelijk op afstand op te lossen. Veel handiger dan dat er speciaal iemand met een geprint vertrekstaatje naar Sassenheim moet rijden.
Of zit er ergens een logheid in de organisatie die die borden aanstuurt? Ik herinner me bijvoorbeeld uit de begintijd van de concessie ook nog wel een geval in Leiden waar ik tijdens het scrollen op zo'n bord opeens nog een vertrekstaat van Arriva te zien kreeg
Of zit er ergens een logheid in de organisatie die die borden aanstuurt? Ik herinner me bijvoorbeeld uit de begintijd van de concessie ook nog wel een geval in Leiden waar ik tijdens het scrollen op zo'n bord opeens nog een vertrekstaat van Arriva te zien kreeg

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- mave94
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: aan het raam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dan moet er alsnog iemand zijn die dit technisch aanpast. Het is maar net waar de organisatie de prioriteiten legt. Ik heb bij NS International wel eens kleine verbeterpunten aangekaart, die dan weer niet urgent genoeg waren. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Selivio en 4 gasten