Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zit in de S1 in de Pott en hoewel het routelint op de beeldschermen gewoon klopt en de juiste aankomsttijden aangeeft, staan de klokjes rechtsbovenin op elk scherm op een andere tijd behalve de juiste
15:09, 13:45, 9:42..

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- OVNL-beheerder
Dat moet in deze tijd van het jaar behoorlijk sprookjesachtig zijn, veel plezier.
Ik zit in de zeldzame (want enkel een paar keer per dag in het weekend rijdende) trein Česká Třebová - Dzbel. Dat traject heb ik al eens bereisd, maar is zeker de moeite waard.
In Česká Třebová is er nog een ouderwetse stationsrestauratie. Het eten was niet bijzonder lekker, maar zulke plekken met bijbehorende sfeer moet je toch een beetje koesteren.
-
- Donateur
Thanks, het is inderdaad een mooie plek, ik was hier nog niet eerder geweest. Met een 754 aankomen is sowieso goed, natuurlijk.
Ik blijf hier een nachtje en reis dan weer terug richting Praag.

- Hainje
Heb vandaag een paar keer in een RRX meegereisd, maar ik begin het strikte instap beleid van NS nu toch wel te waarderen. De vertragingen van deze trein blijft maar oplopen en regelmatig het verzoek van het treinpersoneel de deuren vrij te laten/niet tegen te houden zodat we kunnen vertrekken.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
-
Lijn 10 van de SSB in Stuttgart is best wel de moeite waard. Een tandradtrammetje tussen Degerloch en Marienplatz. Wel weinig zitplaatsen dus gauw vol.
- Suus
- Contacteer:
Ja, erg leuke lijn. Lijn 15 naar de televisietoren vind ik ook altijd de moeite waard, en de noordtak van lijn 14 langs de druivenranken in het dal van de Neckar ook, al is het deels overgenomen door lijn 12.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dwangsluiting op deze treinen zou ook al een boel schelen denk ikHainje schreef: ↑za 28 dec 2024, 16:26 Heb vandaag een paar keer in een RRX meegereisd, maar ik begin het strikte instap beleid van NS nu toch wel te waarderen. De vertragingen van deze trein blijft maar oplopen en regelmatig het verzoek van het treinpersoneel de deuren vrij te laten/niet tegen te houden zodat we kunnen vertrekken.

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Hainje
Of op elk station een soort Schiphol Schreeuwen Service.
!!SOFORT EINSTEI---!!
oh wacht, misschien niet heel handig.
!!SOFORT EINSTEI---!!
oh wacht, misschien niet heel handig.

- ICE11
Heeft volgens mij ook met een soort "constructiefout" van de RRX te maken. Bij de toen op de lijnen waar nu de 462 rijden ingezette dubbeldekkers had je een grote balkon waar een trap naar boven en een naar benden ging en een gangpad naar het volgende rijtuig, dus er was aardig wat ruimte voor de instappende passagiers om te verspreiden. Bij de 462 heb je vanuit een (kleinere) balkon de keuze of in het (smalle) gangpad van het benedendek (de "file" als mensen een plek zoeken bereikt dus snel de balkons) of via een (smalle) trap naar het bovenverdieping en het volgende rijtuig te gaan. Daardoor stromen de instappende passagiers in een 462 niet zo snel van de deuren weg naar andere plekken binnen het rijtuig, zeker als er ook nog mensen welke maar voor een station reizen op het balkon blijven staan. Ook zijn de deuren van de 462 wat hun sluiting betreft zeer gevoelig als er mensen te dicht erbij staan.Hainje schreef: ↑za 28 dec 2024, 16:26 Heb vandaag een paar keer in een RRX meegereisd, maar ik begin het strikte instap beleid van NS nu toch wel te waarderen. De vertragingen van deze trein blijft maar oplopen en regelmatig het verzoek van het treinpersoneel de deuren vrij te laten/niet tegen te houden zodat we kunnen vertrekken.
-
Nog leuker is om lijn 23 te nemen naar de televisietoren: die rijdt op zondagen vanaf het trammuseum. Morgen ook als Weihnachtstram: https://www.shb-ev.net/web/index.php?id=288
-
Als je halverwege uitstapt (halte Heigst), heb je een prachtig uitzicht over Stuttgart. Verder is het traject Stuttgart-Böblingen (RE4/RE14/IC) de moeite waard. Sindelfingen, wat naast Böblingen ligt, heeft nog een leuk centrum met vakwerkhuizen. Heb je meer tijd, ga naar Bad Wimpfen met de MEX12/MEX18 en de RE10b/S42 met overstap in Heilbronn. Verder is een rondje Schwabische Hall met de RE4/IC, RE55 en RE6 via Tuttlingen en Sigmaringen een aanrader, vooral het traject van de RE55 tussen Tuttlingen en Sigmaringen is een aanrader.
-
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik denk dat Schiltach ook nog wel aan te reizen is vanuit Stuttgart. Dat is een klein, maar ondergewaardeerd pareltje in het noorden van het Schwarzwald. Er is ook leuk te wandelen vanuit dat stadje. In het juiste uur is Schiltach met alleen een overstap in Freudenstadt (waar het grootste marktplein van Europa is) te bereiken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Duitsers zijn ronduit ongemanierd qua instappen. Het draagt niet bij aan de punctualiteit.Hainje schreef: ↑za 28 dec 2024, 16:26 Heb vandaag een paar keer in een RRX meegereisd, maar ik begin het strikte instap beleid van NS nu toch wel te waarderen. De vertragingen van deze trein blijft maar oplopen en regelmatig het verzoek van het treinpersoneel de deuren vrij te laten/niet tegen te houden zodat we kunnen vertrekken.
- Hainje
Misschien heb ik het gemist, maar heet Eurobahn ook een materieeltekort? Heb nu twee ritjes met ze gemaakt, allebei een enkel stel en VOL! Terwijl met 8 bakken iedereen gewoon had kunnen zitten.
Edit: Ik krijg serieus ook rugpijn van deze stoelen.
Edit: Ik krijg serieus ook rugpijn van deze stoelen.

- mave94
In de communicatie hebben ze het altijd over "Kurzfristiger Personalausfall", maar het zou mij niets verbazen als dat een standaardreden is. Die treinen vallen zo vaak uit daar ...
- marvinkok
Eurobahn waar? Ze hebben stiekem nogal wat lijnen...
- Hainje
Wuppertal - Venlo.
- Suus
- Contacteer:
Lang geleden reden mijn grote vrienden van de Eurobahn nog wel eens met dubbele stellen op de RE13, maar daar heb ik ze al een tijd niet op kunnen betrappen. Overvol zijn ze helaas vrij snel, en doordat ze slecht een paar deuren per bak hebben ook niet echt geschikt voor grootschalige reizigersstromen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
En vrij standaard functioneren ook niet alle deuren. Daarnaast oogt de bekleding afgeleefd net zoals de afbladderende lak aan de buitenkant. Daarbij ruiken de toiletten ook nog.
-
Vind de stoelen van de RE3/RE13 best wel prima zitten, beter dan de voorgevormde stoelen van de RE19, acceleratie van de Flirt1 is ook geweldig, alleen de toiletten van de RE3/RE13 zijn wel best vaak defect.
-
-
Is ook niet zo gek dat de bekleding toe is aan vervanging aangezien de stellen nu bijna aan het einde van de concessie zitten. Over een jaar rijdt er ander materieel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Suus
- Contacteer:
De treinen gaan echter nog een nieuwe ronde mee bij VIAS op de RE3 en RE41.
-
Dan hebben ze ongetwijfeld een nieuw stofje op de stoelen nodig. Want VIAS stofje != Eurobahn stofje.
Sowieso rijden ze al 15 jaar rond, dan is een opknapbeurt wel eens nodig.
Maar voor die tijd zal Eurobahn ongetwijfeld alleen het minimale aan onderhoud doen.
Sowieso rijden ze al 15 jaar rond, dan is een opknapbeurt wel eens nodig.
Maar voor die tijd zal Eurobahn ongetwijfeld alleen het minimale aan onderhoud doen.
- Suus
- Contacteer:
Ja, dat ken ik. Eurobahn rijdt ook nog steeds in de Westfalenbahn-kleuren in het noordoosten van NRW.
-
Groeten uit ICE610 die zojuist met 6 minuten vertraging uit Frankfurt Flughafen vertrok. Maar vooralsnog is mijn aansluiting in Keulen op ICE124 niet in gevaar. De trein is best wel goed bezet.