Pagina 29 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 13 dec 2022, 10:57
door flipje
Ik heb de GEBO het een en ander zien rijd o.a. lijn 668 naar Hefte. Lijn 640 word gereden door TCR (Raalte).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 13:07
door Matt5154
Etienne schreef: ↑ma 12 dec 2022, 09:47
Er zijn op een aantal buurtbussen inderdaad 9300's onderweg. Valt me wel op dat ik op lijn 568 een 2005 zie rondrijden via de zoeker en op lijn 510 en 518 rijdt een 6773 rond.
De ''fake'' 6773 schijnt de 9316 te zijn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 20:23
door CamilleKreemers
Waarom gaat de 301 niet altijd rond. 20 uit Nunspeet naar Zwolle? Dan heb je in Nunspeet altijd aansluiting op de trein en in Zwolle op de basisknoop door de vertrek naar Dedemsvaart rond. 22. Andersom heb je dan natuurlijk aankomst in Zwolle uit Dedemsvaart rond. 07 en aankomst in Nunspeet rond. 10
Grofweg
Nunspeet: trein uit Amersfoort. 16, vertrek bus rond. 20
Zwolle laatste trein in knoop. 15, vertrek bus naar Dedemsvaart. 22
Zwolle: aankomst bus uit Dedemsvaart : 07, eerste trein in knoop vertrekt rond. 15
Nunspeet aankomst bus. 10 en trein naar Zwolle gaat om. 14
Ander voordeel is dat in de daluren de korte 301-ritten binnen Zwolle gekoppeld kunnen worden aan de 304, waardoor die dorpen een rechtstreekse connectie (wanneer kwartiersdienst niet geldt) met het Provinciehuis en Ziekenhuis krijgen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 21:19
door Matt5154
Rijden alle scholierenlijnen (behalve de 640, 660 en 668 want dat weet ik al) door een onderaannemer of door EBS zelf? En met welk materieel?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 21:24
door busentrein
Lijn 660 wordt (in ieder geval één rit) gereden door TGVIA. Met een Citea LLE

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 21:27
door Milco
Lijn 687 zag ik in Barneveld vanochtend rijden met een MAN Lion’s Regio van Van Kooten en datzelfde bedrijf zag ik vanmiddag in Ede lijn 651 met een touringcar rijden, ik meen met een Van Hool maar dat weet ik even niet zeker.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 09:10
door Globetrotter
Op lijn 620 rijdt op dit moment volgens de radars de 9220. Dit is een van de twee gelede Citaro's van Smit Reizen.
Op die lijn is dus niks veranderd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 09:48
door Milco
Of juist wel want volgens mij reed die Citaro
G juist altijd op lijn 625 van de concessie IJsselmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 10:01
door Globetrotter
O, grapje, ik bedoel lijn 625. Lijn 620 heeft nog geen data.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 10:24
door Milco
Lijn 625 heeft niets met deze concessie te maken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 11:05
door Lijn 45
Nog niet.
Ik zou ook niet verwachten dat hij zijn nummer zou houden bij EBS, de bus is te groot voor de 9XXX-serie.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 12:04
door gkw1969
Bovendien is het een bus van Smit en niet van EBS of CXX en dus kan hij zijn wagenparknummer rustig houden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 13:17
door Globetrotter
Om het helemaal af te maken, is deze bus bij Smit ook nog eens gezegend met een eigen nummer (722). Maargoed, maar weer on topic.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 09:20
door ambassadorsound
Ik hoorde ergens heel erg vaag dat er misschien VDL's komen ipv de BYD's.Is dat complete onzin of zijn daar toch wel echt plannen voor?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 09:46
door teun
In aanvulling op wel, ter vervanging denk ik niet zo snel of de provincie moet ineens ergens héél veel kapitaal gevonden hebben.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 09:52
door ambassadorsound
Dat zal niet zo snel het geval zijn denk ik
Maar worden de nu nog niet goedgekeurd bussen nu al ingezet?Er rijden voor zover ik weet geen Citaro's meer, en hoe kan je die bussen repareren zonder tijdelijk vervangend materieel te hebben?Volgens mij zijn er niet zo heel veel reserve's.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 10:33
door Milco
Volgens mij kun je prima in de aankomende kerstvakantie wat bussen missen. En ik heb geen idee hoe lang de Citaro’s in Zwolle nog blijven rijden die men uit Haaglanden heeft gehaald, dat biedt natuurlijk ook weer wat lucht bovenop het huidige materieel.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 10:58
door Meltrain
ambassadorsound schreef: ↑zo 18 dec 2022, 09:20
Ik hoorde ergens heel erg vaag dat er misschien VDL's komen ipv de BYD's.Is dat complete onzin of zijn daar toch wel echt plannen voor?
Er komen in elk geval Ebusco's in aanvulling op de huidige vloot.
Als EBS nog meer bussen wil hebben, lijkt het me logischer om extra Ebusco's te bestellen, dan om Citea's te bestellen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 11:14
door teun
Hoeveel het exact is kan ik me niet zo snel voor de geest halen maar afgezet tegen het aantal DRU heeft EBS volgens mij nog relatief veel bussen over moeten nemen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 11:52
door Daniel
Een deel van de BYDs die overgenomen moesten worden reed natuurlijk eerder op de lijnen die naar Veluwe Zuid zijn gegaan, maar aan de andere kant zijn er ook weer extra nodig als IJsselmond erbij komt. Wel is de aankoop van de bussen gebaseerd geweest op het aantal DRU voor Corona, dus daar zal het grootste overschot wel in zitten.
Milco schreef: ↑zo 18 dec 2022, 10:33
En ik heb geen idee hoe lang de Citaro’s in Zwolle nog blijven rijden die men uit Haaglanden heeft gehaald, dat biedt natuurlijk ook weer wat lucht bovenop het huidige materieel.
Gisteren zag ik zogauw al geen Citaro's meer op de kaart van busposities.nl
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 12:49
door ambassadorsound
Meltrain schreef: ↑zo 18 dec 2022, 10:58
Er komen in elk geval Ebusco's in aanvulling op de huidige vloot.
Als EBS nog meer bussen wil hebben, lijkt het me logischer om extra Ebusco's te bestellen, dan om Citea's te bestellen.
Voor zaandam zijn er in ieder geval wel nieuwe generatie citea's besteld, persoonlijk heb ik die liever dan Ebusco's.Denk dat ze toch minder ervaring hebben met bussen gezien ze tot en met de 2.2 allemaal uit china kwamen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 12:55
door Milco
Ervaring met elektrische VDL's heeft EBS ook niet echt op wat stadsdiensten in Zuid-Holland en een lijn in Waterland na. De Ebusco 3.0 wordt volledig in Deurne geproduceerd en kent een zeer grote actieradius.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 13:03
door Lijn 45
EBS heeft daarentegen helemaal geen ervaring met Ebusco.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 15:35
door Suus
Als je een bestelling voor elektrische bussen doet krijg je daarbij begeleiding. Bussen bij een andere fabrikant kopen kan dus prima.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 16:25
door Meltrain
Lijn 45 schreef: ↑zo 18 dec 2022, 13:03
EBS heeft daarentegen helemaal geen ervaring met Ebusco.
Vanaf eind volgend jaar wel.
