Pagina 249 van 796
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 13:23
door Alargule
Problemen zien waar ze er niet zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 13:50
door JWM
Meltrain schreef:Is het dan ook de bedoeling dat lijn 61 de huidige route van lijn 69 gaat rijden?
Het noordelijke en westelijke deel van Geuzenveld wordt immers ook al bediend door lijn 21, terwijl het zuidoostelijke deel van Geuzenveld (de haltes op de De Savornin Lohmanstraat) dan hun busverbinding kwijtraken.
Met bus 21 komen de mensen in Geuzenveld niet op Sloterdijk en niet naar Osdorp. Bovendien ligt elke verslechtering van het busvervoer daar nu erg gevoelig na het schrappen van een paar haltes van bus 21.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 14:01
door Meltrain
Maar nu raakt een ander deel van Geuzenveld zijn busverbinding helemaal kwijt. :? De vraag is natuurlijk wat erger is.
In mijn "plan" kan bij de halte Jan Zwanenburghof overgestapt worden tussen lijn 21 en 61 (zoals nu ook al mogelijk is tussen 21 en 69) en op die manier blijft de verbinding met station Sloterdijk in stand.
Richting Osdorp kan bij de Troelstralaan overgestapt worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 14:03
door JWM
Die paar mensen op de Savorin Lohmanstraat kunnen ook een paar meter lopen naar tram 13 en daarmee overstappen op een bus naar Sloterdijk of Osdorp. De gemeente heeft de gevolgen in een aparte tabel gezet:
https://www.amsterdam.nl/publish/pages/ ... ijn_69.pdf Alleen de reizigers die opstappen bij Confuciussplein en Colijnstraat hebben echt nadeel maar ik vind het te overzien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 18:05
door JWM
GVB zegt er niks over op de website maar alle nachtbussen gaan in de nacht van donderdag op vrijdag 1x/u rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 21:05
door Suus
Volgens mij reden de meeste dat al, behalve de 355 en 357.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 21:37
door JWM
Klopt, de rest is al een paar jaar terug aangepast. Het gaat nu alleen nog om de 354, 355 en 357 die van 2x/u naar 1x/u gaan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 21:45
door Vinny
Na al dat nieuws over de westtangenten. Weet iemand of ze nog een OV verbinding tussen IJburg en Amsterdam-Bijlmer gaan bouwen die meer voorstelt dan een stadsbus over bestaande wegen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 21:52
door Suus
Ja, die is zelfs al deels gerealiseerd. Zo loopt er in de middenberm van de Diemerpolderweg en daarop aansluitend de Fortdiemerdamweg al een vrije busbaan, en ook de Provincialeweg en de Muiderstraatweg zijn al van busbanen voorzien.
De vrije busbanen op de Dolingadreef, Daalwijkdreef en Elsrijkdreef zijn op dit moment in planning, maar daarvan kan door een convenant de bouw sowieso pas beginnen als de verbouwing van de A9 is afgerond. De halte Bijlmerplein is inmiddels al aangepast, de halte Frissenstein is ook al opgeheven voor de nieuwe busbaan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 21:54
door Vinny
Dat hebben ze dan mooi in de luwte kunnen houden. Toen ik 10 jaar geleden stage liep bij de stadsregio was het een "hot item" en het belangrijkste infrastructurele project op busgebied in de regio Amsterdam. :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 22:01
door JWM
Het lijkt mij niet wenselijk om de 66 om te leggen via de Daalweekdreef. De middenberm van het oostelijke deel van de Bijlmerdreef is al verdacht breed net zoals op de Meer en Vaart waar ze dus nu een busbaan gaan inpassen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 22:06
door Suus
Dat de Bijlmerdreef zo'n brede middenberm had is omdat het vroeger een verhoogde dreef was met vier rijstroken en op diverse plekken ook nog vluchtstroken. Als je dat allemaal afgraaft hou je een enorm brede weg over.
Maar de HOV-as komt toch echt op de Daalwijkdreef:
https://www.amsterdam.nl/publish/pages/ ... kdreef.pdf (PDF)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 22:30
door JWM
Maar daarmee is natuurlijk niet gezegd dat de 66 daar ook over komt te rijden. Je mist zo ook net een metrostation op de Gaasperplastak. Goed, veel geld voor een parallelle as hoeven we de komende jaren niet te verwachten al rijden er wel 18 stadsbussen in beide richtingen per uur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 22:38
door Natorious
Nu de 45 wordt opgeheven bij ingang van de nieuwe dienstregeling, wordt de 66 écht een basislijn in de Bijlmer, als enige lijn tussen Bijlmer Arena en Ganzenhoef. Als je de 66 omlegt, moet er voor die verbinding weer een lijn komen en laten ze een HOV-lijn rijden op een stuk waar de het aantal in/uitstappers miniem is :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: do 26 nov 2015, 22:57
door Combino_2001
Blijft de (laatste) oude Blokkendoos trams rijden ook na 12 december?
Of wordt de laatste 2 stellen (794 en 809) nog aangehouden in de dienst vanwege materieelterkort, aangezien dat de frequentie van lijn 7 wordt verhoogd in de spits bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: vr 27 nov 2015, 10:35
door JWM
Nu de 45 wordt opgeheven bij ingang van de nieuwe dienstregeling, wordt de 66 écht een basislijn in de Bijlmer,
Ik denk dat de 66 ook de doodsteek is geweest voor de 45. Sneller en frequenter tussen Ganzenhoef en Bijlmerplijn/station Bijlmer
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: za 28 nov 2015, 13:04
door VIRM
Weet iemand wat nu de plannen zijn qua bushaltes op en rond Amsterdam Centraal?
Gisteravond had ik lijn 21 naar Centraal Station. Die eindigt dus op de totaal kansloze Prins Hendrikplantsoen. De buschauffeur nam het initiatief om aan de andere passagiers in de bus te vragen of iemand mij mee kon sleuren naar het station, wat echt fijn was. Want die hele verkeerssituatie is voor slechtzienden en blinden echt kansloos.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: za 28 nov 2015, 17:53
door JWM
Als de Noord/Zuidlijn open is gaat alles naar achter.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: za 28 nov 2015, 22:42
door Natorious
JWM schreef:Als de Noord/Zuidlijn open is gaat alles naar achter.
Ik dacht dat dat eerder zou gebeuren. Moet die fietsenstalling onder de Prins Hendrikkade niet af zijn bij de opening van de NZ-lijn? Of gaat dat allemaal op de schop ná de opening? Ik haal allerlei data door de war :$
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: za 28 nov 2015, 22:59
door Suus
De heraanleg van de Prins Hendrikkade gaat op zijn vroegst pas in 2017 van start, het bestemmingsplan is nog niet definitief, dat moet begin volgend jaar gaan gebeuren.
Wat betreft de Rode Loper, dat lijkt ook vertraging op te gaan lopen want de bruggen in de Vijzelstraat dreigen afgekeurd te worden:
http://www.parool.nl/parool/nl/4024/AMS ... ggen.dhtml
Ik zou de borst alvast nat maken voor een langdurige omleiding van de 16 en 24 of wat daar in de toekomst moet gaan rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: zo 29 nov 2015, 18:17
door Ardan
Ik zag op facebook een foto dat er vandaag een leuk museumtrammetje reed op lijn 5 omdat lijn 5 vandaag 25 jaar in Amstelveen rijdt! Als ik dat had geweten..
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: zo 29 nov 2015, 21:16
door Vinny
Als 10 jarig jongetje de inhuldiging van de Amstelveenlijn meegemaakt (5 en 51). Wat gaat de tijd toch hard...

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: ma 30 nov 2015, 09:51
door n-evo
Hoe is het mogelijk dat ze op de vooravond van de verbouwing die bruggen pas gaan controleren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: ma 30 nov 2015, 10:30
door Alargule
Amsterdam?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geplaatst: ma 30 nov 2015, 12:26
door n-evo
Ene cluster fuck na de andere.