Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
ODRAIL

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik ook wel hoor :wink: .
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De nieuwe tarieven voor Thalys staan op de site. De prijzen die nu voor Comfort 1 gelden gaan straks dus gelden voor Comfort, en Premium krijgt bontjasprijzen.

Zelfs de goedkope weekendaanbieding (Comfort 1 voor 69) moet er aan geloven, dat wordt Premium voor 95.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
chemie

Bericht door chemie »

Mwah, ik dacht dat er redelijke concurrentie van de vliegwereld is.
Aking

Bericht door Aking »

Het is dus eindelijk afgelopen met je Thalysfratsen Suus?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Thalys is nog niet van mij af en ik hoop mijn gouden status te kunnen prolongeren, maar de kans dat ik met Premium reis zal gezien de prijzen niet hoog zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es

Bericht door en-es »

Als ik het goed heb zijn er twee soorten eerste klas. Bij de goedkoopste Comfort krijg je geen maaltijden, kranten en tijdschriften. En is 72 euro de goedkoopste tarief naar Parijs voor een enkele reis. Bij Premium krijg je alle toeters en bellen erbij. Tenminste als ik het goed gelezen heb.
Aking

Bericht door Aking »

In mijn mail zit deze link.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ja, Premium is het huidige Comfort 1 met een hogere datalimiet voor de WiFi. Comfort is een soort tweede klas maar dan met betere stoelen en de prijzen die nu voor Comfort 1 gelden.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Vliegen is goedkoper. :')
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Bij vliegtickets vergeet je voor het gemak maar even de prijs van voor/natransport?

Naar Parijs vlieg je als je goedkoop vliegt meestal op Orly, vanaf daar ben je nog aardig wat kwijt om in de stad te komen, zeker als je de OrlyVAL gebruikt. Over vliegveld Paris-Beauvais van Ryanair zullen we het maar helemaal niet hebben, daar kan de busreis duurder zijn dan je vlucht.
en-es

Bericht door en-es »

Volgens mij zijn Comfort en Premium allebei eerste klas, dus het huidige Comfort1. Of ze gaan in alle Thalysen een nieuwe afdeling anderhalve klasse inrichten, Comfort Anderhalf.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ja, maar het legt het wat makkelijker uit.
Aking

Bericht door Aking »

Ik zou ook zeggen dat comfort gewoon 1e klas "light" is, daar heb je die stoelen tenslotte al.

Het lijkt me makkelijker om in een (deel van een) rijtuig geen kranten neer te leggen en maaltijden uit te delen, dan om die halve trein te verbouwen...
en-es

Bericht door en-es »

Het zal er wel op neer komen dat Comfort een eerste klasse is zonder service en personeel.
reisthijs
Contacteer:

Bericht door reisthijs »

Inderdaad, gewoon 1e klas maar dan zonder alle extra's:
http://www.treinreiziger.nl/thalys-hoop ... eisklasse/
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Bij vliegtickets vergeet je voor het gemak maar even de prijs van voor/natransport?
Ik keek naar Schiphol - Charles de Gaulle, wat je zo'n €50 kost. Naar Orly is het vaak slechts €31. Dan vind ik €70 voor de trein best veel. Voor en na-transport moet je toch wel lukken voor 20 euro.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Bij vliegtickets vergeet je voor het gemak maar even de prijs van voor/natransport?
Voorbeeldje: Ik vlieg met Ryanair voor €2,99 naar Hamburg. De goedkoopste trein is die van 18:46, die kost €25,- en komt om 1:50 in Rotterdam aan.

Met een combinatie vliegtuig-trein kun je dus best een leuk dagje Hamburg doen :Y

Nog even op een rijtje:
Trein Essen-Brussel €12 of Flixbus Rotterdam Brussel €9,80
Ryanair Brussel-Hamburg €2,99
Voor- en natransport Hamburg €3,20
Totaal: €17,20
Trein kost minstens €25,-, maar in reistijd verschilt het niet zo héél veel.
Laatst gewijzigd door PatrickM op wo 13 sep 2017, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Retourtje CDG - Parijs is € 20,60

Retourtje Orly - Parijs met OrlyVAL is €24,20.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Dat valt wel mee dan.
2x €30 voor de vlucht + €24.20 voor de OrlyVAL. dan ben je €84.20 kwijt vergeleken met 2x 72 = €144 voor de Thalys. Dan kan je in NL nog in Rotterdam komen met voor- en natransport en extra bagage meenemen om hetzelfde kwijt te zijn.

PatrickM schreef: Met een combinatie vliegtuig-trein kun je dus best een leuk dagje Hamburg doen :Y
Dat heb ik dus gedaan. :') Ik ben alleen wel terug gevlogen, was €35 kwijt voor Hamburg - Amsterdam. Om 3 uur 's nachts op Zaventem aankomen met die Flixbus is alleen wat minder.

Over 3 weken ga ik een dagje Edinburgh, dat is wat beter te doen met de heenvlucht 11:05 vertrekt vanaf Eindhoven en de terugvlucht die om 22:30 op Amsterdam. Dublin kan ik ook nog doen voor zo'n €53, maar weet niet of ik tijd heb. :(
JWM

Bericht door JWM »

KM46 schreef:Anderhalve dag niet op het forum geweest en ik kan gelijk een hoop topic bijlezen :? :wink: .
Ik begon je inderdaad al behoorlijk te missen. Is er een reden voor deze lange afwezigheid.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Naar Parijs vlieg je als je goedkoop vliegt meestal op Orly, vanaf daar ben je nog aardig wat kwijt om in de stad te komen, zeker als je de OrlyVAL gebruikt.
OrlyVAL is een automatische metro op het vliegveld Orly. Moet je daar dan nog extra voor betalen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De OrlyVAL loopt door tot station Antony van RER B. Een enkele reis tussen Orly en Antony is 9 euro, in combinatie met een ritkaartje Orly - Zone 1 is de toeslag lager.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:
KM46 schreef:Anderhalve dag niet op het forum geweest en ik kan gelijk een hoop topic bijlezen :? :wink: .
Ik begon je inderdaad al behoorlijk te missen. Is er een reden voor deze lange afwezigheid.
Een beetje druk (lees veel te doen) :wink: .
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Is er ook bekend hoe lang dat gaat duren?
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Plaats reactie