Pagina 245 van 548
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: wo 07 okt 2020, 06:58
door Daelea
Hier vind je alle informatie die nu bekend is, vanaf pagina 17 voor Hoogvliet en omstreken:
https://mrdh.nl/file-download/download/public/1038 (vervoerplan 2021).
Zo te zien komen er doordeweeks overdag twee routevarianten van de 79: Hoogvliet - Kijvelanden en Hoogvliet - Rhoon. Beide rijden als lijn 79, is te zien in het overzicht achteraan het vervoerplan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: wo 07 okt 2020, 07:03
door Busseninportland
Daelea schreef: ↑wo 07 okt 2020, 06:58
Hier vind je alle informatie die nu bekend is, vanaf pagina 17 voor Hoogvliet en omstreken:
https://mrdh.nl/file-download/download/public/1038 (vervoerplan 2021).
Zo te zien komen er doordeweeks overdag twee routevarianten van de 79: Hoogvliet - Kijvelanden en Hoogvliet - Rhoon. Beide rijden als lijn 79, is te zien in het overzicht achteraan het vervoerplan.
Lijn 79 rijd niet vanaf Hoogvliet maar vanuit Poortugaal

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: wo 07 okt 2020, 07:05
door Daelea
Woeps, het was nog vroeg zullen we maar zeggen... Waar ik Hoogvliet zei, wil ik Poortugaal. Stop de tijd en dan klopt mijn verhaal ;-)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: wo 07 okt 2020, 12:11
door BusFreakRotterdam
Lijnnummer 79 zal blijven bestaan en de lijn wordt in 2 delen gesplitst en trajectdeel Poortugaal Metro - Rhoon Overhoeken - Poortugaal Metro zou het meest logisch zijn als dat deel een nieuw lijnnummer krijgt anders zie ik het voordeel niet van splitsen tov de huidige route/dienstregeling.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: do 08 okt 2020, 11:17
door KoenN
Weet iemand misschien in welke bussen van de RET je al voorin kan instappen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: do 08 okt 2020, 11:21
door Bemined
De buurtbus in Capelle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: do 08 okt 2020, 11:31
door KoenN
En nog meer of was dit de enige

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: do 08 okt 2020, 19:22
door busfanNL
Wat rijdt er op dit moment hoofdzakelijk op parkshuttle lijn 91? Volgens
dit stukje op de pagina materieel van Connexxion, rijdt er een VDL Midcity met nummer 1216 op maar klopt dit ook of rijdt er gewoon een ex Utrechtse Ambassador op?
Op OVinfo zag ik dat er vandaag gewoon een ex Utrechter op zat vandaar de vraag, ik wil graag een ritje in de Midcity mee namelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: do 08 okt 2020, 19:35
door MetroRET
Vorige week heb ik de 4164 en 4249 erop zien rijden.
2 ex VPR exex Utrecht Amba's dus, die onderdeel zijn van HWGO.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: do 08 okt 2020, 19:44
door Lijn 45
De MidCity is al eens in
HWGO gespot. Hij heeft geen realtime info als ik me goed herinner.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: do 08 okt 2020, 20:42
door busfanNL
Aha dan is gelijk ook duidelijk waar die bus nu rijdt. Dankjewel he

.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: vr 09 okt 2020, 16:10
door Busseninportland
KoenN schreef: ↑do 08 okt 2020, 11:17
Weet iemand misschien in welke bussen van de RET je al voorin kan instappen?
Alleen in de taxibussjes die op de buurtbuslijnen rijden kan je voorin instappen voor de rest nog niet

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: vr 09 okt 2020, 19:50
door Visgraatmodel
Ze hebben Carolina weer eens Engels laten spreken, ik mis omroepster Claire..
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: zo 11 okt 2020, 13:06
door Busseninportland
Busseninportland schreef: ↑vr 09 okt 2020, 16:10
KoenN schreef: ↑do 08 okt 2020, 11:17
Weet iemand misschien in welke bussen van de RET je al voorin kan instappen?
Alleen in de taxibussjes die op de buurtbuslijnen rijden kan je voorin instappen voor de rest nog niet
Volgens mij kan je nu wel in sommige bussen?
Ik zag de 335 wel zonder de linden bij de buschauffeur
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: zo 11 okt 2020, 13:08
door Busseninportland
Busseninportland schreef: ↑do 24 sep 2020, 17:35
Busseninportland schreef: ↑di 22 sep 2020, 15:05
Meltrain schreef: ↑za 19 sep 2020, 18:41
Ik wist al dat Citaro 310 een nieuw bestemmingsdisplay heeft, maar ik zag vandaag dat ook de 313 en 333 dat hebben.
de 327 en de 364 hebben het nu ook al
Update de 365 heeft het nu ook en de chaffeur denkt nog aan de omleidingsroute toen de zuiderparkweg dicht was zag net op ovzoeker dat hij een andere route nam
Update de 320 heeft het ook nu
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 08:32
door Bemined
Op zaterdag 28 november en zaterdag 12 december wordt het nieuwe keerspoor in Pijnacker uitgeprobeerd, lijn D is die dag vanaf aanvang dienst tot circa 19:30 verlengd tot Pijnacker Zuid

De tienminutendienstregeling start die dag ook vanaf aanvang dienst op de lijnen D en E.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 10:01
door MetroRET
Aannemelijk op een dag als dan, dat de 5400-serie terugkeert op lijn A ?
Want anders is de inzet van de 5500, 5600 en 5700-serie maar 2 stellen reserve op een totaal van 86.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 10:26
door jossevb
Is de 5400 serie al toegelaten op de hoekselijn?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 10:30
door Meltrain
MetroRET schreef: ↑ma 12 okt 2020, 10:01
Aannemelijk op een dag als dan, dat de 5400-serie terugkeert op lijn A ?
Want anders is de inzet van de 5500, 5600 en 5700-serie maar 2 stellen reserve op een totaal van 86.
Of misschien rijdt lijn D met een mix van setjes 5400 en setjes 5500/5600/5700? Of mag de 5400 serie niet noordelijker dan Rotterdam Centraal komen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 10:33
door MetroRET
Het betreft een zaterdag he, een dag waarop lijn A niet op de Hoekse lijn komt
Alle ritten van lijn D gaan door naar Pijnacker Zuid, laatste vertrek vanaf Pijnacker Zuid voor lijn D is om 19:49, daarna De Akkers-Rotterdam Centraal v.v. tot einde dienst.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 14:21
door Bemined
Nog even terugkomend op de tram, tussen 16 oktober en 13 november wordt zoals bekend gewerkt aan de keerlus bij Wilhelminaplein. Hierdoor kunnen er geen trams uitrukken vanaf Beverwaard naar de rechter maasoever. Omdat Kralingen geen ruimte heeft voor zoveel extra trams zullen er zo'n 25 trams op de Kleiweg opgesteld worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 16:23
door Matt5154
Meltrain schreef: ↑ma 12 okt 2020, 10:30
MetroRET schreef: ↑ma 12 okt 2020, 10:01
Aannemelijk op een dag als dan, dat de 5400-serie terugkeert op lijn A ?
Want anders is de inzet van de 5500, 5600 en 5700-serie maar 2 stellen reserve op een totaal van 86.
Of misschien rijdt lijn D met een mix van setjes 5400 en setjes 5500/5600/5700? Of mag de 5400 serie niet noordelijker dan Rotterdam Centraal komen?
5400 heeft geen ZUB. Dus het is dan niet mogelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 16:35
door Bemined
En zelfs als er LZB had geleden op het RET deel van de RandstadRail (wat natuurlijk veel handiger was geweest), dan had hetzelfde probleem gespeeld als op de Hoekse Lijn, namelijk de botsveiligheid op 100km/u. En dan komt er nog de brandveiligheid bij voor in de boortunnel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 16:55
door Meltrain
Hoe snel mogen de 5400's dan? 80 km/uur? (En is dat dan niet tussen de ritten van lijn E te plannen?)
En wat wordt hier bedoeld met brandveiligheid? De veiligheid van de tunnel of de veiligheid van de stellen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Geplaatst: ma 12 okt 2020, 17:55
door Bemined
Hoewel de 5400en op papier 100km/u kunnen, zijn ze niet gebouwd met het idee dat er gelijkvloerse kruisingen gepasseerd zouden worden op die snelheid.
Op de sneltram was de maximale snelheid namelijk 50km/u. Het scenario dat je met 100km/u op een auto of vrachtwagen zou kunnen botsen bestond dus niet.
Qua brandveiligheid zijn de eisen ook aangescherpt sinds de bouw van deze metro's. In de boortunnel bij Blijdorp gelden nu de strengste eisen waaraan de oudere voertuigen niet voldoen.