Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
umbusko schreef: ↑vr 08 apr 2022, 22:52Op de papieren vertrekstaat van Ht staat hij altijd op 7a gepland, trouwens.
In het dagplan uit het planningssysteem, waarvan ik weer in de spoorbezettingsgrafiek kijk zie ik dus het spoorgebruik zoals ik een paar posts terug vermeld heb.
Maar het woord dagblad zegt het al, het kan elke dag weer anders zijn. Maar wat ik noemde was specifiek het plan van gisteren.
Snap ik. Vind ik overigens geen heel gelukkige manier van bedrijfsvoering. Aangekondigde werkzaamheden zijn natuurlijk een ander verhaal, maar zomaar in het dagplan (ogenschijnlijk zonder reden?) aansluitingen om zeep helpen die in de jaardienst wel worden geboden, en dan gewoon zeggen "deze verbinding bestaat niet", maakt mij niet gelukkig. En maakt "de trein" voor ieder normaal mens onbetrouwbaar.
umbusko schreef: ↑vr 08 apr 2022, 23:17
Oké, het zit echt niet mee vanavond, mijn aansluitende bus (tevens de laatste rit van die lijn) rijdt ook niet.
Kun je dan geen taxi nemen op kosten van Arriva?
In mijn geval sowieso niet, want een half uur later ging nog een andere lijn naar mijn halte. Maar ik kon het oplossen met een bus 2 minuten later, en een halte eerder eruit, dus het viel allemaal nog mee. Had ik nou naar Berg en Terblijt gemoeten, was het een ander verhaal geweest. Ik neem aan dat Arriva dan wel een taxi moet vergoeden? Hun klantenservice is na 23:00 niet meer bereikbaar, dus ik denk dat je dat dan zelf maar moet regelen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Ook voor als een keer wél die allerlaatste rit uitvalt.
MetroRET schreef: ↑vr 08 apr 2022, 21:22
Dat dus de bestemmingen niet als dusdanig gekoppeld op de CTA's en andere vormen van reisinfo worden/werden getoond.
In dit geval werd zelfs het deel van de 1100 als Intercity Direct betiteld met de bijbehorende toeslaginformatie, terwijl er dus tussen Rtd en Ehv helemaal geen sprake is van toeslag (als er dan ook daadwerkelijk Asd als eindbestemming was aangegeven, had dit dus wél goed/nuttig geweest).
Er stond in Tilburg een 1100 op de borden als IC direct naar Amsterdam Centraal met de melding "Toeslag Rotterdam Centraal - Schiphol" eronder. Dan klopt het toch gewoon keurig, behalve de naam van het beestje?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De 153 naar Frankfurt werd in Ehv niet binnengenomen langs het perron. Een zigzag naar Stadion was nodig om binnenlandse reizigers te kunnen laten uitstappen. Levert me een +30 op.
Soms wel. Ik heb 'm 1x naar Ehv genomen en er een paar andere keren zien stoppen. Maar het blijft een uitzondering, meestal rijdt 'ie zonder passagiersstop door.
umbusko schreef: ↑vr 08 apr 2022, 22:21
Gepland op 7 of niet, ik heb die hc zowat in de ogen gekeken toen we langzaam binnen kwamen rijden en hij begon gewoon nog voor de vertrekminuut met de vertrekprocedure terwijl hij donders goed wist dat er overstappers zouden zijn. Precies volgens de regels gehandeld, kun je niets van zeggen, en toch vind ik er iets van.
Zit er dan zo'n groot verschil tussen een stop op spoor 7 of 7a?
Ik ken Ht niet zo goed, maar valt erop te anticiperen door in de trein alvast naar een bepaalde deur te lopen?
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 10 apr 2022, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
waldo79 schreef: ↑zo 10 apr 2022, 11:07
Deze rit stond in de informatievoorziening als gepland met stop. Lijkt op een foutje.
Iemand NVR (Niet voor reizigers) vergeten aan te vinken vermoed ik zo. De ICE komt over het algemeen immers wel langs het dienstregelingspunt Ehv, maar doorgaans via de goederensporen buiten de kap om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Gepland is een doorkomst (dus geen niet-commerciële stop maar doorrijdend) over spoor 3 om 10:25, maar daar keert nu de 703900 dus er zal in dagplan iets gewijzigd moeten zijn aan de 153 en dat is blijkbaar niet goed gegaan.
umbusko schreef: ↑vr 08 apr 2022, 22:21
Gepland op 7 of niet, ik heb die hc zowat in de ogen gekeken toen we langzaam binnen kwamen rijden en hij begon gewoon nog voor de vertrekminuut met de vertrekprocedure terwijl hij donders goed wist dat er overstappers zouden zijn. Precies volgens de regels gehandeld, kun je niets van zeggen, en toch vind ik er iets van.
Zit er dan zo'n groot verschil tussen een stop op spoor 7 of 7a?
Ik ken Ht niet zo goed, maar valt erop te anticiperen door in de trein alvast naar een bepaalde deur te lopen?
Ja, helemaal naar achter lopen levert je nog net een crossplatform op. Maar daarvoor moet je goed opletten, want als je gewoon op 7a binnenkomt, achterin een zesje gaat staan en aan de overkant staat een viertje, dan schiet je je alsnog in je eigen voet.
Misschien nog wel het vervelendste is dat het langer duurt om op 7 binnen te komen, want de trein moet verder doorrijden, en net die slakkenaankomst snoept de overstaptijd weg.
Bemined schreef: ↑zo 10 apr 2022, 12:05
Gepland is een doorkomst (dus geen niet-commerciële stop maar doorrijdend) over spoor 3 om 10:25, maar daar keert nu de 703900 dus er zal in dagplan iets gewijzigd moeten zijn aan de 153 en dat is blijkbaar niet goed gegaan.
De trein stond ook heel lang zonder aankomstspoor in de reisplanner. Tot er rond 9.00 uur ineens spoor 2 werd gecommuniceerd.
Gisterochtend kwam de 730 ergens vlakbij Almere Buiten abrupt tot stilstand, en rook de lucht een beetje verschroeid. Er werd omgeroepen dat de trein waarschijnlijk iets had geraakt. Na een poosje bleek het een vogel te zijn geweest (misschien geroosterd aan de bovenleiding als dat uberhaupt kan?). Aankomst in Almere was met ongeveer +15, en op Amsterdam Centraal +10. Op de terugweg had de omgeleide 241 op Amsterdam Centraal al heel veel staplaatsen, dus maar de 761 genomen. Zo te zien dus weer genoeg reizigers voor NS in het weekend.
MetroRET schreef: ↑vr 08 apr 2022, 21:22
Dat dus de bestemmingen niet als dusdanig gekoppeld op de CTA's en andere vormen van reisinfo worden/werden getoond.
In dit geval werd zelfs het deel van de 1100 als Intercity Direct betiteld met de bijbehorende toeslaginformatie, terwijl er dus tussen Rtd en Ehv helemaal geen sprake is van toeslag (als er dan ook daadwerkelijk Asd als eindbestemming was aangegeven, had dit dus wél goed/nuttig geweest).
Er stond in Tilburg een 1100 op de borden als IC direct naar Amsterdam Centraal met de melding "Toeslag Rotterdam Centraal - Schiphol" eronder. Dan klopt het toch gewoon keurig, behalve de naam van het beestje?
Ook ik kan bevestigen dat het 2 weken geleden niet klopte. Gezien op station Tilburg. De TBP's toonden Rotterdam Centraal als eindbestemming met de mededeling over de verplichte toeslag tussen Rotterdam en Schiphol. Als je dan bijvoorbeeld in de OVinfo app keek stond daar ook Rotterdam Centraal als eindbestemming maar als je dan op de betreffende rit klikte kon je wel zien dat ie doorreed naar Amsterdam.
De 856 stond gisteren in de reisplanner als 'rustig' vermeld. Geen idee hoe het elders in de VIRM10 was, maar bij vertrek uit Utrecht was het niet rustig. Wel gewoon een zitplaats gevonden, maar is een 'gemiddeld' dan niet beter op zijn plaats?
Met 2 minuten vertraging uit Baarn vertrekken maar desondanks in 22 minuten naar Utrecht Centraal. Niet verkeerd! Ik zit nu in een zeer matig bezette IC richting Eindhoven.