Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De woordvoerder van NS kan niet twitteren trouwens Kreeg alleen een bericht om welke foto het ging, maar het toestemmingsverzoek wat erbij hoorde was nooit bij mij beland ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Als het bord aan de B-zijde van de hal geplaatst wordt zou het zelfs nog bevorderlijk kunnen zijn voor de doorstroming en spreiding van reizigers, de B-zijde is zelfs nu de verbouwing voorbij is duidelijk rustiger.
Z2N schreef:Als het bord aan de B-zijde van de hal geplaatst wordt zou het zelfs nog bevorderlijk kunnen zijn voor de doorstroming en spreiding van reizigers, de B-zijde is zelfs nu de verbouwing voorbij is duidelijk rustiger.
Precies.
Reizigers die niet zo vaak op Utrecht Centraal komen zoeken zich vaak wezenloos om de goede trein te vinden. En met een groot informatiebord is dit opgelost.
Ook met een spoorwijziging is dan de informatie makkelijker te vinden (vind ik uit eigen ervaring).
Als ik in de trein zit uit Rotterdam, komt de trein in Utrecht met de kop ver ten zuiden van de stationshal tot stilstand. Wil ik dan overstappen op de trein richting Ede, dan komt ook daarvan de kop van de trein ten zuiden van de stationshal tot stilstand. De middentunnel ligt ten noorden van de stationshal, dus ligt de tunnel verkeerd om snel over te kunnen stappen. Vandaar dus mijn pleidooi voor een snelwandelbaan in de stationshal en daar past zo'n groot scherm niet bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dus omdat je niet wilt dat iemand naast je gaat zitten en geen tas bij je hebt die je asociaal naast je kan leggen mag Utrecht Centraal geen groot vertrektijdenbord krijgen? :')
Het valt mij inderdaad ook op dat het in Utrecht sinds dat bord er niet meer hangt wemelt van de vele reizigers die hulpeloos rond dwalen op zoek naar de juiste trein.
Z2N schreef:Dus omdat je niet wilt dat iemand naast je gaat zitten en geen tas bij je hebt die je asociaal naast je kan leggen mag Utrecht Centraal geen groot vertrektijdenbord krijgen? :')
Logisch, toch?
Laatst gewijzigd door trolly op di 18 jul 2017, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Het valt mij inderdaad ook op dat het in Utrecht sinds dat bord er niet meer hangt wemelt van de vele reizigers die hulpeloos rond dwalen op zoek naar de juiste trein.
Nog een snelwandelroute-gebruiker hier... en nee, die middentunnel neem ik lekker niet, die komt namelijk niet op het busstation Jaarbeurszijde uit Scheelt gemiddeld toch wel een bus eerder zo achter de winkeltjes langs.
Wat betreft de huidige kleine schermen: 'tis vooral verrekte onhandig dat die niet te lezen zijn in het voorbijlopen doordat de letters daar te klein voor zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik weet dat dat vies tegen valt. Zeker in het weekend heb je het niveau dagjesmens waarvoor niets anders dan een gigantisch bord voldoende is om mensen op de juiste trein te wijzen. Ga voor de grap eens kijken bij de TB21 bij de Freshfoodcourt boven 5/7a rond een uurtje of vier in het weekend.
Zoveel valse aantijgingen omdat ik gewoon op mijn comfort gesteld ben. Ben doordeweeks al vaak genoeg een sardientje in de middag-ICD's, dus mag ik ja?
KM46 schreef:En dan zijn er juist veel dagjesmensen die moeite hebben om hun trein te vinden.
Hoeveel beeldschermen, klein of groot, je er tegenaan gooit, dat blijf je houden. Daar hebben we de prachtige Schiphol SchreeuwService aan te danken, terwijl Schiphol op dit moment het enige station is met een groot scherm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.