Pagina 25 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 08 jan 2014, 13:07
door flipje
Maurice Hooikammer schreef:Och nee, het nieuwe Iveco Design...
Ik vind het nieuwe design er beter uit zien dan de gedateerde Crossways die in Lelystad rijden.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 19:30
door Erik1100
Ik zag vandaag een Volvo 5700 uit de serie 3500 - 3549 dienstdoen in extra scholierenvervoer op een route waar normaal geen lijnbus komt.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 19:33
door Milco
Diverse ex-Interliner Volvo 8700-bussen (3500 - 3549) rijden bij Connexxion Tours. Een groot deel hiervan rijdt in Almere; ik weet niet waar Connexxion Tours nog meer te vinden is met deze bussen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 19:44
door Etienne
Milco schreef:Diverse ex-Interliner Volvo 8700-bussen (3500 - 3549) rijden bij Connexxion Tours. Een groot deel hiervan rijdt in Almere; ik weet niet waar Connexxion Tours nog meer te vinden is met deze bussen.
Apeldoorn, Gouda, Doetinchem

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 13 jan 2014, 23:53
door Meltrain
Meltrain schreef:
koekje schreef:
Er zijn ook kaartjes van 4,50... Schijnt dat Syntus-chauffeurs die niet mee krijgen.

Afbeelding
Volgens Syntus Overijssel mag je met deze kaartjes wel overstappen (zelfs vanuit een CXX-bus van IJsselmond) (Bron: http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/ri ... jssel.aspx), maar Connexxion zelf zegt dat je er niet mee mag overstappen (http://connexxion.nl/reizen-met-connexx ... kaart/1846). :?

Volgens Syntus is het kaartje van €9,- zelfs een dagkaart voor heel IJsselmond en Midden Overijssel. :)
Inmiddels heeft ook Connexxion toegegeven dat je met deze kaartjes mag overstappen, ook naar Syntus (al staat dat er niet expliciet).
Dat het kaartje van €9,- als dagkaart gebruikt kan worden, weet men bij Connexxion echter niet.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 10:39
door Erik1100
Vanochtend een Duvedec G op de lijn van Blauwe Hand naar Meppel en gisteren al een Van Hool newAG300 op lijn 674.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 15:19
door flipje
Erik1100 schreef:Vanochtend een Duvedec G op de lijn van Blauwe Hand naar Meppel en gisteren al een Van Hool newAG300 op lijn 674.
Volgens OV radar de 4631

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 18 jan 2014, 12:28
door Maurice Hooikammer
In Zwolle stonden zojuist dde 4631 en de 4630 in de stalling. *bus*

Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 18 jan 2014, 15:59
door Mr-W
Meltrain schreef:Inmiddels heeft ook Connexxion toegegeven dat je met deze kaartjes mag overstappen, ook naar Syntus (al staat dat er niet expliciet).
Dat het kaartje van €9,- als dagkaart gebruikt kan worden, weet men bij Connexxion echter niet.
krijg je dan bij Syntus 6 kaarjes van €1,50 mee die dan geldig zijn als dagkaart of hebben de chauffeurs wel €9 kaartjes mee ?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 18 jan 2014, 23:03
door dennistd
In Twente zijn kaartjes van 9 euro niet geldig als dagkaart in elk geval, hier kan een enkele reis al oplopen tot 12 euro. Enige dagkaarten zijn Syntus-Superticket van 15 euro en de meermansdagkaart van 19,50.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 19 jan 2014, 10:24
door Meltrain
Mr-W schreef:
Meltrain schreef:Inmiddels heeft ook Connexxion toegegeven dat je met deze kaartjes mag overstappen, ook naar Syntus (al staat dat er niet expliciet).
Dat het kaartje van €9,- als dagkaart gebruikt kan worden, weet men bij Connexxion echter niet.
krijg je dan bij Syntus 6 kaarjes van €1,50 mee die dan geldig zijn als dagkaart of hebben de chauffeurs wel €9 kaartjes mee ?
Ik dacht dat je dan twee kaartjes van €4,50 krijgt, maar ik weet het niet zeker.

IJsselmond en Midden-Overijssel zijn ook de enige gebieden waar je met een Ritkaart mag overstappen. Het Syntus Super Ticket is niet meer geldig in Midden-Overijssel.

(Sorry, het wordt een beetje off-topic hier.)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 19 jan 2014, 11:26
door Erik1100
De 5729 rijdt sinds zeer kort met een nieuw interieur vergelijkend met de bussen van Syntus Zwolle rond, inclusief de zelfde twee rode stoelen voor minder validen. Het zit beter dan het oudere interieur.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 19 jan 2014, 11:29
door Milco
En zit die Procity ook gelijk wat comfortabeler?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 19 jan 2014, 11:46
door Erik1100
Ik neem aan dat ze de overige stellen nu ook gaan aanpassen. Want het interieur van de 3501-3549 zit ook wel best.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 19 jan 2014, 12:15
door Bartjk
Erik1100 schreef:De 5729 rijdt sinds zeer kort met een nieuw interieur vergelijkend met de bussen van Syntus Zwolle rond, inclusief de zelfde twee rode stoelen voor minder validen. Het zit beter dan het oudere interieur.
Krijgen die volvo's nieuw interieur? *O*
Hebben ze dan dezelfde stoelen als de ambassadors van syntus?
Wachten op iemand met foto's dan maar :Y

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 19 jan 2014, 18:59
door Erik1100
Ik had natuurlijk graag een foto willen maken, maar dat doe ik liever als de bus leeg is. Het is echt vrijwel hetzelfde interieur, alleen de blauwe banken zijn anders.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 20 jan 2014, 18:29
door Milco
De 5730 heeft de nieuwe (en luxere) stoelen ook! Achterin staan er twee stoelen voor de achterbank een kwartslag gedraaid trouwens, zodat je, als je daar zit, met je rug naar het raam zit.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 20 jan 2014, 18:56
door Bartjk
werkt de wifi dan inmiddels ook en zijn er ook usb aansluitingen (zoals connexxion had verteld in aanloop op de concessie)?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 20 jan 2014, 19:58
door Erik1100
Ik heb het getest, maar er is nog geen wi-fi in de bussen met vernieuwd interieur.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 20 jan 2014, 20:41
door flipje
Wat voor type stoelen zijn dit dan? Vergelijkbaar met de stoelen uit de Amba's van Syntus Overijssel?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 23 jan 2014, 07:35
door Bartjk
Bus 5731 heeft ook nieuwe stoelen. Zover ik kon zien idd van die stoelen die ook bij syntus te vinden zijn

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 23 jan 2014, 13:07
door Erik1100
Er zijn al meerdere bussen met nieuw interieur, het gaat niet helemaal om de volgorde.
Ze gebruiken nu nog vooral de 3500-3549 serie.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 23 jan 2014, 13:38
door Bartjk
Erik1100 schreef:Er zijn al meerdere bussen met nieuw interieur, het gaat niet helemaal om de volgorde.
Ze gebruiken nu nog vooral de 3500-3549 serie.
kun je een lijstje geven met vernieuwde bussen?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 23 jan 2014, 13:50
door flipje
Bartjk schreef: kun je een lijstje geven met vernieuwde bussen?
Heb daar geen lijstje van, maar wel van het 'vernieuwde wagenpark' met de toekomstige nummering:

19x Volvo 8700 (5729 t/m 5748)
39x Iveco Crossway (5500 t/m 5538)
6x VDL Citea XLE (4312 t/m 4317)
Er komen ook nog wat 'nieuwe' sprinters maar hoeveel en welk type weet ik nog niet. (wel gaat er een gerucht dat de MB Sprinter City busjes uit Hoogeveen en Meppel naar IJsselmond zouden komen..)

Voor de scholierenlijnen gaan rijden (gereden door Connexxion Tours):
7x Van Hool AG300 (4630 t/m 4636)
+ wat ex-interliners uit de 3500-3549 serie

Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 23 jan 2014, 14:50
door Milco
Ik ben nog steeds benieuwd wat er met de overige bussen gaat gebeuren. Zullen ze nog elders in het land ingezet worden, bijvoorbeeld t.v.v. wat Ambassadors? De Volvo's zijn nog prima bussen. :)