Pagina 25 van 547

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: do 06 nov 2014, 09:14
door donny2290
Gister 2x type T op de ABC lijn, opvallend aangezien de C lijn momenteel maar tot Hoogvliet rijdt. Je zou denken dat de RET dan wat ruimer kwa materieel zit.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: do 06 nov 2014, 09:15
door MetroRET
donny2290 schreef:Gister 2x type T op de ABC lijn, opvallend aangezien de C lijn momenteel maar tot Hoogvliet rijdt. Je zou denken dat de RET dan wat ruimer kwa materieel zit.
5245-5236-5218 op Lijn AB (WD 555)
5219-5239-5214 op Lijn C (WD 557)

Door de werkzaamheden in Spijkenisse, heeft lijn D wel een wagendienst meer, in de spits (16 ipv 15).

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: do 06 nov 2014, 21:37
door MetroRET
De RET kan nog steeds niet zonder ze, en zelfs als tweewagentrein en ook nog eens tot het einde van de dienstdag worden ze zelfs nog eens ingezet.
RET Metro Type T rijtuigen: 5236-5245 op Schiedam Centrum, klaar voor vertrek op metrolijn B richting Nesselande.
Donderdag 06 november 2014, 20:15 uur

https://flic.kr/p/pFnmfg

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 20:57
door Daniel
Kennelijk zijn er nieuwe DRIMs in Rotterdam. Zag op Twitter deze foto langskomen. Ziet er best goed uit moet ik zeggen.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 20:58
door MetroRET
Dank u wel voor het delen ervan ;-)

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 21:07
door hauptbahnhof
Dat zijn toch gewoon schermen wat je in een bus tegenkomt? Is het allemaal wel goed van verre te zien?

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 21:10
door dylanwild94
Daar lijken ze wel op ik snap alleen niet waarom de DRIM's vervangen moeten worden de huidige voldoen ook.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 21:11
door ODRAIL
Daniel schreef:Kennelijk zijn er nieuwe DRIMs in Rotterdam. Zag op Twitter deze foto langskomen. Ziet er best goed uit moet ik zeggen.
Kijk daar heb je als reiziger wat aan :pos: .
hauptbahnhof schreef:Dat zijn toch gewoon schermen wat je in een bus tegenkomt? Is het allemaal wel goed van verre te zien?
Ik neem aan dat er op een perron meerdere komen te hangen. Er zijn nog perrons waar er slechts een per perron hangt. Dit dat is nnou juist er onhandig.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 21:16
door ODRAIL
dylanwild94 schreef:Daar lijken ze wel op ik snap alleen niet waarom de DRIM's vervangen moeten worden de huidige voldoen ook.
Bij grote vertragingen juist niet. Vooral als er bijvoorbeeld drie keer lijn A, lijn B of lijn C onder elkaar staat aangekondingd. Dan is het voor de reiziger maar gokken wanneer zijn goede metro komt. En dit kan behoorlijk frustrerend zijn als je door een storing ergens meer als een kwartier staan. Dit heb ik zelf al menig maar mogen ondervinden.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 21:18
door ODRAIL
donny2290 schreef:Gister 2x type T op de ABC lijn, opvallend aangezien de C lijn momenteel maar tot Hoogvliet rijdt. Je zou denken dat de RET dan wat ruimer kwa materieel zit.
Wat denk je van metrostellen in onderhoud en defecte stellen. Dit heb ik in dit topic al eens aangegeven.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 08 nov 2014, 01:12
door hauptbahnhof
KM46 schreef:
dylanwild94 schreef:Daar lijken ze wel op ik snap alleen niet waarom de DRIM's vervangen moeten worden de huidige voldoen ook.
Bij grote vertragingen juist niet. Vooral als er bijvoorbeeld drie keer lijn A, lijn B of lijn C onder elkaar staat aangekondingd. Dan is het voor de reiziger maar gokken wanneer zijn goede metro komt. En dit kan behoorlijk frustrerend zijn als je door een storing ergens meer als een kwartier staan. Dit heb ik zelf al menig maar mogen ondervinden.
Dat ligt niet aan de DRIM zelf maar aan de aansturende software. Kans is groot dat het bij de nieuwe DRIMs hetzefde werkt.

Ipv de eerste 3 metro's, van elke lijn de eerste tonen.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: za 08 nov 2014, 01:31
door MetroRET
Nee, het is, zover ik heb kunnen zien:

De eerste 4 regels zijn de eerste 4 volgende vertrektijden.
En op de 5e regel worden de 5e, 6e en 7e vertrektijd om en om getoond.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 13:46
door MetroRET
De Type T rijtuigen hebben deze nieuwe DRIMs gelukkig nog meegemaakt ;-)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FO8YLkdaFAA[/youtube]

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 09 nov 2014, 15:17
door koekje
De verhoudingen kloppen van geen kant. Het ziet er zwaar amateuristisch uit. (Ik bedoel dan de software, niet de hardware)

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 22:12
door 010jongen
Snap niet waarom de huidige DRIM's vervangen moeten worden. Naar mijn idee voldoen ze prima, De leesbaarheid is bij de testpanelen ver te zoeken, zeker vanaf een bepaalde afstand. Wat zal er gebeuren met de DRIM's op de bovengrondse perrons? denk niet dat je die nieuwe dingen i.c.m. zonlicht wilt zien.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 22:24
door dylanwild94
Deze borden komen op de hoekselijn te hangen en hangen op de gerdesiaweg als proef.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: wo 12 nov 2014, 21:15
door Daniel
Wat de Hoekse Lijn betreft: op de RET-site is inmiddels een voorlopige versie van het toekomstige sporenplan te bekijken. Daarin is ook mooi te zien hoe de voorzieningen voor het mogelijk houden van goederenvervoer naar Vlaardingen en Maassluis gerealiseerd gaan worden.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: zo 16 nov 2014, 14:51
door MetroRET
Hier een 'voorlopig' lijstje van de werkzaamheden voor 2015, wat de metro betreft:
Afbeelding

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 11:02
door ODRAIL
Pff ... gelukkig vallen de werkzaamheden volgend jaar mee op de B lijn :? :wink: .

Is deze lijst ook op de website van de RET te vinden?

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 11:11
door MetroRET
Nee, dit is van het forum op Retmetro.nl

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 11:13
door Obus
Daniel schreef:Wat de Hoekse Lijn betreft: op de RET-site is inmiddels een voorlopige versie van het toekomstige sporenplan te bekijken. Daarin is ook mooi te zien hoe de voorzieningen voor het mogelijk houden van goederenvervoer naar Vlaardingen en Maassluis gerealiseerd gaan worden.
Slechts enkelspoor op de toekomstige uitbreiding naar Hoek van Holland Strand??? Wat bezuinigt Nederland toch lekker -o-

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 11:18
door Suus
Dat is helemaal niet zo vreemd. Eindpunten van sneltramlijnen in Stuttgart worden ook al enige tijd enkelsporig uitgevoerd tussen de eennalaatste halte en de laatste halte, zo zijn er twee wissels minder nodig wat in aanlegkosten en onderhoudskosten scheelt.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 12:46
door BusFreakRotterdam
Weten jullie of de Mercedez-Benz Citaro's in de garage staan voor onderhoud? Er rijden wel aardig wat MAN Lion's op normale stadslijnen. Afgelopen week meerdere keren MAN's zien rijden op lijn 32, lijn 44, lijn 73 en lijn 79! ziet er toch apart uit, een MAN op lijn 79 die haltert op metrostation Poortugaal! :D

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 20:34
door donny2290
Obus schreef:
Daniel schreef:Wat de Hoekse Lijn betreft: op de RET-site is inmiddels een voorlopige versie van het toekomstige sporenplan te bekijken. Daarin is ook mooi te zien hoe de voorzieningen voor het mogelijk houden van goederenvervoer naar Vlaardingen en Maassluis gerealiseerd gaan worden.
Slechts enkelspoor op de toekomstige uitbreiding naar Hoek van Holland Strand??? Wat bezuinigt Nederland toch lekker -o-
Waarom zou je dubbelspoor aanleggen? er komt daar maar eens per 20 minuten een metro te rijden... dus hoezo bezuinigen? ook al werd er een 10 min dienst gereden, dan was enkelspoor hier alsnog mogelijk. Daarnaast is de ruimte daar nogal schaars door de aanwezigheid van duinen/natuur en woningen etc.

Re: OV in en om Rotterdam

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 20:37
door MetroRET
De hoogste frequentie wordt een kwartierdienst in de zomer.