Pagina 25 van 206

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 04 dec 2014, 23:24
door JeroenSpock
Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 04 dec 2014, 23:41
door Bjarte
Ik vind het een belabberde kaart.

Kritiekpunten:

- Wijkaanduiding Piccardthof staat op de verkeerde plaats.
- Zonegrenzen lopen niet overal zoals ze horen te lopen (o.a. bij Gravenburg en bij Eelderwolde het geval).
- Rommelig in het centrum: wat aanduidingen weglaten zou wonderen doen. Er zit toch niemand te wachten op het symbooltje 'universiteitmuseum', 'Minerva' of 'RUG'. De kaart is niet precies genoeg om je op deze plekken te kunnen oriënteren, dus kun je het net zo goed weglaten en focussen op de belangrijke dingen.
- Ik mis een legenda, wat betekenen bijvoorbeeld die blauwe handjes? Als ik het al niet weet, dan kun je het net zo goed weglaten 8-)

De lijnen zijn wel duidelijk ingetekend en ook de lay-out vind ik wel aardig. Maar verder heb ik het gevoel dat er weinig tijd is besteed aan deze kaart.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: do 04 dec 2014, 23:50
door Kevster
JeroenSpock schreef:Afbeelding
Ik vind dit dus echt prachtig vormgegeven. Wordt eindelijk eens wat hier in Groningen...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 01:51
door groningen
Het is Aduard, Nieuwe Klap en geen Slaperstil, Nieuwe Klap. Foutje!

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 08:59
door Suus
De vertrekstaat is wel beter, maar de prijsinformatie ontbreekt nog steeds. Daar zou echt eens een landelijke richtlijn voor moeten komen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 11:30
door CamilleKreemers
@ Bee, moet ik dan aan de Amsterdamse oplossing denken?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 11:32
door Suus
Zoiets. Dan kan forumgebruiker Tristan ook niet meer klagen dat de basisprijs (kilometertarief) niet meer offline inzichtelijk is :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 13:00
door Hainje
JeroenSpock schreef:Afbeelding
Lijkt heel erg op de stijl welke een aantal jaren terug bij de T-bus (in Tilburg) werd gehanteerd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 13:21
door CamilleKreemers
zo kijkende ernaar hebben ze alle haltes genoemd, ik hoop niet dat ze dat bij alle lijnen gaan doen. Lijn 73 is nogal lang met zijn 100 haltes en dat is dan niet meer overzichtelijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 17:03
door Nicketick
In Paterswolde is de herinrichting van de Hoofdweg bijna afgerond, echter hebben ze de bushaltes dusdanig gemaakt dat je uitstapt op het fietspad. Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit) Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 18:18
door Pim-AllianceB95
Poten op de bank -o- :x

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 18:48
door CamilleKreemers
wie maakt het idee op een uitstaphalte bij een fietspad te maken?

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 19:45
door groningen
Te weinig ruimte gewoon.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 20:32
door Qbuzzie
Sorry voor de slechte foto maar dit bedoelde ik dus met mijn vorige post over de nieuwe dienstregeling:

Afbeelding

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 21:14
door Daniel
Dat ziet er netjes uit zeg :pos:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 22:03
door Hainje
CamilleKreemers schreef:wie maakt het idee op een uitstaphalte bij een fietspad te maken?
Zie je ook in België erg veel, het viel mij laatst op dat fietsers dan blijven wachten achter een stilstaande bus waar passagiers aan het uitstappen zijn. En verder is het natuurlijk ook gewoon een goed idee om even naar rechts te kijken als je uitstapt. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 22:17
door Kevster
Qbuzzie schreef:Sorry voor de slechte foto maar dit bedoelde ik dus met mijn vorige post over de nieuwe dienstregeling:
Alleen die brandvlek weer... :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 22:46
door Ofyles2
Kevster schreef:Ik vind dit dus echt prachtig vormgegeven. Wordt eindelijk eens wat hier in Groningen...
Ik wil niet als een mierenzifter overkomen, maar één lettertype vind ik genoeg.

Zelf geen opgeleid graficus, maar een autodidact.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 06 dec 2014, 09:48
door JeroenSpock
Nicketick schreef:Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit)
Ik reed vorige week langs een halte waar de DRIS ook maar bij één halte stond, maar wel de tijden weergaf voor beide richtingen. Weet alleen niet meer waar dat was.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 06 dec 2014, 11:33
door Qbuzzie
Gisteren waren ze bezig met een kleine overdekte fietsenstalling bij P+R Hoogkerk. Hij zag eruit alsof hij vandaag of morgen in gebruik kon!

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 06 dec 2014, 16:28
door Nicketick
groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.
In de oude situatie paste het wel, zie ook deze (recente, van tijdens de reconstructie) Streetview
JeroenSpock schreef:
Nicketick schreef:Ook nog geen DRIS bij de halte richting Groningen (en die richting De Punt staat nog uit)
Ik reed vorige week langs een halte waar de DRIS ook maar bij één halte stond, maar wel de tijden weergaf voor beide richtingen. Weet alleen niet meer waar dat was.
Bij de Vennerstraat zit er ongeveer 170 meter tussen beide haltes, zou lastig worden dus.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 06 dec 2014, 21:06
door Vinny
groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.
Dat kan, maar dan is dit geen goede oplossing. Mensen zijn dit niet gewend, en daar komen ongelukken van. Ik had hier liever gezien dat - binnen de bebouwde kom - fietsers en auto's gewoon gemengd zouden rijden op de hoofdrijbaan. Dan is er ook meer ruimte voor groen en voor voetgangers.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 06 dec 2014, 21:14
door gebruiker77
Vanwege de vele fietsers is dit een veel betere oplossing (veiliger dan op de weg en brede fietspaden) en hier is voldoende ruimte voor voetgangers.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 06 dec 2014, 21:14
door Suus
Direct uitstappen op een fietspad is geen goed idee, men had daar toch echt wel een klein eiland van twee stoeptegels breed tussen kunnen leggen, voorzien van een reflecterend paaltje. De abri kan dan gewoon blijven staan waar die staat.

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Geplaatst: za 06 dec 2014, 21:15
door marlies
Vinny schreef:
groningen schreef:Te weinig ruimte gewoon.
Dat kan, maar dan is dit geen goede oplossing. Mensen zijn dit niet gewend, en daar komen ongelukken van. Ik had hier liever gezien dat - binnen de bebouwde kom - fietsers en auto's gewoon gemengd zouden rijden op de hoofdrijbaan. Dan is er ook meer ruimte voor groen en voor voetgangers.
De Hoofdweg is een drukke doorgaande weg waar in de praktijk 60km/h wordt gereden en veel groepjes scholieren langskomen (met alle 'slingerend met 3 naast elkaar' perikelen van dien). Dat is een slechte combinatie voor een shared space oplossing.

In de Kastanjelaan is onlangs een dergelijke situatie aangelegd waarbij het fietspad bij de halte een slinger naar rechts maakt (richting abri) en er dus trottoir is tussen de halte en het fietspad. Passagiers moeten nog steeds het fietspad oversteken bij het uit- of instappen maar ze stappen er niet rechtstreeks op uit en dat maakt denk ik een belangrijk verschil in de kans op een botsing.