Pagina 25 van 170

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 19:09
door waldo79
Klopt, is ook laakbaar. Maar is het dan nieuwswaardig om daar zo mee uit te pakken in de krant :)
Ik mag hopen dat hier lering uit wordt getrokken door de desbetreffende ondernemer en dat ze duidelijker instructies meegeven en hun personeel kritischer benaderen over verkeersgedrag.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 19:13
door Aking
waldo79 schreef:Klopt, is ook laakbaar. Maar is het dan nieuwswaardig om daar zo mee uit te pakken in de krant :)
Nou ja, de stukjestiepers van de krant moeten ook eten natuurlijk :Y

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 19:14
door Hendrik
ProRail zelf bericht er ook over: https://www.prorail.nl/nieuws/aangifte- ... roorzaakte
Bij dit ongeval is gebleken dat de vrachtwagencombinatie van de chauffeur langer was dan 10 meter en hij hiermee deze overweg niet mocht berijden. Aan beide kanten van de overweg staan borden die dit aangeven. Tevens is gebleken dat de overweg normaal heeft gefunctioneerd voorafgaand aan de aanrijding.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 19:18
door Aking
Dat prorail er zelf over bericht is niet heel vreemd natuurlijk. De lokale sigarenboer zal het vast ook op zijn feacesboek vermelden als er een Libelle is gejat en daar duidelijke camerabeelden van zijn.

Of hart van Nederland dan meteen met een cameraploeg voor de deur staat is, nog net iets, discutabeler :Y

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 19:30
door nvdw
Wat is de stemmingmakerij hier trouwens precies? Het is vooral goed gekomen omdat de machinist de kans had om ruim op tijd een noodremming in kon zetten zodat de botssnelheid relatief laag lag, en omdat de trein de combinatie precies op de schotel (het scharnierpunt) heeft gepakt.

Hoe het uitpakt als de machinist niet ver genoeg kon kijken en wel vol op het voertuig rijdt omdat een of andere knurft op de overweg zat te kneuzen hebben we al eerder gezien dus ik kan me de consternatie wel voorstellen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 19:34
door Aking

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 20:07
door T-hijs
waldo79 schreef:De indruk die ik heb van het Algemeen Dagblad is dat ze zich steeds meer bezighouden met stemmingmakerij. Niet echt relevant behalve framing :neg:
Grappig dat je dat zegt, want het was mij ook al opgevallen!

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 22:16
door Durashift
(..) NS woordvoerder Erik Kroeze zegt (..) “De intentie is om dit structureel aan te bieden, maar we houden een slag om de arm omdat we een product willen bieden dat populair is” voegt Kroeze eraan toe.
Hmm.. ik hoorde vanochtend op radio1 een woordvoerder zeggen dat dit voornemen betaald wordt uit een uitgekeerde bonus vanuit het Ministerie (IL&T?) omdat de NS 'zo goed presteert'.

Geen 'wonder' dat het dan maar om een proef van een half jaar zal gaan.. want of dat bonusgeld volgend jaar er ook zal zijn.. wie zal het zeggen :?:

Jammer.. want het is inderdaad voor ouders met kinderen in deze leeftijdsgroep een dure hobby om een dag weg te gaan met de trein en het gezin.. indien er geen bestaande (korting) producten actief zijn..

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 27 feb 2020, 22:25
door Mikos
Maar dat hangt niet af van 'bonusgeld'. Er wordt nu geld vrijgemaakt om een product in de markt te zetten met als oogmerk die tussengroep van tussen de 12 en 18 jaar de trein in te krijgen. Als dat product succesvol is, blijft het bestaan. Maar mocht het product na een half jaar niet lopen, dan gaat men een ander product in de markt zetten. Ongeacht of er volgend jaar wel of geen 'bonusgeld' gaat zijn.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 00:47
door rikthoff
Bollenstad schreef:
waldo79 schreef:De indruk die ik heb van het Algemeen Dagblad is dat ze zich steeds meer bezighouden met stemmingmakerij. Niet echt relevant behalve framing :neg:
Grappig dat je dat zegt, want het was mij ook al opgevallen!
Ach nee, dat zal De Persgroep Media toch niet opgepakt hebben van Q-Music?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 10:00
door VIRM
Nu snap ik best dat NS iets wil doen voor de groep tussen de railrunner en studenten-OV... maar gaan ze daar ook rekening mee houden bij de materieelinzet? Mij lijkt het dat dit nog best wat extra reizigers kan opleveren in het weekend.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 11:12
door Wubbo
Ze zullen wel moeten, want zitplaatskans is gewoon een van de zaken waar ze op worden afgerekend.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 21:30
door Durashift
Mikos schreef:Maar dat hangt niet af van 'bonusgeld'. Er wordt nu geld vrijgemaakt om een product in de markt te zetten met als oogmerk die tussengroep van tussen de 12 en 18 jaar de trein in te krijgen. Als dat product succesvol is, blijft het bestaan. (..).
Maar, de bereikbaarheidsbonus zal toch meer dan alleen de kosten van productlancering/marketing moeten financieren? De korting op het tarief zal toch ook uit die pot moeten komen, lijkt mij.

https://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-jo ... -goedkoper

Vanaf minuut 1:20

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 28 feb 2020, 21:35
door Mikos
Nee, is een simpele investering in de toekomst. Zodra de jeugd de trein beter weet te vinden, verdient zichzelf dat vanzelf terug. Een eerste injectie komt (o.a.) uit het geld dat nu binnen komt. Dus ook als er volgend jaar geen 'bonusgeld' binnenkomt, blijven de producten staan.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 05 mar 2020, 08:57
door Frank93
Topman Conexxion: passagiers en pakketten samen in een bus:
https://www.transport-online.nl/site/11 ... n-een-bus/

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 05 mar 2020, 09:13
door Wannes
Ik vraag me wel af hoe ze dit gaan doen. Ik neem even aan dat het om de verspreiding naar de kernen gaat en dat in die kernen dan iemand met een karretje ofzo al die pakketjes moet bezorgen :?: . Dat zou dan juist toch meer medewerkers kosten?
Anders zou het wel een kansloos project worden als de bus bij elk huis moet gaan stoppen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 05 mar 2020, 15:54
door ArrivaBas
Pakketjes vervoeren met de bus is in beginsel niets nieuws onder de zon. In de Alpenlanden hebben de PostAuto en ÖBB Postbus hun naam te danken aan postvervoer met een lijnbus. Wel lijkt het mij efficiënt om de pakketjes af te zetten bij een soort pakketpunt bij de centrale halte in een kern.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 05 mar 2020, 16:03
door Aking
Hoor ik daar Cargobus? *O*

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 05 mar 2020, 20:26
door Durashift
ArrivaBas schreef: (..) Wel lijkt het mij efficiënt om de pakketjes af te zetten bij een soort pakketpunt bij de centrale halte in een kern.
Dat is ook het idee, hoorde ik vanmiddag op radio10.

Maar goed.. dát kost wel tijd. Het zal gescand moeten worden.. luikjes open.. etc..

Kortom.. tijdens de proef blijken de punctualiteitscijfers te dalen.. :)

Volgens Pier is er ook een goed stadsnetwerk etc.. ehm.. volgens mij worden de haltes in krimpgebieden toch juist uitgedund.. zodat lijnen gestrekt kunnen worden zodat er een sneller reisproduct ontstaat?

Maar goed... tzt nóg een sticker op sommige bussen: die van de NIWO. *bus* :wink:

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 07 mar 2020, 10:52
door regenmaker
Ik vind dit wel een mooi artikel. Over de meerdere gezichten van de NS wat betreft aanbesteden.

OVPro

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 07 mar 2020, 10:59
door Suus
Het is geen artikel, maar een opiniestuk.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 07 mar 2020, 11:46
door PHS
Ik zou zeggen dat een column ook een artikel is...
regenmaker schreef:Ik vind dit wel een mooi artikel
Wat vind je er precies mooi aan?

Ik moest er wel om lachen dat de auteur stelt dat aanbesteden leidt tot treinen van een betere kwaliteit. Van de aanbestede treindiensten in Nederland vind ik alleen de R-NET sprinter Gouda - Alphen a/d Rijn en Keolis Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede echt comfortabel. De FLIRT's van Arriva Limburg gaan wel, die op de Valleilijn heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar de enorme vloot aan GTW's en LINT's op de regionale lijnen zijn echt vreselijk en eigenlijk niet meer van deze tijd: de treinen zijn enorm luidruchtig, trillen enorm en bieden nauwelijks comfort. Om nog maar te zwijgen van de proptreinen met zeszitters op de Maaslijn. Ik zit toch echt liever in de treinen van de NS :')

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 07 mar 2020, 13:51
door umbusko
PHS schreef:De FLIRT's van Arriva Limburg gaan wel
Dat zijn de beste FLIRTs die in Nederland rondrijden. Met name de stiltecoupé is echt een zegen. _O_

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 07 mar 2020, 14:02
door PHS
Dat van de stiltecoupé ben ik met je eens (alleen niet uniek, je vindt 'm ook in de Keolis FLIRT), maar verder vind ik het interieur van de Arriva FLIRT ontzettend cheap vergeleken met de NS/NS R-NET/Keolis FLIRT. En de toiletten zijn bijna altijd defect bij Arriva :')

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 07 mar 2020, 15:10
door umbusko
De Flirt van NS heeft geen tafeltjes, dat vind ik echt een enorm gebrek. (Ja, hele kleine flutdingen bij de vierzitters.) En de FLIRT van Keolis heeft van die vervelende voorgevormde stoelen.

Het is echt wonderlijk wat een schuifdeur blijkbaar doet in de psyche van de mens. De enige keer dat ik de stiltecoupé vol heb gezien, was toen de schuifdeur het niet deed en dus openstond. Anders vind je er altijd plek, hoe druk de trein ook is.