Littlebusdriver schreef:Zag je dat of hoorde je dat?
Ik zag én hoorde het
Overigens rijden de Uithoflijnen ook nog steeds rond met Niet Instappen terwijl Syntus ze noemt als compensatie voor het sterk verminderen van de frequentie van bijvoorbeeld lijn 2 in Amersfoort. Terwijl de meeste mensen naar het station reizen en de Uithoflijnen daar níet komen...
Tja, Pouw Vervoer lijkt zich er makkelijk van af te maken op die lijnen en met chauffeurs te rijden die niet zo door hebben dat ze OV rijden. Anders zouden ze er geen "Niet instappen" op zetten immers. De 298 is er in elk geval aanzienlijk punctueler op geworden sinds Syntus 'm zelf rijdt (en de ritten rijden tenminste ook daadwerkelijk de volledige route), terwijl de dienstregeling nog exact hetzelfde is als afgelopen halfjaar.
De Uithoflijnen zijn trouwens natuurlijk ook een alternatief naar de haltes rond het centrum, daar zitten op zich ook een hoop bedrijven. En bijvoorbeeld de 206 bleek volgens de analyse van Syntus zelf al flink gebruikt te worden naar het ROC aan de Leusderweg.
Aan de andere kant lijkt de opzet van meer lijnen kort op elkaar daar ook niet echt heel veel effect te hebben: ik zie elke ochtend wel instappers in de 204 bijvoorbeeld, maar in de paar minuten daarna komen er geen nieuwe reizigers die de 203 van 4 minuten later nemen.
Op die manier verdelen de reizigers zich juist minder lijkt me. En dat is dan op zich wel weer klantvriendelijk: ik moet vaak de nodige moeite doen om die 203 door te laten rijden want ze stoppen bijna allemaal voor me (terwijl ik dan op de X80 sta te wachten die, en dat is een fysiek onmogelijkheidje in de dienstregeling, exact op hetzelfde tijdstip zou moeten komen)