Pagina 28 van 29
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 18 dec 2024, 08:14
door IIVQ
Die lijn rijdt 2 dagen. Daar kan je nog weinig zinnigs over zeggen, het kost minstens 3 maand om daar een beetje een beeld van te krijgen.
De halte Eemnes/Laren P+R voor de 320 (en 200) doet het redelijk goed, dat is voor de Eemnesser echt een toevoeging.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 08 jan 2025, 15:07
door Roeland
Is er al een beetje bekend hoe de gewijzigde 221 en 321 het doen? Trekken ze veel reizigers?
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 08 jan 2025, 15:33
door IIVQ
IIVQ schreef: ↑wo 18 dec 2024, 08:14
Die lijn rijdt
2 dagen 1½ week*. Daar kan je nog weinig zinnigs over zeggen, het kost minstens 3 maand om daar een beetje een beeld van te krijgen.
* buiten de kerstvakantie.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 08 jan 2025, 15:48
door Milco
Roeland schreef: ↑wo 08 jan 2025, 15:07
Is er al een beetje bekend hoe de gewijzigde 221 en 321 het doen? Trekken ze veel reizigers?
Ik zou zeggen stap eens in en kijk wat er gebeurt.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 08 jan 2025, 15:59
door IIVQ
IIVQ waardeert dit bericht.
(En het grappige is dat, ondanks dat ik deze route van de 321 mede-bedacht heb, ik uberhaupt nog nooit in een 321 gezeten heb. Ja, 1 keer, van Muiden P+R naar Diemerknoop.)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 08 jan 2025, 17:07
door sirvinniei
Het deel waar die parallel aan de 320 rijdt

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 08 jan 2025, 17:15
door IIVQ
En de 221, 330, 327 en volgens mij nog wat lijnen die ik al honderd keer gedaan heb op dit stuk.
Op Diemerknopp stap ik dan vaak over op de 66 richting mijn huis.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 05 feb 2025, 13:25
door SpotterSpoortNiet
De nieuwe Transdev-kaartlezers worden nu ook in G&V uitgerold zo te zien. In ieder geval in Ebusco 3.0 2203. Ze hebben hetzelfde design als die ook in AML in de Schipholnet-citea's zitten.
Edit: alle drie Ebusco's die ik heb gezien vandaag hebben de nieuwe. (2183, 2203, 2205)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: wo 05 feb 2025, 14:15
door Dionysusnu
Midden januari had ik ook al nieuwe lezers in Ebusco's 2186 en 2187. En ik dacht ook in LLE-115s 7679 en 7685, maar daarvan weet ik het niet helemaal zeker.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 17 mei 2025, 12:04
door MarkSmit
Voorgestelde wijzigingen in vervoerplan 2026 staan op de website van transdev:
https://www.transdev.nl/nl/onze-routes/ ... eling-2026
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: zo 18 mei 2025, 03:40
door Dionysusnu
Alle 3 de wijzigingen lijken DRUs toe te voegen of neutraal te zijn. Gaat het dus om een (her)opschaling, of worden er ergens anders DRU afgesnoept?
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: zo 18 mei 2025, 16:52
door TreinenFreak
Hopelijk zonder dat er bij andere lijnen DRU van af wordt gesnoept, maar alle 3 wel echt goede wijzigingen. Wordt er op dit moment niet veel DRU verspilt aan lege ritten naar de stallingen? Hopelijk kunnen daarmee de DRU voor de wijzigingen bij elkaar gesprokkeld worden.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: zo 18 mei 2025, 16:55
door Dionysusnu
Lege ritten tellen toch niet als DRU? Dat is het punt van de D, dienstregeling.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 18:50
door Milco
Wijzigingen die Transdev voorstelt:
- Lijn 320 naar 8x/uur in de spits op delen van het traject.
- Lijn 200 een rit erbij in de ochtendspits en 1x/2 uur in daluren.
- Lijn 108 wordt bij 2x/uur rijden gesplitst: vanaf halte Kostmand rijdt de ene helft van de ritten de huidige route naar busstation en de andere helft via Blaricum Bijvanck naar P+R.
Ik vind het prima wijzigingen, maar heb mijn bedenkingen bij het 1x/2 uur rijden van lijn 200 wat mij te weinig lijkt. Bovendien heb ik al sinds het begin dat deze lijn bestaat mijn vraagtekens bij de lusroute in Utrecht en zou ik liever zien dat de bus een fysiek eindpunt krijgt bij WKZ. Als de bus nu te vroeg bij Rijnsweerd arriveert is het daar te druk om tijd af te wachten en rijdt de bus daar dus al voor zijn tijd uit.
Daarnaast vind ik de nieuwe routevariant van lijn 108 te "om". Ik zie liever dat die variant vanaf Blaricum Dorp via de Bergweg en de
Burgemeester Le Coultredreef naar Blaricum P+R rijdt, dan via Bijvanck naar 't Merk en dan de huidige route naar busstation Huizen.
Maar goed, we zullen zien wat de wijzingen worden aan de hand van de enquete.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 20:58
door Z2N
1x/2 uur is prima, mits er goed wordt aangesloten op de collegetijden op de Uithof. Daar valt nog wel wat op aan te merken, met doorkomsttijden op Rijnsweerd Noord rond 11:30 en 13:30 sluit je niet lekker aan op die tijden. Rond 11:00 en 13:00 zou dan ook beter zijn.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 21:20
door TreinenFreak
Z2N schreef: ↑za 24 mei 2025, 20:58
1x/2 uur is prima, mits er goed wordt aangesloten op de collegetijden op de Uithof. Daar valt nog wel wat op aan te merken, met doorkomsttijden op Rijnsweerd Noord rond 11:30 en 13:30 sluit je niet lekker aan op die tijden. Rond 11:00 en 13:00 zou dan ook beter zijn.
Eens, het is ook een gemiste kans dat die rit van 11:30 niet vanuit Huizen komt maar in Utrecht begint. Transdev heeft er duidelijk nog steeds moeite mee om voor de dienstregeling af te kijken bij Keolis. Zeker met een eindpunt bij WKZ zou het erg eenvoudig moeten zijn om bijvoorbeeld iets voor 13 uur aan te komen en iets na 13 uur weer te vertrekken richting Huizen. Daarnaast zou er met een eindpunt bij WKZ ook betrouwbaarder gereden kunnen worden, aangezien lijn 200 vaak in de file staat bij de oprit van de A28 tot aan het knooppunt met de A27.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 21:26
door TreinenFreak
Milco schreef: ↑za 24 mei 2025, 18:50
Daarnaast vind ik de nieuwe routevariant van lijn 108 te "om". Ik zie liever dat die variant vanaf Blaricum Dorp via de Bergweg en de
Burgemeester Le Coultredreef naar Blaricum P+R rijdt, dan via Bijvanck naar 't Merk en dan de huidige route naar busstation Huizen.
Geen gek idee, sowieso een beter idee dan een lijn met 2 routevarianten, maar ik denk dat je wel wel reizigers uit Stad en Lande verliest die dan richting Hilversum meer reistijd krijgen als ze rechtstreeks reizen.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 21:50
door Milco
In mijn voorstel krijgt lijn 108 alsnog twee varianten, maar rijdt de variant naar Blaricum uiteindelijk ook door naar Huizen, net als de reguliere - reeds bestaande - variant.
Uiteraard heb ik mijn ideeën doorgegeven via de enquete.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 21:59
door TreinenFreak
Aha, dus dan zou Huizerhoogt nog maar 1x per uur ma-za overdag bediend worden? Niet gek
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 22:18
door IIVQ
Buiten de concessie is een "Vechtplassen Express" opgestart, Vr-
Za-Zo 11:00-21:00 tussen Hilversum Station, Hilversum
International Airport Vliegveld Hollandse Rading, Nieuw-Loosdrecht en Hollandse Rading en de Vechtplassen. 1 uur van te voren reserveren.
https://www.gvexpress.nl/
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... _van_start
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 22:37
door Dionysusnu
Dan zit je dus in het verkeerde topic

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: za 24 mei 2025, 22:39
door Milco
TreinenFreak schreef: ↑za 24 mei 2025, 21:59
Aha, dus dan zou Huizerhoogt nog maar 1x per uur ma-za overdag bediend worden? Niet gek
Ja, dat idee heb ik ook zo doorgegeven. Lijn 108 behoudt 2x/uur een bus naar busstation Huizen waarvan 1x/uur via de huidige route en 1x/uur via Blaricum Bijvanck. Volgens mij zijn beide varianten ongeveer even snel, dus dat lijkt mij prima inpasbaar.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: di 03 jun 2025, 07:53
door DPDelft
Na de "Vechtplassen Express" start nog een tweede Express: MuiderslotExpress.
Een 8-persoonsbusje (lijn 510) rijdt vrijdag t/m zondag iedere 20 minuten. Tarief: 1 euro.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349162/b ... baar-maken
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: di 03 jun 2025, 08:00
door Etienne
Met enig verschil dat lijn 510 wel openbaar vervoer is en de VechtplassenExpress een veredelde belbus met een hoger tarief.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Geplaatst: di 03 jun 2025, 08:41
door Milco
Een enkele reis kost 1 euro; zijn reguliere vervoerbewijzen niet geldig (mogelijk om te voorkomen dat iedereen massaal wil meereizen)?