Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Uitstekende keuze, anders werd het toch maar weer halfbakken lapwerk. Wanneer kunnen we mee? 2055 al? 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
De tweede rit van de SB46 vanaf Nijmegen zal straks aannemelijk door en blauwe Citaro van onderaannemer Schatorjé worden gereden, bus zojuist op de buffer van het Nijmeegse busstation gezien.
- Suus
- Contacteer:
Lijn 9 blijft wél bovengronds rijden. En zoals ik het nu begrijp zou met de aanleg van een tunnel onder de Rijn ook nog steeds lijn 7 de rivier bovengronds moeten blijven kruisen, want voor een aftakking van de 7 in die tunnel is ook niet voorzien.ICE11 schreef: ↑za 05 apr 2025, 10:42 In Köln heeft men besloten om het drukke traject van de Stadtbahn tussen Aachener Str. en Heumarkt te vervangen door een tunnel, welke later onder de Rijn door tot Deutz verlengd kan worden : https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... l-100.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Hopen dat er niet weer een stadsarchief instort, anders wordt het 20 jaar later

Als de lijn naar Sülz (nu lijn 9) en de lijn naar Zündorf (nu lijn 7) boven de grond moeten blijven, aangezien er geen aftakkingen van de nieuwe tunnel komen in die richtingen, dan kunnen deze lijnen tot 1 lijn gecombineerd worden lijkt mij. Dan krijg je een lijn 7 tussen Sülz, de Heumarkt en Zündorf die niet door de tunnel gaat en een lijn 9 vanaf Frechen naar de Heumarkt en Königsforst die wel door de tunnel gaat.Suus schreef: ↑zo 06 apr 2025, 08:26Lijn 9 blijft wél bovengronds rijden. En zoals ik het nu begrijp zou met de aanleg van een tunnel onder de Rijn ook nog steeds lijn 7 de rivier bovengronds moeten blijven kruisen, want voor een aftakking van de 7 in die tunnel is ook niet voorzien.ICE11 schreef: ↑za 05 apr 2025, 10:42 In Köln heeft men besloten om het drukke traject van de Stadtbahn tussen Aachener Str. en Heumarkt te vervangen door een tunnel, welke later onder de Rijn door tot Deutz verlengd kan worden : https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... l-100.html
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Die reed voorheen op de SW1. Echter, rijden daar sinds kort gelede bussen door de hoge vraag. Maar was wel te verwachten dat het Schatorjé werd, want die zitten met hun stalling in Kevelaer.bussende02 schreef: ↑zo 06 apr 2025, 07:47 De tweede rit van de SB46 vanaf Nijmegen zal straks aannemelijk door en blauwe Citaro van onderaannemer Schatorjé worden gereden, bus zojuist op de buffer van het Nijmeegse busstation gezien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- ICE11
Er moet niets instorten, als men bij het boren van de tunnel botten van een Romein of een tot nu toe nog onbekende soort regenwormen vindt is dat al voldoende.

-
Vanmiddag (v 14:28) met de X80 van Gronau naar Bocholt gereisd. Rijdt slechts 1x per twee uur, en gezien de vraag is dat ook niet verwonderlijk. Ondanks dat het een gewone werk/schooldag was zaten er op geen enkel moment meer dan 8 reizigers in de bus
De dubbeldekker op de S70 die ik in Vreden zag kwamen er beduidend meer uit

De dubbeldekker op de S70 die ik in Vreden zag kwamen er beduidend meer uit

-
Kwam de SB46 tegen net in Nijmegen. Is Duitslandticket daar ook op geldig (vanaf Nederland)? Anders op zijn goedkoopst vanaf 12 euro per ticket zag ik.
-
Deutschlandticket is geldig in SB46.
-
Lijkt me een mooie aanvulling op de SB58 (Nijmegen - Emmerich).
-
Ook meteen vanaf Nijmegen? Overigens voor alleen naar Kranenburg niet heel aantrekkelijk want dan moet je een kleine 2 uur wachten op de bus terug naar Nijmegen, dan kan je de SB58 inderdaad beter pakken. Maar leuk voor naar Goch
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Was dit weer een Mercedes van Schatorjé?
-
Wat ervaringen omtrent de SB46:
De rit van 18.15 vandaag van Kevelaer Bf naar Nijmegen werd ook door een blauwe Citaro gereden.
Het betreft een met comfortabele streekstoelen uitgeruste C2 LE Ü met bouwjaar 2023. Echter niet van Schatorje, maar van de Firma Fabian’s Reisen uit Gütersloh, Kenteken GT FR 223.
Ex Germes tours, reed voorheen voor Palatinabus in het VRN (Vekehrsverbund Rhein-Neckar) gebied. Dat is nog terug te zien aan dezelfde VRN kleurstelling, VRN posters in de bus en op het reizigers info scherm rechtsonder het PalatinaBus logo
De tegenrit (18.40 V Nijmegen) werd gereden door een SEV-paarse Man Lions’s intercity LE, van Busverkehr Rheinland. BVR heeft volgens Busphotos daar 5 van nu (1005-1008 en 2113), welke 01.2025 daarheen zijn gegaan. Vermoedelijk op de SEV van de Riedbahn actief geweest, gezien ze voorheen in Mainz geregistreerd waren.
De 1007 is eerder op de plaat gezet in Nijmegen en Goch op de SB46, gezien op Busphotos. Welke dit was weet ik niet, ik probeerde op een 80 km/u-weg vanuit mijn SB46 een foto te maken, maar een scherpe foto mislukte natuurlijk vanwege de snelheid van beide bussen.
Tot slot, de bus was oké bezet: tot Goch tussen de 10 en 15 man. Deze stapte in Goch allemaal uit en aldaar stapte een groep van 3 Duitse jonge gasten in, welke ook meegingen tot Nijmegen. De RE10 vanaf Krefeld welke overvol was sloot mooi aan in Kevelaer, ik was de enige overstapper RE10 —> SB46.
Al met al een mooie buslijn met vette busmaterieel!
PS: als iemand hier mij kan helpen met hoe ik de foto’s hierop deel, dan deel ik deze
De rit van 18.15 vandaag van Kevelaer Bf naar Nijmegen werd ook door een blauwe Citaro gereden.
Het betreft een met comfortabele streekstoelen uitgeruste C2 LE Ü met bouwjaar 2023. Echter niet van Schatorje, maar van de Firma Fabian’s Reisen uit Gütersloh, Kenteken GT FR 223.
Ex Germes tours, reed voorheen voor Palatinabus in het VRN (Vekehrsverbund Rhein-Neckar) gebied. Dat is nog terug te zien aan dezelfde VRN kleurstelling, VRN posters in de bus en op het reizigers info scherm rechtsonder het PalatinaBus logo
De tegenrit (18.40 V Nijmegen) werd gereden door een SEV-paarse Man Lions’s intercity LE, van Busverkehr Rheinland. BVR heeft volgens Busphotos daar 5 van nu (1005-1008 en 2113), welke 01.2025 daarheen zijn gegaan. Vermoedelijk op de SEV van de Riedbahn actief geweest, gezien ze voorheen in Mainz geregistreerd waren.
De 1007 is eerder op de plaat gezet in Nijmegen en Goch op de SB46, gezien op Busphotos. Welke dit was weet ik niet, ik probeerde op een 80 km/u-weg vanuit mijn SB46 een foto te maken, maar een scherpe foto mislukte natuurlijk vanwege de snelheid van beide bussen.

Tot slot, de bus was oké bezet: tot Goch tussen de 10 en 15 man. Deze stapte in Goch allemaal uit en aldaar stapte een groep van 3 Duitse jonge gasten in, welke ook meegingen tot Nijmegen. De RE10 vanaf Krefeld welke overvol was sloot mooi aan in Kevelaer, ik was de enige overstapper RE10 —> SB46.
Al met al een mooie buslijn met vette busmaterieel!
PS: als iemand hier mij kan helpen met hoe ik de foto’s hierop deel, dan deel ik deze
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
Die Man Lion's Intercity LE heb ik maandag ook gezien ja.
Als ik de wazige foto die ik vanuit de 331 naar huis maakte moet geloven moet dat de 1005 zijn geweest.
Foto's kan je delen door de link naar de foto binnen [ img ] [ /img ] te zetten.
Als ik de wazige foto die ik vanuit de 331 naar huis maakte moet geloven moet dat de 1005 zijn geweest.
Foto's kan je delen door de link naar de foto binnen [ img ] [ /img ] te zetten.
Laatst gewijzigd door JothamvW op vr 18 apr 2025, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
Dank, hierbij de wagen waarom het ging!

Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
Dat is een behoorlijke variatie aan bussen die op de SB46 rijdt dan, want ik heb ook al een donkerblauwe/zwarte gezien die dan weer voor zover ik kon zien echt van DB Rheinlandbus zelf was.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Dat is op het algemeen op de lijnen van DB Rheinlandbus. Veel verschillende onderaannemers vaak afhankelijk van de dag met af en toe een eigen bus.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Zit nu in de SB46. Hoeveel mensen in Nijmegen proberen met de OV-kaart in te checken of met de bankpas te betalen.
Chauffeur van Fabian's Reisen ja boeit me niet, loop maar door. Als er controle komt eigen schuld. De halve bus reist gratis mee.
Maar zeker een stuk of 10 man in de bus, valt me niet tegen voor de eerste weken. OV-chipkaart geldig maken zou ook helpen.

Maar zeker een stuk of 10 man in de bus, valt me niet tegen voor de eerste weken. OV-chipkaart geldig maken zou ook helpen.
-
Vroeger gebruikten de Duitse ondernemers van die hand-cico's. Wellicht een idee ook voor nu.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Verkoopt de chauffeur geen kaartjes?
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
- Suus
- Contacteer:
Nur bar waarschijnlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Klopt
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Meltrain
- Donateur
En wat is daar het praktisch nut van?
Ik dacht dat je uit veiligheidsoverwegingen niet meer contant kon betalen in de bus.
Ik dacht dat je uit veiligheidsoverwegingen niet meer contant kon betalen in de bus.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
In Nederlandse bussen is contant betalen inderdaad afgeschaft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!