Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Die heb ik inderdaad meegerekend. De 4049 en 4050 waren er al. De 4052 is naar Almere gegaan. 4144-4146 waren er al en 4140-4143 zijn er weer bijgekomen.
Edit: het zijn er dus 9
Edit: het zijn er dus 9
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
In deventer regent het klachten sinds de nieuwe dienstregeling. De lokale krant heeft hier al heel veel berichten over gemaakt (destentor.nl) maar nu staat het ook met beeldmateriaal op de website Rtv oost.
Onvrede over busvervoer in Deventer
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=285566
Ik heb zelf zowel geluiden van best wat chauffeurs als reizigers gehoord die niet tevreden waren over de nieuwe stadsdienst van Deventer waar stilletjes veel veranderd is (zie wijzigingen in busboekjes regio Deventer maar eens... Heel beknopt en er missen nogal wat dingen in)
Onvrede over busvervoer in Deventer
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=285566
Ik heb zelf zowel geluiden van best wat chauffeurs als reizigers gehoord die niet tevreden waren over de nieuwe stadsdienst van Deventer waar stilletjes veel veranderd is (zie wijzigingen in busboekjes regio Deventer maar eens... Heel beknopt en er missen nogal wat dingen in)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vanaf 4 maart gaat lijn 2 in Deventer weer bij de halte Thomas Wildey stoppen. In Borgele wordt dan een lusroute gereden.
Uit de (zeer onoverzichtelijke) dienstregeling maak ik echter op dat deze wijziging niet tijdens de vakanties geldt.
Bron
Uit de (zeer onoverzichtelijke) dienstregeling maak ik echter op dat deze wijziging niet tijdens de vakanties geldt.
Bron
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik heb het idee dat men dat nog moet updaten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Buurtbuslijn 517 is zo succesvol dat men in de ochtend al een 3e bus nodig heeft die 10 minuten voor de rit van 07:30 uur (standaard met 2 bussen) vertrekt. https://www.buurtbussalland.nl/nieuwsberichten/61
Deze rit is overigens niet verwerkt in de KV1 data of de tabellen op de Keolis website en bij de haltes en
De provincie had dus wel wat minder op deze lijn mogen bezuiningen en Syntus had voor dat tijdstip gewoon een nieuwe scholierenlijn moeten invoeren of lijn 4 in de spits weer doortrekken naar Heeten/Raalte...
Toen ik afgelopen jaar in de zomer de plannen voor de buurtbussen zag dacht ik al van "dat gaat in de spits nooit passen in 1 a 2 busjes"
Deze rit is overigens niet verwerkt in de KV1 data of de tabellen op de Keolis website en bij de haltes en
De provincie had dus wel wat minder op deze lijn mogen bezuiningen en Syntus had voor dat tijdstip gewoon een nieuwe scholierenlijn moeten invoeren of lijn 4 in de spits weer doortrekken naar Heeten/Raalte...
Toen ik afgelopen jaar in de zomer de plannen voor de buurtbussen zag dacht ik al van "dat gaat in de spits nooit passen in 1 a 2 busjes"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
En de provincie had dit van te voren niet kunnen voorzien of zo? :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het is de provincie Overijssel. De politici daar zien al bankbiljetten met vleugeltjes wegvliegen als ze alleen al het woord bus horen, dus alles moet wegbezuinigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Inderdaad. Zie bijvoorbeeld wijzigingen van lijn 4 en 5 in Enschede waarbij er een frequentie verhoging kwam. De provincie heeft toen van zich laten horen het hier niet mee eens te zijn... Maar Ja in Twente heeft Syntus nog wat meer te zeggen dan de provincie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Welke frequentieverhoging? Er was altijd al een 10-minutendienst op het zwering...
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Daarvoor was het lijn 4 en lijn 5 iedere 20 minuten per richting. Omdat lijn 4 ging vervallen heeft lijn 5 een frequentie verhoging gehad waar de provincie zo haar vraagtekens bij zette
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Weet ik, rij er al 8 jaar ;)
Maar per saldo is er nog steeds gewoon een tienminutendienst
De provincie zet bij elke bus zijn vraagtekens, en de gemeente is niet veel beter.
Maar per saldo is er nog steeds gewoon een tienminutendienst
De provincie zet bij elke bus zijn vraagtekens, en de gemeente is niet veel beter.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De gemeente Deventer en de provincie Overijssel hebben Syntus Overijssel gevraagd een aanpassing door te voeren in de stadsdienst van Deventer. Het gaat om de lijnen 2, 4 en 161. Deze lijnen zijn afgelopen december volgens een nieuwe dienstregeling gaan rijden. Het gebruik van een aantal stadslijnen in Deventer was dusdanig beperkt dat de kosten niet langer in verhouding stonden tot het gebruik. Deze wijzigingen leidden tot verschillende klachten en petities. De voornaamste klacht was dat er geen rechtstreekse verbinding meer was tussen de wijken Borgele en Keizerslanden. Om die reden heeft de provincie samen met Syntus Overijssel, reizigersorganisatie ROCOV en de gemeente Deventer gezocht naar een andere en betaalbare invulling van de stadsbuslijnen in Noordwest Deventer. De nieuwe dienstregeling voor de lijnen 2, 4 en 161 gaat op zondag 1 april van start.
De routes van de lijnen 2/161 en 4 worden tussen het station en de Lebuinislaan omgewisseld. Lijn 2/161 gaat via de Hoge Hondstraat en WKC Keizerslanden rijden en lijn 4 via de Diepenveenseweg en Splithofstraat. Het is dan niet langer nodig om met lijn 4 via de Radboudlaan te rijden, omdat de halte Balderikstraat weer gebruikt kan worden. De bus gaat daarom weer via de Karel de Grotelaan rijden.
Op 4 maart werd de route van lijn 2 al gewijzigd zodat de halte Thomas Wildey bij het gelijknamige verzorgingshuis weer werd aangedaan door de bus. Voor de wijk Platvoet vindt er vanaf 1 april geen wijziging plaats. De provincie bekijkt samen met de gemeente of er alternatieve vormen van vervoer mogelijk zijn voor deze wijk.
https://www.syntusoverijssel.nl/over-ke ... er-per-1-a
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
1 April? (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
... Waarmee lijn 2 weer haast zijn oorspronkelijke route terugkrijgt _O-
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Nu nog wachten wanneer lijn 4 in de spits weer naar Heeten gaat. In de ochtend rijden er in 10 minuten tijd vanuit Heeten 3 buurtbussen naar Deventer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Kort nieuws Oost-Nederland
Vrouw (18) doet aangifte van verkrachting in streekbus Zwolle - Dedemsvaart
Een 18-jarige vrouw heeft aangifte gedaan van verkrachting in de streekbus van Syntus tussen Zwolle en Dedemsvaart. Een medepassagier zou zich vorige week tijdens de rit aan haar vergrepen hebben. De politie onderzoekt het mogelijk ernstige zedendelict.
Dat zou gebeurd zijn op dinsdag 3 april, tijdens de laatste rit van de avond die om 23.50 uur vertrok vanaf het station in Zwolle. Volgens de jonge vrouw werd ze terwijl ze stond te wachten op de bus lastiggevallen door twee handtastelijke jonge mannen.
Meer: https://www.destentor.nl/zwolle/vrouw-1 ... ~a50672da/
Een 18-jarige vrouw heeft aangifte gedaan van verkrachting in de streekbus van Syntus tussen Zwolle en Dedemsvaart. Een medepassagier zou zich vorige week tijdens de rit aan haar vergrepen hebben. De politie onderzoekt het mogelijk ernstige zedendelict.
Dat zou gebeurd zijn op dinsdag 3 april, tijdens de laatste rit van de avond die om 23.50 uur vertrok vanaf het station in Zwolle. Volgens de jonge vrouw werd ze terwijl ze stond te wachten op de bus lastiggevallen door twee handtastelijke jonge mannen.
Meer: https://www.destentor.nl/zwolle/vrouw-1 ... ~a50672da/
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 10 apr 2018, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ivm copyright artikel ingekort
Reden: Ivm copyright artikel ingekort
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort nieuws Oost-Nederland
Om hier nu een topic voor te openen, er valt in een OV-forum niet gemakkelijk te discussiëren over zo'n maatschappelijk thema.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Daarom heb ik het bericht net verplaatst.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
ROCOV Overijssel heeft een maand geleden hun advies voor de dienstregeling 2019 online gezet en het lijkt er op dat Syntus/Overijssel nog meer wil gaan snijden in het vervoer. De veranderingen per december 2019:
Stadsdienst Zwolle:
- Lijn 1 gaat een aangepaste route door Stadshagen rijden, grote delen van de wijken hebben nog geen ontsluiting met het OV, door aanpassingen in de route zou dit vanaf december wel het geval moeten zijn.
- Lijn 2/4 halvering van de dienstregeling ipv 4x p/uur naar 2x p/uur. Er wordt nog gekeken naar versterkingsritten of een snellere buslijn in de spits van Zuid naar het station.
- Lijn 3 komt te vervallen.
Streekdienst Zwolle:
- Lijn 161 de laatste rit in beide richtingen komt te vervallen net zoals het rondje door Wijhe.
- Lijn 166 de laatste rit in beide richtingen komt te vervallen.
- Lijn 167 het gedeelte tussen Dalfsen en Ommen komt te vervallen. Er wordt wel gekeken naar een koppeling tussen lijn 167 en lijn 162 in Dalfsen.
Over Deventer e.o. is verder niets duidelijk.
Stadsdienst Zwolle:
- Lijn 1 gaat een aangepaste route door Stadshagen rijden, grote delen van de wijken hebben nog geen ontsluiting met het OV, door aanpassingen in de route zou dit vanaf december wel het geval moeten zijn.
- Lijn 2/4 halvering van de dienstregeling ipv 4x p/uur naar 2x p/uur. Er wordt nog gekeken naar versterkingsritten of een snellere buslijn in de spits van Zuid naar het station.
- Lijn 3 komt te vervallen.
Streekdienst Zwolle:
- Lijn 161 de laatste rit in beide richtingen komt te vervallen net zoals het rondje door Wijhe.
- Lijn 166 de laatste rit in beide richtingen komt te vervallen.
- Lijn 167 het gedeelte tussen Dalfsen en Ommen komt te vervallen. Er wordt wel gekeken naar een koppeling tussen lijn 167 en lijn 162 in Dalfsen.
Over Deventer e.o. is verder niets duidelijk.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Bij lijn 3 is het dan wel specifiek Station - Assendorp - Station wat gaat vervallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het lijkt ook wel of ze lijn 162 willen schrappen tussen Raalte en Lemelerveld als ik dat zo lees.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Zou lijn 3 in Assendorp niet met een buurtbus bereden kunnen worden? Lijkt me daar uitermate geschikt voor.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Waarvoor zou dat nodig zijn? De huidige haltes in de wijk liggen op loopafstand van de haltes waar de lijnen 7, 8, 29, 40, 71, 161, 166 en 167 langs komen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het halveren van de frequenties op lijn 2 en 4 vind ik best wel rigoureus. Bij lijn 2 kan ik mij nog wel wat voorstellen, maar lijn 4 lijkt mij toch wel essentieel voor grote delen van Zwolle.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Dat vind ik ook. Maar uit het document van ROCOV wordt nadrukkelijk verwezen dat beide lijnen gemonitord zijn op passagiersaantallen en dat de conclusie daaruit is dat het gebruik te laag is voor een kwartierdienst.
Oplossingen die door de ROCOV worden aangedragen:
1. 20-minutendienst. Waarbij 1 goede aansluiting op de treinen, 1 minder goede aansluiting op de treinen en 1 slechte aansluiting op de treinen.
2. Een extra ritten in de spits tussen station en Zuid.
3. In de spits een kwartierdienst en daar buiten om het half uur.
Tevens belangrijk om te vermelden is dat voorgestelde dienstregeling voor lijn 2 en lijn 4 ''alleen maar slechte aansluitingen'' op de trein zouden hebben.
Verder uit ROCOV zorgen over de rijtijden naar het nieuwe busstation, deze zal flink toenemen voor sommige lijnen variërend van 3 tot 7 minuten extra reistijd. Gevolg hiervan is een verslechtering mbt overstap mogelijkheden van bus naar trein.
Oplossingen die door de ROCOV worden aangedragen:
1. 20-minutendienst. Waarbij 1 goede aansluiting op de treinen, 1 minder goede aansluiting op de treinen en 1 slechte aansluiting op de treinen.
2. Een extra ritten in de spits tussen station en Zuid.
3. In de spits een kwartierdienst en daar buiten om het half uur.
Tevens belangrijk om te vermelden is dat voorgestelde dienstregeling voor lijn 2 en lijn 4 ''alleen maar slechte aansluitingen'' op de trein zouden hebben.
Verder uit ROCOV zorgen over de rijtijden naar het nieuwe busstation, deze zal flink toenemen voor sommige lijnen variërend van 3 tot 7 minuten extra reistijd. Gevolg hiervan is een verslechtering mbt overstap mogelijkheden van bus naar trein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten