Doorgeefluik
-
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Precies wat ik ook meemaakte in alle treinritten van vandaag. Vast weer een storing met internet.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
- Mikos
- Berichten: 5918
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58
Re: Doorgeefluik
Ik had zojuist liefst driemaal op rij geen wifi - in de stellen 4221, 4230 en 2707. Dat is ofwel heel veel pech, ofwel inderdaad een storing.
Vanochtend op mijn heenreis had ik wel alle keren wifi.
Vanochtend op mijn heenreis had ik wel alle keren wifi.
- Mikos
- Berichten: 5918
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
- Mikos
- Berichten: 5918
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
5 jaar geleden begon dit topic, puur uit de achterliggende gedachte dat er eventueel behoefte aan zou kunnen zijn. Zowel vanuit de klant als vanuit het bedrijf. En dat is gebleken; honderden meldingen zijn doorgezet en opgelost en ook zijn er vanuit de (soms gevraagde) feedback die kwam ideeën uitgevoerd.
Een van de eerste dingen die hier voorbij kwam, was een situatie in Den Haag, waarbij niet vooraf zichtbaar was dat er verder doorgelopen moest worden omdat het dichtstbijzijnde stel niet mee zou gaan. Er is in de tussentijd heel veel veranderd, waaronder de achterliggende systemen van de borden, en daarbij ook de melding in het rood:

En ook in de app wordt het getoond. Het heeft een tijd geduurd, maar niet alles is helaas direct realiseerbaar. Het is in ieder geval gelukt. Het is natuurlijk ook maar één voorbeeld.
Iedereen bedankt voor alle meldingen!
Een van de eerste dingen die hier voorbij kwam, was een situatie in Den Haag, waarbij niet vooraf zichtbaar was dat er verder doorgelopen moest worden omdat het dichtstbijzijnde stel niet mee zou gaan. Er is in de tussentijd heel veel veranderd, waaronder de achterliggende systemen van de borden, en daarbij ook de melding in het rood:

En ook in de app wordt het getoond. Het heeft een tijd geduurd, maar niet alles is helaas direct realiseerbaar. Het is in ieder geval gelukt. Het is natuurlijk ook maar één voorbeeld.
Iedereen bedankt voor alle meldingen!

Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 8586
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Doorgeefluik
Inderdaad een pluim is op zijn plaats 

-
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Doorgeefluik
Zo te zien is de foto genomen in Zwolle en niet op Den Haag Centraal?
Overigens ben ik ongelukkig met de keuze van het woord "voorste" want dat wordt door een deel van de reizigers opgevat als "dichtstbijzijnde" terwijl vermoedelijk het tegendeel bedoeld wordt.
Overigens ben ik ongelukkig met de keuze van het woord "voorste" want dat wordt door een deel van de reizigers opgevat als "dichtstbijzijnde" terwijl vermoedelijk het tegendeel bedoeld wordt.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13303
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Doesburg
Re: Doorgeefluik
Tsja, hoe zou je het wel idiot-proof kunnen doen? Zelfs op kopstations zijn er nog mensen die zich afvragen welke kant de trein op rijdt
Dus ik denk dat dit het beste is.
En ja, bedankt Mikos!

En ja, bedankt Mikos!

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 581
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Doorgeefluik
100% idiot-proof ga je het nooit krijgen en dit is een mooie manier om te laten zien wat de bedoeling is. Wat je in de toekomst eventueel wel nog zou kunnen doen, als de proef met de treinlengteindicatie op de CTA-bakken slaagt, alle treinen op een perronspoor tonen en dan het icoon van de niet rijdende trein grijs of rood maken en de wel rijdende trein de gewone kleuren geven. Dan is het ook nog gevisualiseerd voor reizigers wat het plan is voor die trein op dat spoor.
Grt. Stefan
- Mikos
- Berichten: 5918
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Voor wat betreft Wifi in de trein: In verband met een technisch veiligheidsissue dat momenteel speelt, is Wifi in de trein voor onbepaalde tijd uitgezet. Men gaat kijken naar een manier om dat te communiceren met de reizigers. Tot het issue is opgelost, kan er geen gebruik gemaakt worden van Wifi in de trein. Melding maken hiervan is tot die tijd dus helaas overbodig. 

Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58
Re: Doorgeefluik
Dank voor je jarenlange toewijding aan dit topic, Mikos!
En dank voor het doorgeven van de update over de treinwifi. Kan je toevallig zeggen of het veiligheidsissue ook al speelde vóór de wifi werd uitgeschakeld? Ik wil graag weten of ik bv. als de wiedeweerga een paar wachtwoorden moet gaan vervangen
En dank voor het doorgeven van de update over de treinwifi. Kan je toevallig zeggen of het veiligheidsissue ook al speelde vóór de wifi werd uitgeschakeld? Ik wil graag weten of ik bv. als de wiedeweerga een paar wachtwoorden moet gaan vervangen

Re: Doorgeefluik
Maakte Wifi in de Trein gebruik van Apache Log4j-software?
In dat geval wordt het inderdaad tijd om wat wachtwoorden te veranderen
In dat geval wordt het inderdaad tijd om wat wachtwoorden te veranderen

- Mikos
- Berichten: 5918
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Ik heb geen idee, zover reikt de mij aangereikte informatie niet...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 7406
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Doorgeefluik
Grootste probleem zijn nu Citrix en VMware die wel hiervan gebruik maken en door heel veel bedrijven gebruikt worden.PHS schreef: ↑di 14 dec 2021, 13:02 Maakte Wifi in de Trein gebruik van Apache Log4j-software?
In dat geval wordt het inderdaad tijd om wat wachtwoorden te veranderen![]()
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- ArrivaBas
- Berichten: 9590
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Citrix zorgt wel vaker voor problemen. Op mijn laptop heeft Citrix de werking van Cities: Skylines eigenhandig de nek omgedraaid.
Maar bedankt voor de terugkoppeling omtrent de wifi, Mikos.
Maar bedankt voor de terugkoppeling omtrent de wifi, Mikos.

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22936
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Doorgeefluik
#hoedan?diederickx schreef: ↑di 14 dec 2021, 10:46 Overigens ben ik ongelukkig met de keuze van het woord "voorste" want dat wordt door een deel van de reizigers opgevat als "dichtstbijzijnde" terwijl vermoedelijk het tegendeel bedoeld wordt.
En een pluim voor Mikos is ook zeker op zijn plaats.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Doorgeefluik
Station Woerden, centrumzijde. Het meest rechter brede poortje (nummer 1.5) gaat wel open, maar maakt geen geluid bij het inchecken.
- ArrivaBas
- Berichten: 9590
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Zwart scherm bij deur CR2 in treinstel 2232.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Doorgeefluik
De oplossing van Selivio komt een heel eind in de buurt.
- Mikos
- Berichten: 5918
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven.
Wifi in de trein wordt sinds vanmiddag 13.00 uur weer stapsgewijs aangezet, het zou kunnen dat je vandaag en morgen nog een treinstel treft waar de wifi nog niet in werkt.

Wifi in de trein wordt sinds vanmiddag 13.00 uur weer stapsgewijs aangezet, het zou kunnen dat je vandaag en morgen nog een treinstel treft waar de wifi nog niet in werkt.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- Hainje
- Berichten: 13736
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Doorgeefluik
Gewoon lekker met 5G surfen joh! We hebben niet voor niets een chip hiervoor in onze bovenarm gekregen van de overheid.

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
-
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: West-Brabant
Re: Doorgeefluik
Het toilet van treinstel 9479 bij deuren 15/16 geeft geen water om je handen te wassen, wel voor de toiletspoeling.
Hier had uw onderschrift kunnen staan.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3891
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Doorgeefluik
In stel 2639 zijn alle reisinformatieschermen zwart, ook geen automatische omroep.
- Mikos
- Berichten: 5918
- Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], omaylie, Stadsbus, Utvecklare en 4 gasten