Pagina 240 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 dec 2021, 17:59
door Kalil Nieuw
Precies wat ik ook meemaakte in alle treinritten van vandaag. Vast weer een storing met internet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 dec 2021, 18:53
door Mikos
2741 doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 dec 2021, 20:00
door DDietzen
Ik had zojuist liefst driemaal op rij geen wifi - in de stellen 4221, 4230 en 2707. Dat is ofwel heel veel pech, ofwel inderdaad een storing.

Vanochtend op mijn heenreis had ik wel alle keren wifi.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 dec 2021, 20:54
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 dec 2021, 23:51
door Mikos
5 jaar geleden begon dit topic, puur uit de achterliggende gedachte dat er eventueel behoefte aan zou kunnen zijn. Zowel vanuit de klant als vanuit het bedrijf. En dat is gebleken; honderden meldingen zijn doorgezet en opgelost en ook zijn er vanuit de (soms gevraagde) feedback die kwam ideeën uitgevoerd.

Een van de eerste dingen die hier voorbij kwam, was een situatie in Den Haag, waarbij niet vooraf zichtbaar was dat er verder doorgelopen moest worden omdat het dichtstbijzijnde stel niet mee zou gaan. Er is in de tussentijd heel veel veranderd, waaronder de achterliggende systemen van de borden, en daarbij ook de melding in het rood:

Afbeelding
En ook in de app wordt het getoond. Het heeft een tijd geduurd, maar niet alles is helaas direct realiseerbaar. Het is in ieder geval gelukt. Het is natuurlijk ook maar één voorbeeld.

Iedereen bedankt voor alle meldingen! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 08:46
door PHS
Jij bedankt Mikos voor het runnen van dit topic :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 09:45
door waldo79
Inderdaad een pluim is op zijn plaats :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 10:46
door diederickx
Zo te zien is de foto genomen in Zwolle en niet op Den Haag Centraal?

Overigens ben ik ongelukkig met de keuze van het woord "voorste" want dat wordt door een deel van de reizigers opgevat als "dichtstbijzijnde" terwijl vermoedelijk het tegendeel bedoeld wordt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 11:16
door Ardan
Tsja, hoe zou je het wel idiot-proof kunnen doen? Zelfs op kopstations zijn er nog mensen die zich afvragen welke kant de trein op rijdt :') Dus ik denk dat dit het beste is.

En ja, bedankt Mikos! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 12:33
door Selivio
100% idiot-proof ga je het nooit krijgen en dit is een mooie manier om te laten zien wat de bedoeling is. Wat je in de toekomst eventueel wel nog zou kunnen doen, als de proef met de treinlengteindicatie op de CTA-bakken slaagt, alle treinen op een perronspoor tonen en dan het icoon van de niet rijdende trein grijs of rood maken en de wel rijdende trein de gewone kleuren geven. Dan is het ook nog gevisualiseerd voor reizigers wat het plan is voor die trein op dat spoor.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 12:57
door Mikos
Voor wat betreft Wifi in de trein: In verband met een technisch veiligheidsissue dat momenteel speelt, is Wifi in de trein voor onbepaalde tijd uitgezet. Men gaat kijken naar een manier om dat te communiceren met de reizigers. Tot het issue is opgelost, kan er geen gebruik gemaakt worden van Wifi in de trein. Melding maken hiervan is tot die tijd dus helaas overbodig. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 13:00
door DDietzen
Dank voor je jarenlange toewijding aan dit topic, Mikos!

En dank voor het doorgeven van de update over de treinwifi. Kan je toevallig zeggen of het veiligheidsissue ook al speelde vóór de wifi werd uitgeschakeld? Ik wil graag weten of ik bv. als de wiedeweerga een paar wachtwoorden moet gaan vervangen (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 13:02
door PHS
Maakte Wifi in de Trein gebruik van Apache Log4j-software?

In dat geval wordt het inderdaad tijd om wat wachtwoorden te veranderen :)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 13:13
door Mikos
Ik heb geen idee, zover reikt de mij aangereikte informatie niet...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 13:47
door cassie127
PHS schreef: di 14 dec 2021, 13:02 Maakte Wifi in de Trein gebruik van Apache Log4j-software?

In dat geval wordt het inderdaad tijd om wat wachtwoorden te veranderen :)
Grootste probleem zijn nu Citrix en VMware die wel hiervan gebruik maken en door heel veel bedrijven gebruikt worden.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 14:03
door ArrivaBas
Citrix zorgt wel vaker voor problemen. Op mijn laptop heeft Citrix de werking van Cities: Skylines eigenhandig de nek omgedraaid.
Maar bedankt voor de terugkoppeling omtrent de wifi, Mikos. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 15:41
door Meltrain
diederickx schreef: di 14 dec 2021, 10:46 Overigens ben ik ongelukkig met de keuze van het woord "voorste" want dat wordt door een deel van de reizigers opgevat als "dichtstbijzijnde" terwijl vermoedelijk het tegendeel bedoeld wordt.
#hoedan?

En een pluim voor Mikos is ook zeker op zijn plaats. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 14 dec 2021, 18:02
door Reiziger Delft
Station Woerden, centrumzijde. Het meest rechter brede poortje (nummer 1.5) gaat wel open, maar maakt geen geluid bij het inchecken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 15 dec 2021, 10:26
door ArrivaBas
Zwart scherm bij deur CR2 in treinstel 2232.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 15 dec 2021, 10:31
door diederickx
Meltrain schreef: di 14 dec 2021, 15:41#hoedan?
De oplossing van Selivio komt een heel eind in de buurt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 15 dec 2021, 15:06
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Wifi in de trein wordt sinds vanmiddag 13.00 uur weer stapsgewijs aangezet, het zou kunnen dat je vandaag en morgen nog een treinstel treft waar de wifi nog niet in werkt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 15 dec 2021, 17:11
door Hainje
Gewoon lekker met 5G surfen joh! We hebben niet voor niets een chip hiervoor in onze bovenarm gekregen van de overheid. 8-)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 16 dec 2021, 13:22
door JordiBrabant
Het toilet van treinstel 9479 bij deuren 15/16 geeft geen water om je handen te wassen, wel voor de toiletspoeling.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 18 dec 2021, 09:17
door Tom024
In stel 2639 zijn alle reisinformatieschermen zwart, ook geen automatische omroep.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 18 dec 2021, 12:23
door Mikos
Doorgegeven. :pos: