Oei... Dat is misschien niet respectloos, maar wel dom... Sorry aan jullie beiden!

Oei... Dat is misschien niet respectloos, maar wel dom... Sorry aan jullie beiden!
Komt ook doordat personeel meer op haar strepen is gaan staan, waardoor bijsturing het lastiger heeftEtienne schreef: ↑ma 20 jun 2022, 20:20 Vanmiddag ontstonden er rond Utrecht Centraal ineens 'logistieke problemen'. Dat zorgde er in elk geval voor dat er vanuit Gouda geen IC's meer naar Utrecht gingen en ook enkele Sprinters opgeheven waren. Gelukkigerwijs ontsprong ik weer de dans, omdat ik de 4058 nog net kon halen in Rotterdam.
Op welke NS-trajecten rijden er komend weekend geen treinen vanwege personeelsgebrek? Afgelopen weekenden hebben er steeds overal treinen gereden, al zijn het er minder dan normaal.
Al zijn dat natuurlijk niet allemaal vitale functies. Op zich zijn er wel voldoende werkzoekenden om de vitale functies te vullen, maar dan moet vraag en aanbod wel op elkaar aansluiten. En ook niet onbelangrijk, machinist is ook geen functie waar je na je sollicitatie direct aan de slag kunt, je krijgt eerst een pittige keuring en vervolgens een pittige opleiding.iamthedutchdude schreef: ↑do 23 jun 2022, 21:30het grootste probleem lijkt mij dat op dit moment 133 vacatures openstaan per 100 werkzoekenden.
Dat laatste lijkt mij een grote oorzaak van het personeelstekort. De sectoren die het hardst roepen dat ze niemand kunnen vinden, zijn toevallig ook de sectoren die traditioneel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Voorbeelden: de horeca, de retail, de logistiek en - helaas - ook het OV. Dat de NS zo'n moeite heeft om bijvoorbeeld nieuwe conducteurs te werven, zou wel eens kunnen liggen aan de arbeidsvoorwaarden: zo bedraagt het startsalaris dat potentiële kandidaten wordt voorspiegeld slechts € 1.574-€ 2.444 bruto per maand. Geen wonder dat de NS in de vele reclames voor het 'werken bij NS' het vooral heeft over hoe belangrijk het werk is en er veel collegialiteit is, maar met geen woord rept over de arbeidsvoorwaarden.
Tsja, dat vind ik zo'n rare nietszeggende statistiek. Het maakt op een beroepsbevolking van 10mln zielen nogal wat uit of er 100 vacatures en maar 75 werkzoekenden zijn, of 1 miljoen vacatures en 750000 werkzoekenden.iamthedutchdude schreef: ↑do 23 jun 2022, 21:30 MichOV, dat zal wel zo zijn, maar het grootste probleem lijkt mij dat op dit moment 133 vacatures openstaan per 100 werkzoekenden. Dus hoe je het ook wendt of keert, je krijgt nooit alle vacatures opgevuld. Zeker niet als je al het loon wat je verdient door extra te werken net zo hard via de belasting weer kwijt bent...
Rondom Woerden hebben enkele avonden geen treinen meer gereden na 23:00 uur.
Alleen jammer dat zo'n bus niet zelfrijdend is...MichOV schreef: ↑do 23 jun 2022, 21:08
Dat er dan geen vervangend vervoer wordt ingezet door middel van bussen is best zorgwekkend te noemen voor zo'n staatsbedrijf. Dat er geen materieel daarvoor is is grote onzin want er zijn zat bussen in NL die op dat moment geen dienst doen of gewoon al een tijdje stilstaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten