Pagina 28 van 34
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 05:11
door Daniel
Ja heel Wijk bij Duurstede zoals ik al schreef. Dus ook 56 en 441.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 12:42
door sirvinniei
Verbaas me er überhaupt over hoelang 381 al bestaat als volledige buslijn voor een enkele reiziger. Sterke lobby van Austerlitz?
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 19:18
door Z2N
De bediening van Austerlitz is met lijn 381 ook eigenlijk suboptimaal, met een overstap van een kwartier op de IC naar Utrecht buiten de avondspits en een overstap op busstation Zeist die zeker richting Austerlitz nog wel eens mislukt. Eigenlijk zou een doorkoppeling op busstation Zeist op de 73 naar Utrecht en Maarssen ideaal zijn, maar dan klopt het kleurtje van de bus niet meer. Daarmee zou het Zeister Lyceumkwartier en het ziekenhuis van Zeist wel een betere aansluiting krijgen.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 19:32
door RW2104
Gewoon een U-Link verbinding naar Austerlitz, er bestaan gekkere dingen

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 19:46
door MetroRET
Z2N schreef: ↑vr 28 feb 2025, 19:18
De bediening van Austerlitz is met lijn 381 ook eigenlijk suboptimaal, met een overstap van een kwartier op de IC naar Utrecht buiten de avondspits en een overstap op busstation Zeist die zeker richting Austerlitz nog wel eens mislukt. Eigenlijk zou een doorkoppeling op busstation Zeist op de 73 naar Utrecht en Maarssen ideaal zijn, maar dan klopt het kleurtje van de bus niet meer. Daarmee zou het Zeister Lyceumkwartier en het ziekenhuis van Zeist wel een betere aansluiting krijgen.
Actueel valt lijn 381 heel mooi door te koppelen aan lijn 59, hebben bij dezelfde bedieningstijden en frequentie.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 19:54
door Daniel
Ware het niet dat ze met verschillend materieel rijden. 59 met 12-meter gekoppeld aan andere Syntus-lijnen in Hilversum en 381 met 15-persoons.
Gezien 381 naar binnen gaat (en 59 niet) ligt een koppeling met een andere lijn uit binnen voor de hand. Je kunt prima met 12-meter door Austerlitz dus opties zat ook, tevens kan natuurlijk de 43 vanaf Driebergen-Zeist via Austerlitz naar Zeist door. Daar zit immers ook 15-persoons op.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 20:01
door MetroRET
Op de 381 rijden vaker Setra's/VDLs dan kleiner materieel.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 20:12
door Z2N
De koppeling met de 73 is bovendien beter voor doorgaande reizigers, die zullen vaker naar Utrecht willen dan naar Bosch en Duin.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 28 feb 2025, 21:03
door Daniel
MetroRET schreef: ↑vr 28 feb 2025, 20:01
Op de 381 rijden vaker Setra's/VDLs dan kleiner materieel.
De 381 zit in een compleet losstaande omloop van Bunnik zie ik via busposities. Dat zegt eigenlijk al dat er iets afwijkends op zou moeten rijden want een 12-meter had makkelijk ergens aan gekoppeld kunnen worden op beide eindpunten. Er rijdt echter verder niks met klein materieel in die omgeving dus kan zomaar voorstellen dat ze maar één Rosero hebben daar en als die dan stuk is...
Maar de kans dat Austerlitz een doorgaande bus naar Utrecht krijgt lijkt me gezien de vervoervraag klein. (
Op papier hebben ze die overigens al, gezien 298 één halte met plaatsnaam Austerlitz heeft)
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 01 mar 2025, 10:37
door nvdw
En koppel je de 73 eraan (al was het maximaal 2x/uur), dan bepaalt de vervoervraag elders op de lijn wat voor type bus er door het Lyceumkwartier en Austerlitz rijdt. Gezien de WOZ-waarde in die contreien heb ik wel een vermoeden hoe blij de mensen dan met hun directe bus naar Utrecht zijn.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 01 mar 2025, 10:46
door Meltrain
Z2N schreef: ↑vr 28 feb 2025, 20:12
De koppeling met de 73 is bovendien beter voor doorgaande reizigers, die zullen vaker naar Utrecht willen dan naar Bosch en Duin.
Kunnen er wel gelede bussen rijden op de route van lijn 73?
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 01 mar 2025, 10:53
door Milco
Jazeker, die rijden er al dagelijks op.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 01 mar 2025, 11:04
door Meltrain
Chips, ik bedoelde de route van lijn 381.

Dus: kunnen er wel gelede bussen rijden op de route van lijn 381?
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 01 mar 2025, 11:30
door Daniel
Qua bochten moet het denk ik wel passen, maar het wordt wel krap als je in Austerlitz aan de kant moet voor tegemoetkomend verkeer.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 01 mar 2025, 12:01
door Z2N
Dat is het in Huis ter Heide ook, en ook daar komen regelmatig gelede bussen elkaar tegen.

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 01 mar 2025, 13:21
door Niwa ter Els
Daniel schreef: ↑za 01 mar 2025, 11:30
Qua bochten moet het denk ik wel passen, maar het wordt wel krap als je in Austerlitz aan de kant moet voor tegemoetkomend verkeer.
Kan prima. Aan de kant gaan met een groot voertuig is op die route sowieso niet handig. Ruimte genoeg voor auto's om aan de kant te gaan, daar wennen mensen vanzelf aan. En zo niet, dan duurt het wat langer.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 02 mar 2025, 13:17
door Durashift
^^ maar ja, als de lokale supermarkt wordt bevoorraad..dan wordt het wel weer krapjes in die straat.
Denk dat de bewoners die 12 meters wel een keertje zat zijn door de straat.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: zo 02 mar 2025, 14:15
door Z2N
Dan scheelt het gelukkig dat lijn 381 nu maar met één omloop rijdt, dus er hoeven in Austerlitz helemaal geen bussen te kruisen.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: do 13 mar 2025, 22:06
door OVSpotterReko
Ik zat even te denken, maar normaal krijgen we altijd rond april het conceptplan van de nieuwe dienstregeling, maar gaat dat dit jaar ook zo zijn nu dat Transdev de concessie overneemt per december? Dat zou dan (afgaande van vorige jaren) betekenen dat we rond 7 april het conceptplan krijgen.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 14 mar 2025, 10:21
door RW2104
Volgens de agenda van de provincie wordt het concept vervoerplan op 16 april aan de commissie gepresenteerd
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 14 mar 2025, 12:49
door Durashift
Z2N schreef: ↑zo 02 mar 2025, 14:15
Dan scheelt het gelukkig dat lijn 381 nu maar met één omloop rijdt, dus er hoeven in Austerlitz helemaal geen bussen te kruisen.
Ik doelde dus op het 'kruisen' van de bevoorrading van de buurtsuper...
De doorgaande weg door Austerlitz vind ik dus maar krapjes in het bebouwde deel (en dat stuk terug door de bossen naar de N224 is ook irritant krap en de uitstekende takken tot soms over de verharding waardoor dit lekker krast langs de koets van de bus / vrachtwagen

).
Wegbeheerders zouden eens moeten leren om minimaal een halve meter vanaf de (berm)verharding te snoeien en of bomen en struiken niet zo krap bij de rijbaan te planten, vind ik.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: di 18 mar 2025, 19:15
door wouter15
RW2104 schreef: ↑vr 14 mar 2025, 10:21
Volgens de agenda van de provincie wordt het concept vervoerplan op 16 april aan de commissie gepresenteerd
Ik ben wel benieuwd hoeveel wijzigingen we kunnen verwachten en hoe groot deze dan zullen zijn. In het eerste jaar van de nieuwe concessie was het immers niet de bedoeling dat er een big bang aan wijzigingen zou plaats gaan vinden.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 11 apr 2025, 09:44
door rm7
Zijn er niet zo veel. Met name wijzigingen in de nummers van lijnen. Lijn 381 wordt 57 bijvoorbeeld. En lijn 4 wordt opgeheven. Tracé Terwijde-CS wordt geplakt aan lijn 6 / Voordorp-CS aan lijn 5. Echt grote wijzigingen zitten in de frequenties.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 11 apr 2025, 12:31
door UtrechtOV
Staat dat al ergens?
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: vr 11 apr 2025, 13:11
door rm7
Nog niet, wordt volgende week publiekelijk. Andere grote wijziging is lijn 32 tussen Houten en Science Park en lijn 67 die Plettenburg met Nieuwegein City verbindt. Door Austerlitz gaan trouwens bussen van 9 en 12 meter rijden.