Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
Mag ik vragen wie dat is? 

- dylanwild94
- Donateur
Die is samen met fles met de noorderzon vertrokken.regenmaker schreef:Waar is gebruiker Baladid eigenlijk gebleven?
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
- ODRAIL
Mag ik dan wel even kwijt dat er wel eens meer gebruikers verdwenen zijn. Maar dat deze dan later wel weer terug keren.
-
Fles is volgens mij al een stukje langer pleitos, en naar aanleiding van een fittie met deadlock/beheer/ietsindierichtingofwateroplijkt.dylanwild94 schreef:Die is samen met fles met de noorderzon vertrokken.regenmaker schreef:Waar is gebruiker Baladid eigenlijk gebleven?
Baladid was volgens mij geen partij in forumfitties, of heb ik iets gemist?
- dylanwild94
- Donateur
Oke jij hebt gelijk Fles is inderdaad na het gedoe met deadlock verdwenen. Baladid is zomaar weg.
- ODRAIL
Fles is na dat incident wel weer een keer voor kortere tijd terug gekeerd hoor. Misschien heeft hij het gewoon druk.
Fles en deadlock waren butt buddies, dus dat het (her)bannen van de een werd gevolgd door het verdwijnen van de ander is niet zo gek. Baladid zal wel op vakantie zijn, druk met werken of gewoon dood. De tijd zal het leren.
- Hainje
"of gewoon dood"
Smooth hahahaha.
Smooth hahahaha.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
-
Ach ja, zo zijn er wel meerderen. Ik merk overigens dat ik hier zelf ook al jaren zit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- ODRAIL
Heb het zelf ook weleens dat ik een paar dagen afwezig ben hier (lees niet post). Maar dit wil niet zeggen dat ik niet meekijk.
-
Paar dagen is wel een flink verschil met een paar maanden zoals Baladid. 
- Suus
- Contacteer:
Ik kan bevestigen dat Baladid nog leeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
Mooi. :pos:
Maar goed: zelfs (ongeveer) 1/3 van de oprichters van deze site is inmiddels verdwenen.
Maar goed: zelfs (ongeveer) 1/3 van de oprichters van deze site is inmiddels verdwenen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikers verschijnen en verdwijnen - het is bijna een natuurverschijnsel. Om nog maar eens te zwijgen over het grote contingent nulposters: bijna 40% van alle aangemelde leden heeft nog nooit een bericht achtergelaten.
Ik verdien mijn dagelijks brood met het maken van data-analyses en -visualisaties. Ik zou wel eens benieuwd zijn naar wat statistieken over deze site.
Ik verdien mijn dagelijks brood met het maken van data-analyses en -visualisaties. Ik zou wel eens benieuwd zijn naar wat statistieken over deze site.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nou, laten we dan maar eens wat trendjes laten zien...
Forumbezoekers per jaar:
2013: 427.515
2014: 589.643
2015: 526.584
2016: 541.191
2017: 429.180 (stand 18-9)
Wikibezoekers per jaar:
2013: 2.426.201
2014: 2.501.504
2015: 2.597.328
2016: 1.408.471 (vermoeden is dat hier een bug in zit waardoor mobiel bezoek niet meer geregistreerd wordt)
2017: 1.042.556 (stand 18-9, heeft last van dezelfde bug)
90% van de forumbezoekers komt uit Nederland, op de wiki is dat 83% en komt zo'n 10% uit België. Het Aking-effect is op het forum te zien: Servië staat in de top tien met landen waar bezoek vandaan komt
Forumbezoek komt voor 50% van desktops/laptops, 40% van telefoons en 10% van tablets. Op de wiki is de verhouding totaal anders met 83% desktop/laptop, 13% telefoons en 4% tablets.
De inhoudelijke wikipagina waarlangs de meeste bezoekers binnen komen is die van lijn 5 in Amsterdam. En verder piekt het forum elk jaar op de dag dat de nieuwe dienstregeling ingaat (met in december 2016 de grootste piek ooit) terwijl dat op de wiki veel minder zichtbaar is.
Forumbezoekers per jaar:
2013: 427.515
2014: 589.643
2015: 526.584
2016: 541.191
2017: 429.180 (stand 18-9)
Wikibezoekers per jaar:
2013: 2.426.201
2014: 2.501.504
2015: 2.597.328
2016: 1.408.471 (vermoeden is dat hier een bug in zit waardoor mobiel bezoek niet meer geregistreerd wordt)
2017: 1.042.556 (stand 18-9, heeft last van dezelfde bug)
90% van de forumbezoekers komt uit Nederland, op de wiki is dat 83% en komt zo'n 10% uit België. Het Aking-effect is op het forum te zien: Servië staat in de top tien met landen waar bezoek vandaan komt

Forumbezoek komt voor 50% van desktops/laptops, 40% van telefoons en 10% van tablets. Op de wiki is de verhouding totaal anders met 83% desktop/laptop, 13% telefoons en 4% tablets.
De inhoudelijke wikipagina waarlangs de meeste bezoekers binnen komen is die van lijn 5 in Amsterdam. En verder piekt het forum elk jaar op de dag dat de nieuwe dienstregeling ingaat (met in december 2016 de grootste piek ooit) terwijl dat op de wiki veel minder zichtbaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thanks! Ik was ook wel eens benieuwd naar wat complexere getallen, zoals user retention: hoeveel van de geregistreerde forumgebruikers blijven na hun aanmelding posten dan wel het forum met een bezoekje vereren? Op die manier zou je inzicht kunnen krijgen in de 'kern' van je gebruikerspopulatie: dat zijn degenen die het langst actief blijven met posten. Daaromheen zit dan een 'schil' van gebruikers die na verloop van tijd minder actief worden of afhaken, met daaromheen weer die 'vetlaag' van ca. 40% die zich wel heeft aangemeld, maar nooit post. Van die groep zou ook wel eens inzichtelijk zijn te zien hoeveel ervan zich wel op het forum begeven (dus 'actief' zijn) en hoelang ze dat volhouden.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Wat echter vergeten wordt is dat sommige nulposters ook actief zijn in bewerken van wikipagina's (geen onderscheid tussen goede/slechte intenties), die zich dus hebben geregistreerd om bij te kunnen dragen aan de wiki.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ah, dat wist ik niet. Dat onderscheid zou dan ook nog wel leuk zijn om te maken.
-
Daniel schreef:Het Aking-effect

- ArrivaBas
- Contacteer:
Die enkele bezoekjes uit Griekenland van mij (oktober 2016) zijn ook apart geregistreerd? (A) 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Nee, die zijn speciaal weggelaten.
-
- Contacteer:
Ik was dit weekend op bezoek bij mijn grootouders en kreeg dit tasje in mijn handen. Heeft onze favoriete HC een bijverdienste?

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
Ik zat vanmorgen de aflevering van gisteren van De meldkamer terug te kijken. En van 1 stukje sloeg ik steil achterover. Een groep jongens slaat een willekeurig iemand zonder reden in elkaar. Als verklaring tegenover de politie hadden ze onder andere gezegd dat dat bij het uitgaan hoort en dat je je maar moet kunnen verweren. Na 2 weken voorarrest hebben de daders allemaal werkstraffen gekregen terwijl het slachtoffer de rest van zijn leven invalide is dankzij het opgelopen letsel.
Waar gaat het heen met deze wereld :N :N
Het betreffende stukje is trouwens hier terug te kijken: http://www.kijk.nl/sbs6/demeldkamer/vid ... shandeling
Waar gaat het heen met deze wereld :N :N
Het betreffende stukje is trouwens hier terug te kijken: http://www.kijk.nl/sbs6/demeldkamer/vid ... shandeling
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dat was behoorlijk bizar inderdaad ja. En de straffen waren inderdaad wel erg laag gezien de gevolgen van hun daden.
Schapekop in de Keistad
- dylanwild94
- Donateur
Dat vind ik sowieso in dit land. Je kan hier beter een moord plegen dan frauderen met geld. Gezien de jurisprudentie die is geweest.
Ik kijk ook niet naar zulke programma's wordt er alleen maar boos om.
Ik kijk ook niet naar zulke programma's wordt er alleen maar boos om.