Pagina 29 van 35
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: za 26 okt 2024, 22:09
door fogeltje
WALUIGI96 schreef: ↑za 26 okt 2024, 16:36
Ik zag op Busposities dat de 2250 ook op lijn 23 heeft gereden, volgens mij de eerste elektrische bus op die lijn.
Klopt, kwam als 24 uit Eindhoven, rondje Boxmeer en daarna een rondje 24.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: zo 27 okt 2024, 01:02
door RnBn
Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat er een omloop is met een rit 23 erin die ook naar Eindhoven gaat en waar dus geen amba op mag komen.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: zo 27 okt 2024, 01:25
door maurits-07
fogeltje schreef: ↑za 26 okt 2024, 22:09
WALUIGI96 schreef: ↑za 26 okt 2024, 16:36
Ik zag op Busposities dat de 2250 ook op lijn 23 heeft gereden, volgens mij de eerste elektrische bus op die lijn.
Klopt, kwam als 24 uit Eindhoven, rondje Boxmeer en daarna een rondje 24.
Gelijk al 2 keer richting het Boxmeerse geweest vandaag:)
Is het eigenlijk bij iemand bekend hoe de verdeling zal zijn van stads en streek Ecitea’s 12.2 zal zijn, wellicht bij een van de chauffeurs hier actief iets bekend? Ik bedoel te zeggen dat voorheen nog wel eens een amba te zien was op de omlopen van stadslijnen (de niet geleed omlopen, bij groot Eindhoven zijn deze ondergebracht dacht ik), en dat daar sporadisch ook nog wel eens een crossway op te vinden is (volgensmij wel een stuk minder vaak dan voorheen een amba). Zullen er nu weer regelmatig streek citeas op de stadsomlopen te zien zijn, blijft dit gescheiden of is dit nog koffiedik kijken ?
Dit alles uiteraard nog los van het feit dat ja, een chauffeur eens een bus meeneemt wat anders gepland was
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: zo 27 okt 2024, 14:48
door fogeltje
Oeh, toch een grote bus op de 25 vandaag

Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: zo 27 okt 2024, 22:51
door Hans
maurits-07 schreef: ↑zo 27 okt 2024, 01:25
fogeltje schreef: ↑za 26 okt 2024, 22:09
WALUIGI96 schreef: ↑za 26 okt 2024, 16:36
Ik zag op Busposities dat de 2250 ook op lijn 23 heeft gereden, volgens mij de eerste elektrische bus op die lijn.
Klopt, kwam als 24 uit Eindhoven, rondje Boxmeer en daarna een rondje 24.
Gelijk al 2 keer richting het Boxmeerse geweest vandaag:)
Is het eigenlijk bij iemand bekend hoe de verdeling zal zijn van stads en streek Ecitea’s 12.2 zal zijn, wellicht bij een van de chauffeurs hier actief iets bekend? Ik bedoel te zeggen dat voorheen nog wel eens een amba te zien was op de omlopen van stadslijnen (de niet geleed omlopen, bij groot Eindhoven zijn deze ondergebracht dacht ik), en dat daar sporadisch ook nog wel eens een crossway op te vinden is (volgensmij wel een stuk minder vaak dan voorheen een amba). Zullen er nu weer regelmatig streek citeas op de stadsomlopen te zien zijn, blijft dit gescheiden of is dit nog koffiedik kijken ?
Dit alles uiteraard nog los van het feit dat ja, een chauffeur eens een bus meeneemt wat anders gepland was
Stads- en streek omlopen met e-Citea zijn in theorie strikt gescheiden. e-Citea 3-deurs voor de stadslijnen en e-Citea-2 deuren voor de streeklijnen niet zijnde BRAVO-direct. Lijn 324 is als ik het goed heb gepland op 3-deurs e-Citea.
Er zijn allerlei redenen te bedenken (die hier veelal al zijn vermeld) waarom het in de uitvoering anders uitpakt. Ik zie het donderdag weer hoe het er voor staat, momenteel (weer) even van vakantie aan het genieten.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 00:04
door maurits-07
Duidelijk , geniet van de vakantie
324 is idd stadscitea, ja. Die is toen ergens bij een afschaling naar de stadsomlopen ondergebracht. Dit kon wellicht veranderd zijn met de opschalingen van de 27ste. Echter gezien busposities waar te zien valt dat 324 nog in omlopen zit met lijnen als 3, 7 en 17 valt te concluderen dat dit onveranderd is.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 07:59
door huibf
fogeltje schreef: ↑zo 27 okt 2024, 14:48
Oeh, toch een grote bus op de 25 vandaag
Mmm vreemd. Maat toch. Eindelijk capaciteitsprobleem opgelost.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 08:01
door huibf
Hans schreef: ↑zo 27 okt 2024, 22:51
Ik zie het donderdag weer hoe het er voor staat, momenteel (weer) even van vakantie aan het genieten.
Alweer ? hoeveel dagen werk je in je vakantie

Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 09:04
door Hans
maurits-07 schreef: ↑ma 28 okt 2024, 00:04
Duidelijk , geniet van de vakantie
324 is idd stadscitea, ja. Die is toen ergens bij een afschaling naar de stadsomlopen ondergebracht. Dit kon wellicht veranderd zijn met de opschalingen van de 27ste. Echter gezien busposities waar te zien valt dat 324 nog in omlopen zit met lijnen als 3, 7 en 17 valt te concluderen dat dit onveranderd is.
Sinds gisteren inderdaad in de stadsomlopen gebleven. Maar 324 wordt nu ook weer door streekchauffeurs gereden. Ofwel alle vestigingen rijden 324, allemaal gepland met een stadscitea.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 09:04
door Hans
huibf schreef: ↑ma 28 okt 2024, 08:01
Hans schreef: ↑zo 27 okt 2024, 22:51
Ik zie het donderdag weer hoe het er voor staat, momenteel (weer) even van vakantie aan het genieten.
Alweer ? hoeveel dagen werk je in je vakantie
Teveel..... ? Hahaha... Donderdag zit ik weer achter het stuur.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 16:47
door maurits-07
Het lijkt vandaag niet helemaal goed te zijn afgelopen met de 2241, deze stond met een onvolledige lijnfilm alleen tonende Bergeijk Loo, en niet werkende chipkaart lezers. Hij werd door iemand van de technische dienst weggereden, enkele ogenblikken later vertrok een crossway voor lijn 18 ook alleen Bergeijk loo zonder lijnnummer, hij zal dus ingeruild zijn.
Update tijdens typen van het bericht: bus richting Nuenen gepakt, langs de garage waar de 2241 aan de buiten aan de lader te zien is.
En er zijn wel meer “opstart”problemen, er vertrekt net een 18.1 direct ecitea op de 322 naar Uden. Gelijk ook personeel van de technische dienst naar de chauffeur voor een naar het Leek overleg.
Tevens zijn er meer citea’s aanwezig uit de Hoeksche Waard. Nu minstens 4, 2 zojuist gezien op station en volgens de busposities kaart nog 2 onderweg elders in de concessie.
Maar ach ja, er zijn weer veel meer bussen op het station te vinden en het is harstikke druk, dus mooi te zien dat er weer opschalingen mogelijk zijn. De passagier zal het type bus een worst wezen. Leuk voor de hobbyist om afwijkingen te zien!
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 17:02
door teun
Wellicht dat de direct e-citeas met de nieuwe batterijen prima op de lange streeklijnen meekunnen, of je het qua comfort moet willen is wel de vraag.

Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 18:16
door huibf
Gaat lekker die nieuwe dienstregeling.
Beste wel wat +15 tot +25 of meer wat uiteindelijk opgaat in Rijdt Niet.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 22:06
door Hans
Het is inderdaad de bedoeling dat de huidige e-Citea 18 meters voor een deel worden ingezet op de diverse 3xx streeklijnen. De nieuwe Noorse bussen zouden op een aantal aparte stadsomlopen moeten gaan komen. Maar wanneer die inzetbaar zijn, geen idee.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: ma 28 okt 2024, 23:37
door maurits-07
Dat is een hele interessante, dat hebben we nog niet eerder gezien. Los van de 319 tegenspitsritten tot ASML dan, die nu overigens ook in de tegenspitsrichting als 119 reden, zag ik.
Die 322 uit mijn eerdere bericht leek een afwijking, mede door dat iemand van de technische dienst de bus toesnelde richting de chauffeur, interpreteerde ik het als een afwijking.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 06:42
door SteveJobs
Stefan schreef: ↑za 26 okt 2024, 20:41
SteveJobs schreef: ↑za 26 okt 2024, 17:42
Een chauffeur die de verkeerde bus meeneemt? WT*! Hoe moeilijk is dat. Doe je werk gewoon goed, je wordt voor een groot deel van belastingcenten (veel te goed!) betaald
Als ik wel eens zie wat voor passagiers ik wel eens vervoer en wat voor (doods)verwensingen ik wel eens naar m’n hoofd krijg, denk ik dat ik bij lange na nog niet voldoende er voor betaald krijg, maar goed
Het te maken krijgen met agressief gedrag en (doods)verwensingen is vreselijk. Echter rechtvaardigt het geenszins het omhooggevallen gedrag van de vakbonden en de veel te hoge lonen in deze sector. Er is geen buschauffeur die echt effectief 40 uur per week werkt!
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 07:10
door teun
Opzich zijn de gelede direct wagens op de streek geen verassing als je kijkt naar de samenstelling van de vloot straks, de nodige inzet van de direct steekwagens op de reguliere streeklijnen zal er dan ook nog wel blijven zijn.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 07:15
door huibf
Het zal de messte reizigers geen biet schelen wat voor type bus er rondrijdt. Als het maar past en bovenal als die maar rijdt.
Dat stickertje "direct' klopt al heel vaak niet meer. Hoogtijd dat er gestopt wordt met het stickeren ervan op de bus.
Gisteren op lijn 2 een gelede MAN bus met zon gezellig U vorimge zitje voor 11 man.
Beter dat dan geen bus (de rit ervoor viel uit).
Heerlijk zon ronkende, blaffende, diesel.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 11:51
door teun
Zonet een direct-gelede onder de perrons in Helmond zien gaan met “999 Instructie” op de film, ik vermoed dat die de route van lijn 320 wellicht gereden heeft.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 17:49
door SteveJobs
Stefan schreef: ↑za 26 okt 2024, 20:41
SteveJobs schreef: ↑za 26 okt 2024, 17:42
Een chauffeur die de verkeerde bus meeneemt? WT*! Hoe moeilijk is dat. Doe je werk gewoon goed, je wordt voor een groot deel van belastingcenten (veel te goed!) betaald
Als ik wel eens zie wat voor passagiers ik wel eens vervoer en wat voor (doods)verwensingen ik wel eens naar m’n hoofd krijg, denk ik dat ik bij lange na nog niet voldoende er voor betaald krijg, maar goed
Los van het feit dat (doods)verwensingen afschuwelijk zijn en zwaar aangepakt moeten worden leidt het nu af van de inhoud. Dat is dat ik het onbegrijpelijk vind dat chauffeurs zich kennelijk onvoldoende voorbereiden op hun uit te voeren werkzaamheden. Dat begint bij de juiste bus meenemen.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 17:53
door ArrivaBas
Je hebt kennelijk inside information dat er die dag voldoende bussen van het juiste type beschikbaar én inzetgereed waren?
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 17:57
door Heel_Holland_Spot
ArrivaBas schreef: ↑di 29 okt 2024, 17:53
Je hebt kennelijk inside information dat er die dag voldoende bussen van het juiste type beschikbaar én inzetgereed waren?
Maar er wel een bus niet inzetbaar/beschikbaar was, hoeft er toch geen verkeerde bus te zijn meegenomen om een Ambassador in Eindhoven te krijgen
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 20:00
door ArrivaBas
Wat bedoel je? Je post is erg krom geschreven.
Behalve een of meerdere bussen die niet inzetbaar zijn, kan een calamiteit er gedurende de dag voor zorgen dat bussen van omloop wisselen, en er zo een Ambassador in Eindhoven komt te rijden. Ik vind het daarom erg minachtend van SteveJobs om het als dom af te schilderen dat een chauffeur met een bus rijdt die niet op die omloop thuishoort.
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 20:14
door Heel_Holland_Spot
Het ging over dat er een verkeerde bus kan worden meegenomen, en dat er dus een Ambassador in Eindhoven kan belanden. Vervolgens zeg jij dat er misschien wel geen goede bus beschikbaar was, maar als dat het geval was dan hoeft er geen verkeerde bus te zijn meegenomen. Dan is er een andere oorzaak van een Ambassador in Eindhoven.
ArrivaBas schreef: ↑di 29 okt 2024, 17:53
Je hebt kennelijk inside information dat er die dag voldoende bussen van het juiste type beschikbaar én inzetgereed waren?
Ik vond dit stukje dus niet passen bij het stukje over "de verkeerde bus meenemen".
Re: Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
Geplaatst: di 29 okt 2024, 21:05
door SteveJobs
ArrivaBas schreef: ↑di 29 okt 2024, 20:00
Wat bedoel je? Je post is erg krom geschreven.
Behalve een of meerdere bussen die niet inzetbaar zijn, kan een calamiteit er gedurende de dag voor zorgen dat bussen van omloop wisselen, en er zo een Ambassador in Eindhoven komt te rijden. Ik vind het daarom erg minachtend van SteveJobs om het als dom af te schilderen dat een chauffeur met een bus rijdt die niet op die omloop thuishoort.
Het woord dom heb ik niet gebruikt, vals frame dus. Ik vind het onprofessioneel als een chauffeur een verkeerde bus neemt t.o.v. de bus die is toegewezen. In de luchtvaart een verkeerd vliegtuig meenemen is einde dienstverband;)