Pagina 27 van 36
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 07 dec 2024, 11:49
door Daniel
Past de kering van de
4900 in Almere dan nog op momenten dat hij 1x/uur rijdt? Zo uit m'n hoofd zou je in Almere wel een veel betere aansluiting naar Zwolle op de IC krijgen.
Dat compenseert dan weer een beetje voor Amersfoort Centraal waar de
5800 juist zijn aansluiting uit/naar Zwolle zou verliezen.
Grootste nadeel lijkt nog dat bij zo'n omklap de Sprinters tussen Amersfoort Centraal en Vathorst vlak achter elkaar komen te zitten met de IC naar Schothorst daar weer direct achter.
In Baarn zou je dan wel de hele dag een aansluiting vanuit Soest naar Hilversum kunnen bieden, al is dat dan wel een robuuste van een kwartier.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 07 dec 2024, 12:30
door IIVQ
Dan laat je de 4900 maar gewoon 2xpu rijden.
Die aansluiting op Amersfoort is idd wel een jammere. Maar de reizigers die in die IC uit Zwolle zitten, konden dan ook met de IC via Almere reizen.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 07 dec 2024, 12:39
door umbusko
Hainje schreef: ↑za 07 dec 2024, 09:53
Laatste trein op tbr richting Breda stopt vanaf volgende week tien minuten eerder. Er wordt een extra Sprinter ingelegd. Dus de schade valt mee. Alleen vanuit Breda stopt de laatste trein om 0:05u al ipv 0:35u
Op zaterdag vanuit Breda zelfs nog een trein om 1:17u op Reeshof.
Hm, nou ja, wel zonde voor reizigers uit de richting Nijmegen (en Utrecht). Die moeten nu een half uur eerder weg met een extra overstap. Toen ik nog in Nijmegen studeerde, woonde een vriend van mij bij
Tbu en die maakte regelmatig gebruik van die stoppende
3600 om thuis te komen vanuit allerlei delen van het land.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: zo 08 dec 2024, 09:35
door Wubbo
IIVQ schreef: ↑za 07 dec 2024, 12:30
Dan laat je de 4900 maar gewoon 2xpu rijden
Dat doet hij ook al muv de hele vroege ochtend.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: ma 09 dec 2024, 00:11
door umbusko
Zou het kunnen dat er een foutje in de
18900 is geslopen? Ik mis de ritten die om 20:08 en 21:08 uit
Luik vertrekken.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: ma 09 dec 2024, 00:19
door MetroRET
https://nsdr.bemined.nl/2025-1/dienstre ... -week.html
Die zijn geknipt in Maastricht en rijden onder dit nummer rond.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: ma 09 dec 2024, 01:02
door umbusko
Ah, excuus, dat had ik over het hoofd gezien.

En ik zag het ook niet, toen ik de vertrekstaat van
Luik bij DB opvroeg voor 17 december (willekeurige datum), die geeft me gewoon een nummer in de 18900.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 10 dec 2024, 20:12
door Heel_Holland_Spot
Rijden er vanaf zondag nog steeds SLT's tussen Arnhem/Nijmegen en Dordrecht?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 10 dec 2024, 20:24
door Bemined
In principe niet, per 15 december liggen er geen blaadjes meer op de rails en beperkt SLT zich tot de s3400 (als sprintercity),
4000,
4300,
4800,
4900,
5400,
5700,
6000,
6300, s6700,
6800,
6900,
7400,
8800 en
8900 (en hier en daar een verdwaalde rit in andere series aan de dagranden).
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 10 dec 2024, 21:01
door ITF
Gaat de
7400 dan volledig gereden worden door SLT? Rijdt de
7300 dan dus volledig met SNG? En de
4900 en 5700 blijven die een mengeling van SLT en SNG houden?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 10 dec 2024, 21:05
door Bemined
4900,
5700 en
7400 worden een mix SNG/SLT.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 10 dec 2024, 23:16
door T-hijs
En hoe staat het met SLT in de 2800? Want daar mogen ze van mij echt wel afschaffen (maar daarvoor is er vast nog steeds te weinig ander materiaal beschikbaar)...
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 00:01
door DDietzen
Het laatste materieeloverzicht dat ik zag toonde
2000 en
2800 (samen kwartierdienst Rotterdam-Utrecht) beide integraal met ICM.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 07:49
door Nitein-Repart
Blijkbaar komt er dus zoveel ICM uit de IC Schiphol-Amersfoort vrij dat het ICM weer in de
2000 en
2800 kan, maar blijkbaar was de NS afgelopen jaren iets te enthousiast geweest met het buitengebruik stellen van de ICM, waardoor SLT in de
2000 en
2800 moest rijden. Nu blijft de SLT wel rijden in de Spitsintercities Haarlem-Alkmaar en Amsterdam-Enkhuizen.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 08:20
door Bemined
Spitssprintercity Enkhuizen wordt SNG.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 08:32
door VIRM
Nitein-Repart schreef: ↑wo 11 dec 2024, 07:49
Blijkbaar komt er dus zoveel ICM uit de IC Schiphol-Amersfoort vrij dat het ICM weer in de
2000 en
2800 kan, maar blijkbaar was de NS afgelopen jaren iets te enthousiast geweest met het buitengebruik stellen van de ICM, waardoor SLT in de
2000 en
2800 moest rijden. Nu blijft de SLT wel rijden in de Spitsintercities Haarlem-Alkmaar en Amsterdam-Enkhuizen.
Volgens mij was het ook een kwestie van voldoende Sprintermaterieel hebben en wat minder ruim in het IC-materieel zitten?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 11:30
door Negen
Bemined schreef: ↑di 10 dec 2024, 20:24
In principe niet, per 15 december liggen er geen blaadjes meer op de rails en beperkt SLT zich tot de s3400 (als sprintercity),
4000,
4300,
4800,
4900,
5400,
5700,
6000,
6300, s6700,
6800,
6900,
7400,
8800 en
8900 (en hier en daar een verdwaalde rit in andere series aan de dagranden).
Je vergeet de 5500 nog, das ook SLT.

Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 17:15
door Bemined
Nitein-Repart schreef: ↑wo 11 dec 2024, 07:49
Blijkbaar komt er dus zoveel ICM uit de IC Schiphol-Amersfoort vrij dat het ICM weer in de
2000 en
2800 kan
Als ik het goed tel blijft het aantal composities ICM/DDZ/VIRM bij elkaar even groot als nu, de
700/
1800 leveren 1 compositie in, de
1600/
11600 levert er 8 in en de
2400 levert er 9 in. Daar voor in de plaats krijgt de
1500/
2600 er eentje bij (vanwege het lang keren in Almere), de
1700 krijgt er 3 bij, de
2000/
2800 krijgen er 3 bij (i.p.v. SLT), de
3100 krijgt er 2 bij, de
3200 krijgt er 5 bij en de
3500 krijgt er 4 bij. Verder wordt er uiteraard wat geschoven in de lengte, waarbij vooral de Hanzelijn IC's in lengte zullen inleveren omdat het drukste deel van die treinseries in Leiden lag en daar komen ze nu niet meer.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 19:40
door Hainje
Waar gaat het ICM nu allemaal heen? Alleen de IC Den Haag/Rotterdam - Utrecht en Den Haag - Enschede (via Utrecht)?
(Wilde eigenlijk nog een keer Rotterdam - Groningen met een ICM doen komend weekend, maar daar ben ik dus te laat mee) 
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 20:06
door Bemined
ICM zit standaard in de
700,
800,
1400 (mix VIRM),
1500,
1700 (mix DDZ),
2000,
2600,
2800 (op vrijdag- en zaterdagavond gemixt met DDZ) en
11400 (mix VIRM). Incidentele ritten met ICM zijn de 540/551 (maandag), 587 (zaterdag), 588 (maandag t/m vrijdag), 591 (zondag) en 3180/3195 (zondag t/m donderdag).
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 20:08
door Dionysusnu
Zaterdag (de 14e) kan het ook nog "gewoon" met ICM in de
500 
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 20:11
door Heel_Holland_Spot
Bemined schreef: ↑wo 11 dec 2024, 20:06
ICM zit standaard in de 3180/3195 (zondag t/m donderdag).
Zijn die ritten gekoppeld aan andere treinseries waardoor ICM daar belandt?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 20:12
door Treintje1989
Hoeveel omlopen IRM komt er in de 500? 50/50 of een enkele omloop?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 20:15
door Bemined
Heel_Holland_Spot schreef: ↑wo 11 dec 2024, 20:11
Zijn die ritten gekoppeld aan andere treinseries waardoor ICM daar belandt?
Net als de
3700 nu gaat de
3100 's avonds laat keren in Utrecht, waarschijnlijk worden de eerste treinen opgestart met materieel afkomstig van de
2000/
2800. In de huidige situatie rijdt er namelijk vaak SLT in de 3778.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 11 dec 2024, 20:39
door Gamma
Volgens deze link
https://treinposities.nl/vertrekstaat/gouda/2024-12-18 zit er nog heel veel ICM in de 500 en 600?