Pagina 26 van 235
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 20 mar 2017, 13:40
door Chrysa
Die heeft Tilburg Universiteit niet als eindpunt, dus die staat gewoon als trein naar Den Bosch op de schermen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 20 mar 2017, 20:06
door Daelea
Dat gaat wel vaker mis bij Arriva, ik heb ook eens op Leiden Centraal kunnen overstappen op een bus naar Schoonhoven, een naar IJsselstein en een trein naar Gouda Goverwelle - al werd dit halverwege de rit gecorrigeerd naar de echte mogelijkheden ^^
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 20 mar 2017, 21:40
door ODRAIL
Vanuit Den Haag kun je tegenwoordig ook rechtstreeks met de sprinter via Utrecht naar Den Bosch reizen. Het staat voor reizigers echter nergens vermeld dat dit via twee gekoppelde treinseries gaan.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: di 21 mar 2017, 11:44
door Gekko123
Is ook totaal niet nodig. Te Den Haag Centraal staat al aangegeven dat je met een IC die later vertrekt eerder in Utrecht bent. En er zijn ook verrekt weinig mensen die deze rit uitzitten. Zelfs vanaf Den Haag Ypenburg kan er al snel een half uur gewonnen worden door over te stappen in Gouda en Utrecht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 22 mar 2017, 17:31
door Suus
Connexxion gebruikt in de bus voor de halte Port Zélande een wat afwijkende schrijfwijze, op het scherm stond "Port Zilande" :?
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom lijn 104 Renesse - Hellevoetsluit volgens de vertrekstaat van Renesse Transferium van 2 juli t/m 19 augustus 2017 niet rijdt?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 22 mar 2017, 17:52
door PatrickM
Als het goed is hangt er ook een grijze vertrekstaat onder met "aangepaste dienstregeling", de 104 rijdt in de zomer namelijk 2x/uur ipv 1x/uur.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 22 mar 2017, 18:03
door Suus
Nope, niet gezien. Er staat uitleg over de QR-code, de app etc onder, en erboven reclame voor de Connexxion Webshop.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 22 mar 2017, 18:07
door Hendrik
Suus schreef:Connexxion gebruikt in de bus voor de halte Port Zélande een wat afwijkende schrijfwijze, op het scherm stond "Port Zilande" :?
Wellicht kan het systeem niet zo goed overweg met speciale tekens? (Gebeurt nog steeds anno 2017...)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 22 mar 2017, 19:12
door Daniel
Dat kan het systeem van Connexxion inderdaad niet zo best. Ik herinner me dat ze in de begintijd van de concessie in Noordwest-Friesland op elke bus wel iets met "lbn" i.p.v. "lân" hadden staan

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 07:51
door Daelea
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 09:39
door Zugführer
Thom69 schreef:
Niet instappen, Do not board

Dit viel me gisteren ook op. Waarom zo'n kleine lettertjes? Zoals het eerst was in grote koeienletters NIET INSTAPPEN op het bord is toch veel duidelijker?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 10:20
door Daniel
Is het ook ja. Zou me niks verbazen als dit een beperking in InfoPlus is doordat het nu op de plek van de tussenstations staat (die sowieso al een kleiner font hebben) i.p.v. zoals voorheen op de plek van de eindbestemming.
Het lettertype is echter nog wel zodanig dat het vanaf een perron verder nog te lezen is.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 11:08
door webguy
Dat is natuurlijk luiheid wat in plaats van een compleet nieuw ontwerp hergebruiken ze het standaard ontwerp/scherm
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 18:51
door PatrickM
- Spoiler: show

Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 19:14
door Geert
webguy schreef:Dat is natuurlijk luiheid wat in plaats van een compleet nieuw ontwerp hergebruiken ze het standaard ontwerp/scherm
Precies wat ik ook dacht. Voorheen werd ook een ander ontwerp gebruikt... Het is op zich wel duidelijk dat er *iets* aan de hand is (want normaal staat er iets in grote letters bovenaan), maar het geheel ziet er wel gek uit. Wat ik niet snap is dat de tekst Niet instappen niet in rood staat.
Het scherm voor vooraan instappen is wel een stuk beter geworden dan vroeger (er staat nu tenminste de trein op waarvoor je in kunt stappen), maar ook hier hadden rode letters goed gewerkt om de melding te onderscheiden van de via-stations:
Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch
Tot slot vind ik het jammer dat op de T7's etc. een vervallen trein niet meer in grijs staat. Dat icm de rode letters "Rijdt niet" had een stuk beter gewerkt (en is ook consequenter met de NS app, waar NS nogal een punt van maakte in de communicatie).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 19:17
door Suus
henk1234 schreef:- Spoiler: show

Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
Intercity Direct toeslagvrij? Is dat voor iedereen volgend weekend?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 19:32
door Hainje
Geert schreef:Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch

Heeft - volgens een vroeger docent Engels - te maken met fatsoensnormen. Als je in het VK vraagt: "Sir, can I have a water?" Dan zal deze meestal niets doen, pas als je "please" zegt dan krijg je wat je bestelde.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 19:32
door PatrickM
Suus schreef:henk1234 schreef:- Spoiler: show

Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
Intercity Direct toeslagvrij? Is dat voor iedereen volgend weekend?
Nee, zo te zien niet, staat iig niet bij de werkzaamheden. Volgens mij is de ICd als je reist met het boekenweekgeschenk altijd al gratis.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 19:39
door Suus
Hele rare overweging waarmee ze naar mijn mening een hele schare betalende klanten schofferen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 19:54
door PatrickM
Wat ik al dacht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 20:06
door groningen
Wat heeft de NS nu liever; betalende klanten of mensen die gratis reizen?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 21:11
door Suus
Achja, er zijn op zondag 2 april toch werkzaamheden met de Intercity Direct die elke incidentele treinreiziger wel weg zal jagen:
Van 07:00 tot 08:10 rijden er geen Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 10:00 tot 19:15 rijden er minder Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Van 11:15 tot 13:00 rijden er minder Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 21:15 tot 00:15 rijden er geen Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Dit staat overigens verspreid over 3 berichten op NS.nl :?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 21:50
door Geert
Hainje schreef:Geert schreef:Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch

Heeft - volgens een vroeger docent Engels - te maken met fatsoensnormen. Als je in het VK vraagt: "Sir, can I have a water?" Dan zal deze meestal niets doen, pas als je "please" zegt dan krijg je wat je bestelde.
Volgens dezelfde redenatie hadden ze bij de Nederlandse tekst ook wel a.u.b. toe kunnen voegen. Of bij Do not board. Ik vind het niet consequent iig

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 21:52
door Hainje
Suus schreef:
Van 07:00 tot 08:10 rijden er geen Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 10:00 tot 19:15 rijden er minder Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Van 11:15 tot 13:00 rijden er minder Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 21:15 tot 00:15 rijden er geen Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Dus elke keer maar in één richting? Tenminste, die indruk krijg ik wel door de manier waarop het geschreven is.
Geert schreef:Volgens dezelfde redenatie hadden ze bij de Nederlandse tekst ook wel a.u.b. toe kunnen voegen. Of bij Do not board. Ik vind het niet consequent iig

Nederlands is veel directer denk ik.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 21:53
door Suus
Ja, beide richtingen zijn expliciet uitgesplitst op NS.nl