Pagina 27 van 228
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 22:29
door marvinkok
henk1234 schreef:- Spoiler: show

Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
Breng is er nog gewoon hoor...
Veolia is wel slordig...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 25 mar 2017, 22:31
door webguy
Breng rijdt niet op zondag, maar dat was vorig jaar ook zo :)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 08:41
door VIRM
Op Sloterdijk is men even vergeten te zeggen dat voor de ICD die er extra stopt dit weekend in verband met werkzaamheden tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag vereist is.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 09:25
door marvinkok
webguy schreef:Breng rijdt niet op zondag, maar dat was vorig jaar ook zo :)
Ahja, dat kan ook natuurlijk

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 18:09
door Bemined
De RET heeft een misser van de NS overgenomen: na de intercity naar Dordrecht en Dordrecht had je dit weekend op Schiedam Centrum een metro naar Schiedam Centrum rijden

In werkelijkheid was het metrolijn A naar Parkweg, maar blijkbaar kunnen de borden geen Parkweg weergeven.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 18:48
door VIRM
Op Amsterdam Centraal had de omroep het vanmiddag het over de niet-rijdende Sprinters naar Den Haag Centraal en Hoofddorp. Die trein moet dan wel een salto maken op Den Haag Centraal als het in die volgorde moet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 19:26
door dylanwild94
Ik vind het met de met de nieuwe indeling van de TBP nogsteeds een misser dat de oorspronkelijke eindbestemming wordt getoond als de trein is ingekort. -o-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 20:18
door Daniel
Op Maassluis West heb ik vanmiddag tig keer de omroep langs horen komen dat in- en uitchecken alleen bij de mobiele apparatuur kon.
Op station Maassluis echter niet, terwijl dat het station was waar de melding op van toepassing was want daar stonden de poortjes al uit. (
Op Maassluis West werkten de vaste paaltjes nog gewoon)
Eveneens wel humor dat in de routestrip op de vertrekstaten van het tijdelijk busvervoer langs de Hoekse Lijn bij elke halte bij 'n station nog een NS-logotje staat

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 22:22
door Wubbo
Op Hoek van Holland Haven hoorde ik die omroep over de mobiele apparatuur ook. Een paar minuten daarvoor had ik nog uit- en ingecheckt bij een normaal paaltje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 22:26
door Gekko123
Van wat ik vandaag hoorde heeft dat ermee te maken dat er bij de stations die voorzien waren van poortjes op die lijn de stroomtoevoer naar de poortjes al was afgesloten, waardoor die nu permanent open staan en er daar niet in- en uigecheckt kan worden. Daar staan nu dus tijdelijke paaltjes. Voor het gemak is er waarschijnlijk een omroep ingesproken die ze nu op alle stations op de Hoekse Lijn omroepen.
Verder was er ook nog een behoorlijke misser te horen voor de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] richting het zuiden te Utrecht. Er werd namelijk consequent omgeroepen bij iedere trein dat deze in tegenstelling tot de info in de borden normaal zou rijden en er gesplitst zou worden in Eindhoven in een deel naar Venlo en een deel naar Heerlen. Echter rijdt deze serie dit weekend met solo stellen vanwege de doorkoppeling te Schiphol aan de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] naar Dordrecht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 22:27
door Daniel
Sowieso was de situatie een beetje verwarrend op station Maassluis: bij de poortjes die dus uit stonden niks geen verwijzing naar de mobiele apparatuur en dus ook geen omroep erover (of tenminste niet op een logisch moment net na aankomst van de trein). De mobiele paaltjes kon je vanaf dat punt ook nog niet zien want die stonden meters verderop aan de andere kant van het spoor bij het overpad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 22:53
door ODRAIL
dylanwild94 schreef:Ik vind het met de met de nieuwe indeling van de TBP nogsteeds een misser dat de oorspronkelijke eindbestemming wordt getoond als de trein is ingekort. -o-
Dat is het ook :? .
Al wordt nu wel iets duidelijker aangegeven een trein niet verder rijdt dan xxx (voor de kruisjes kunt u zelf een plaats invullen).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 23:01
door VIRM
Gekko123 schreef:
Verder was er ook nog een behoorlijke misser te horen voor de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] richting het zuiden te Utrecht. Er werd namelijk consequent omgeroepen bij iedere trein dat deze in tegenstelling tot de info in de borden normaal zou rijden en er gesplitst zou worden in Eindhoven in een deel naar Venlo en een deel naar Heerlen. Echter rijdt deze serie dit weekend met solo stellen vanwege de doorkoppeling te Schiphol aan de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] naar Dordrecht.
Zaterdag reed de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] van 12:00 uit Leiden richting Dordrecht wel met VIRM10. Kennelijk een uitzondering?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 23:25
door Suus
KM46 schreef:dylanwild94 schreef:Ik vind het met de met de nieuwe indeling van de TBP nogsteeds een misser dat de oorspronkelijke eindbestemming wordt getoond als de trein is ingekort. -o-
Dat is het ook :? .
Al wordt nu wel iets duidelijker aangegeven een trein niet verder rijdt dan xxx (voor de kruisjes kunt u zelf een plaats invullen).
Dat de originele eindbestemming wordt getoond is niet bepaald een misser, maar juist heel bewust gedaan. Reizigers zoeken naar een trein naar Leeuwarden, niet naar een trein naar Akkrum.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 26 mar 2017, 23:34
door Geert
Die keuze was in het verleden wel te rechtvaardigen, maar:
- veel reizigers kijken in de reisplanner en die geeft de actuele eindbestemming van een trein, niet de originele
- de aangepaste eindbestemming zou op zijn minst net zo groot in beeld mogen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 01:26
door Ardan
Ik vind het nu juist goed opgelost: oorspronkelijke bestemming met direct eronder dat-ie niet verder gaat dan x. Wel had ik verwacht dat rood wat meer op zou vallen, het valt me nu een beetje tegen. In de oude situatie met de knipperbalkjes zag je al van een grote afstand op een bord dat er wat loos was, nu moet je er echt goed op kijken om het te zien.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 02:14
door groningen
Misschien moeten ze er neerzetten: Aansluitend busvervoer of overstap op andere trein.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 10:59
door reisthijs
Ik vind de indeling van de schermen bij werkzaamheden nu wel wat vreemd:
eerst staat er de zin "rijdt niet verder dan X", daaronder de tussenstations, en daaronder de oorzaak van het niet verder rijden: "i.v.m. werkzaamheden".
Nu lijkt het net of die trein i.v.m. werkzaamheden via die tussenstations rijdt.
Ik vind het ook vreemd dat 'rijdt niet verder' wel vertaald wordt in het Engels, maar 'i.v.m. werkzaamheden' niet.
Geert schreef:- veel reizigers kijken in de reisplanner en die geeft de actuele eindbestemming van een trein, niet de originele
- veel reizigers kijken niet in de reisplanner, zeker niet voor een kort traject, en die weten dus niet wat de afwijkende bestemming is.
Ik vind het dus heel logisch dat ze de oorspronkelijke eindbestemming ook blijven tonen, maar die zou dan wel bijvoorbeeld doorgestreept of uitgegrijsd kunnen worden, dan valt beter op dat er wat aan de hand is.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 11:18
door ODRAIL
reisthijs schreef:Ik vind het dus heel logisch dat ze de oorspronkelijke eindbestemming ook blijven tonen, maar die zou dan wel bijvoorbeeld doorgestreept of uitgegrijsd kunnen worden, dan valt beter op dat er wat aan de hand is.
Dit lijkt mij ook een goed idee. Maar of het ooit uitgevoerd wordt?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 12:16
door Daniel
reisthijs schreef:Ik vind het dus heel logisch dat ze de oorspronkelijke eindbestemming ook blijven tonen, maar die zou dan wel bijvoorbeeld doorgestreept of uitgegrijsd kunnen worden, dan valt beter op dat er wat aan de hand is.
Dan zou je toch juist niet de oorspronkelijke bestemming moeten tonen, zeker door de manier waarop het systeem werkt. Stel dat de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] tot Utrecht ingekort is dan staat er op Amersfoort in koeienletters "Den Haag Centraal" en dan klein eronder dat 'ie niet verder dan Utrecht rijdt (in niet erg opvallend rood, dat valt mij ook wat tegen). Dat triggert onvoorbereide reizigers niet echt om naar een alternatief advies te gaan zoeken, ze denken eerder "he dat is de trein die ik moet hebben" wat dan juist niet zo is.
Volgens mij valt de nieuwe bestemming in 't rood erop zetten dan toch nog altijd meer op. Als je je reis niet gepland hebt is het eigenlijk alleen maar belangrijker dat de borden de actuele situatie het meest opvallend tonen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 22:00
door Geert
reisthijs schreef:Geert schreef:- veel reizigers kijken in de reisplanner en die geeft de actuele eindbestemming van een trein, niet de originele
- veel reizigers kijken niet in de reisplanner, zeker niet voor een kort traject, en die weten dus niet wat de afwijkende bestemming is.
Ik vind het dus heel logisch dat ze de oorspronkelijke eindbestemming ook blijven tonen, maar die zou dan wel bijvoorbeeld doorgestreept of uitgegrijsd kunnen worden, dan valt beter op dat er wat aan de hand is.
Ja, dat zou ook mijn voorkeur hebben (en volgens mij laten verschillende apps zien dat dat best duidelijk weergegeven kan worden).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 27 mar 2017, 22:55
door dennistd
De Citea op lijn 83 in Almelo had vanavond weinig zin om naar Vriezenveen te gaan: de displays bleven volhouden dat ie naar Almelo CS ging. Gelukkig wou de chauffeur wel naar Vriezenveen (A)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 01 apr 2017, 12:24
door Daniel
De
536 reed te Amersfoort met 8 bakken ICM waarvan het voorste stel tot Utrecht zou gaan. Echter wordt dat nog altijd pas in Utrecht op de TBPs vermeldt en nam de HC niet de moeite het in Utrecht even om te roepen. Moest zodoende na het splitsen nog een flinke hoeveelheid reizigers uit gehaald worden, zeker enkele tientallen.
De trein vervolgende daarna zijn weg met overvolle balkons, dus waar dat gesplits nu voor nodig was?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 01 apr 2017, 20:05
door Daniel
Op Leiden Centraal zag ik de aangepaste [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] op de TB7s: in het Nederlands heeft die een attentieverhogende melding "Let op: Rijdt naar Den Haag Centraal" terwijl de Engelse vertaling klinkt alsof het doodnormaal is met "Going to Den Haag Centraal".
Opvallendste was trouwens nog wel dat dit alleen op de TB7s te zien was, op de TBPs boven het perron was de eindbestemming aangepast :o
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 01 apr 2017, 23:20
door VIRM
Vanochtend op Sloterdijk de omroep dat er wegens werkzaamheden extra treinen naar Den Haag Centraal reden, je via Dordrecht en Roosendaal moest omreizen en dat je dit in de app kon plannen.
Is dit het nieuwe verkorte bericht over werkzaamheden?