Pagina 240 van 261
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: zo 09 feb 2025, 17:59
door MetroRET
De RE6 rijdt toch planmatig via Neuss?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: zo 09 feb 2025, 19:05
door ITF
Ik vermoed dat Cassie bedoeld dat de RE 6 rechtstreeks vanaf Duisburg naar Neuss gaat en daarbij de Rijn al bij Duisburg kruist en daarmee Düsseldorf overslaat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: zo 09 feb 2025, 19:48
door MetroRET
Ow oeps, ik had Düsseldorf even over het hoofd gezien.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: zo 09 feb 2025, 21:25
door cassie127
ITF schreef: ↑zo 09 feb 2025, 19:05
Ik vermoed dat Cassie bedoeld dat de RE 6 rechtstreeks vanaf Duisburg naar Neuss gaat en daarbij de Rijn al bij Duisburg kruist en daarmee Düsseldorf overslaat.
Klopt deze situatie zoals ik omschreven heb is volgens mij nog 2 weken. (Ook dst over de RE 11 en S11)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: di 11 feb 2025, 17:26
door diederickx
ICE-trein botst op vrachtwagen bij Hamburg: twaalf gewonden.
nos.nl schreef:Het zou gaan om een vrachtwagen van de spoorbeheerder, die waarschijnlijk vast was komen te zitten in de rails.
Op de truck zouden ook rails hebben gelegen, die nu langs het spoor liggen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: di 11 feb 2025, 17:52
door ICE11
Dat op de foto te zien straatje is voor grote vrachtwagens eigenlijk niet geschikt maar is de enige toerit naar het emplacement van het Vossloh Rail Center. Het begin van het straatje kan men op Google Maps/Streetview onder de adres Reller 12, Harburg, terugvinden. Getroffen is ICE 613 met treinstel 412 060.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: di 11 feb 2025, 17:57
door Suus
Inmiddels is duidelijk dat één inzittende van de ICE om het leven is gekomen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 08:24
door Reiziger Delft
Als ik de foto's bekijk, is vooral de voorkant van de ICE flink beschadigd; de machinist is echter niet gewond geraakt. Ik zie verder geen grote beschadigingen aan de trein; hoe komt het dat er toch iemand is overleden en er een aantal reizigers ernstig gewond zijn geraakt?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: wo 12 feb 2025, 09:45
door Suus
Het ongeluk gebeurde al een paar minuten na vertrek van station Hamburg-Harburg, dus dat nog niet alle reizigers een zitplaats gevonden hadden ligt voor de hand. Dus er kunnen door de noodremming mensen of objecten gevallen zijn op staande en zittende reizigers, of er waren reizigers die nog door de trein liepen tijdens de noodremming en daardoor zeer ongelukkig ten val zijn gekomen. Als daardoor een hersenschudding is ontstaan is dat ook zwaargewond, daarmee sturen ze je na een bezoekje aan de eerste hulp niet meteen weer naar huis. Helemaal duidelijk zal het pas zijn als het rapport van het ongeluk wordt gepubliceerd vermoed ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: do 13 feb 2025, 16:10
door en-es
Vandaag met ICE121 en ICE515 naar München gereisd. Eigenlijk zou ik in Duisburg overstappen op ICE621 maar ik kreeg een mail dat die verbinding niet meer mogelijk was. ICE121 vertrok op tijd uit Utrecht Centraal en Arnhem Centraal. In Oberhausen 3 minuten vertraging en aankomst in Keulen met 11 minuten vertraging. Ook behoorlijk wat lege stoelen in mijn rijtuig 39. ICE515 vertrok met 6 minuten vertraging uit Keulen. Die vertraging liep rap op tot 25 minuten in Mannheim en Stuttgart. In Ulm was dat terug gebracht tot 12 minuten en heb ik Wendlingen-Ulm afgestreept van mijn bucketlist. En ook nog in een besneeuwde landschap. Daarna liep de vertraging weer op en kwam ik met ruim 20 minuten vertraging aan in de bouwput München Hbf. Daar zag ik nog een RE4 naar Simbach met dubbeldekker-rijtuigen van Nah.SH. Die waren ver van huis.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: vr 14 feb 2025, 16:50
door en-es
Vandaag de Astoro tussen München en Zürich uitgetest. Dat viel niet mee. In ECE196 functioneerde de Wifi niet. Ook kwam de trein met 40 minuten vertraging aan in Zürich. Die werd vooral in Zwitserland veroorzaakt.
Na Lindau Reutin was de vertraging nog maar 15 minuten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: vr 14 feb 2025, 17:04
door cassie127
5 minuten bij Lindau is al genoeg om je pad kwijt te raken in Zwitserland. Bij 10 minuten of meer wordt de trein vaak omgeleid onder Romanshorn langs.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: vr 14 feb 2025, 17:07
door T-hijs
Dus die langere vertraging is waarschijnlijk toch uiteindelijk in Duitsland veroorzaakt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: vr 14 feb 2025, 17:09
door en-es
Op die manier. Dat wist ik niet. Ik heb niet de indruk dat de trein omgeleid werd in Zwitserland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: vr 14 feb 2025, 17:31
door Daniel
Er zijn verschillende scenario's afhankelijk van de hoeveelheid vertraging op de grens. Ik ken de details niet, maar bij mijn weten zitten daar ook gevallen tussen waarbij de trein ergens vastgehouden wordt om op een alternatief pad te wachten wat de binnenlandse takt niet verstoord.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: vr 14 feb 2025, 17:43
door cassie127
Ja je staat of lang stil in
St. Gallen of de stop daar vervalt en je wordt omgeleid via de boog net onder Romanshorn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: vr 14 feb 2025, 21:13
door ArrivaBas
Ik weet uit ervaring (n=1) dat de Railjet van
Wien naar Zürich bij in Oostenrijk hoog opgelopen vertragingen ook lang moet wachten op een nieuw pad, maar dan in Buchs SG.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: za 15 feb 2025, 14:03
door ICE11
Suus schreef: ↑wo 12 feb 2025, 09:45
Het ongeluk gebeurde al een paar minuten na vertrek van station Hamburg-Harburg, dus dat nog niet alle reizigers een zitplaats gevonden hadden ligt voor de hand. Dus er kunnen door de noodremming mensen of objecten gevallen zijn op staande en zittende reizigers, of er waren reizigers die nog door de trein liepen tijdens de noodremming en daardoor zeer ongelukkig ten val zijn gekomen. Als daardoor een hersenschudding is ontstaan is dat ook zwaargewond, daarmee sturen ze je na een bezoekje aan de eerste hulp niet meteen weer naar huis. Helemaal duidelijk zal het pas zijn als het rapport van het ongeluk wordt gepubliceerd vermoed ik.
Inmiddels werd bekend dat het overleden slachtoffer, een professor van de universiteit Hamburg, in het eerste rijtuig zat en door de noodremming zo hard tegen de tafel voor zijn stoel werd gedrukt dat hij inwendige bloedingen kreeg.
https://www.t-online.de/nachrichten/pan ... wagen.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: za 15 feb 2025, 14:22
door Dionysusnu
Door de noodremming, of door de krachten van de botsing zelf?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: za 15 feb 2025, 14:40
door ICE11
Kan ook door de botsing opzich.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: za 15 feb 2025, 14:42
door ICE11
Gaat weer lekker met de grensoverschrijdende treinen vanuit Aachen vandaag:
Elke drie uur vervalt een rondje Welkenraedt-Aachen-Welkenraedt, vermoedelijk omdat weer een Break in dit omloop zit en vandaag en morgen in de ochtend vallen ook weer enkele RE18 tussen Aachen en Heerlen uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: za 15 feb 2025, 15:17
door en-es
Met TGV 9222 gaat het ook niet lekker. Lange stilstand in Mulhouse, volgens SNCF wegens vandalisme. Zojuist met 20 minuten vertraging vertrokken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: za 15 feb 2025, 15:39
door Suus
ICE11 schreef: ↑za 15 feb 2025, 14:03
Suus schreef: ↑wo 12 feb 2025, 09:45
Het ongeluk gebeurde al een paar minuten na vertrek van station Hamburg-Harburg, dus dat nog niet alle reizigers een zitplaats gevonden hadden ligt voor de hand. Dus er kunnen door de noodremming mensen of objecten gevallen zijn op staande en zittende reizigers, of er waren reizigers die nog door de trein liepen tijdens de noodremming en daardoor zeer ongelukkig ten val zijn gekomen. Als daardoor een hersenschudding is ontstaan is dat ook zwaargewond, daarmee sturen ze je na een bezoekje aan de eerste hulp niet meteen weer naar huis. Helemaal duidelijk zal het pas zijn als het rapport van het ongeluk wordt gepubliceerd vermoed ik.
Inmiddels werd bekend dat het overleden slachtoffer, een professor van de universiteit Hamburg, in het eerste rijtuig zat en door de noodremming zo hard tegen de tafel voor zijn stoel werd gedrukt dat hij inwendige bloedingen kreeg.
https://www.t-online.de/nachrichten/pan ... wagen.html
Dat is inderdaad ook een logisch argument. In 2012 botste in Amsterdam twee treinen tegen elkaar, waarbij ook een dode viel. Zo'n beetje het eerste wat na dat incident gebeurde is dat NS leeslampjes heeft verwijderd in de eerste klas van VIRM, aangezien het slachtoffer dodelijk was verwond door de impact van de klap tegen dat lampje. Daarnaast zijn in heel veel treinen (VIRM, ICM) de tafels bij vierzitters vervangen, omdat deze scherpe of puntige randjes hadden. Bij het ontwerp van nieuwe interieurs is er ook rekening gehouden met het voorkomen van dunne tafels en scherpe randen, daarom zijn klaptafels tegenwoordig zo aangenaam dik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: zo 16 feb 2025, 12:02
door JothamvW
en-es schreef: ↑za 15 feb 2025, 15:17
Met TGV 9222 gaat het ook niet lekker. Lange stilstand in Mulhouse, volgens SNCF wegens vandalisme. Zojuist met 20 minuten vertraging vertrokken.
Vertraging vanwege vandalisme? Klinkt als het treinverkeer tussen Berlijn en Polen van vrijdag; men moest (ik ook) per S-Bahn van Hauptbahnhof of Ostbahnhof naar Lichtenberg en daar opstappen, waar dan nog een storting op de S-Bahn zelf bij kwam en de treinen naar Polen vaak flinke vertragingen hadden door dik negatieve keringen. Bovendien werd er een omleiding gereden naar Frankfurt Oder.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geplaatst: zo 16 feb 2025, 13:02
door mave94
Vandalisme, dat probleem hadden ze vorig jaar ook op de HSL Siegburg-Bonn - Frankfurt(Main) ...