Pagina 29 van 36

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 14 dec 2024, 17:29
door MetroRET
Zelfs op sporenplan staan ze er gewoon in hoor.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 14 dec 2024, 17:32
door TffpaA
ITF schreef: za 14 dec 2024, 17:28 Die wissels zijn blijkbaar een recente toevoeging, daar was ik nog niet van op de hoogte.
En dat van een organisatie die wissels nog net niet als satanswerktuigen beschouwt :Y

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 14 dec 2024, 18:38
door Gamma
Bemined schreef: za 14 dec 2024, 16:22 Amsterdam Zuid - Riekerpolder krijgt in principe 16 treinen per uur over twee sporen, al wordt de 3100 zo te zien af en toe nog via de middensporen geleid maar in principe gaat alles over de buitensporen.
De Airportsprinter zou toch helemaal onafhankelijk rijden van de overige treinen in het netwerk? Rare keuze om toch Intercity’s tussen die treinen te rijden.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 14 dec 2024, 18:47
door MetroRET
De 3100 moet noodgedwongen uitwijken naar spoor 4 richting Gvc, omdat de 9300 in afwijkende tijden moet rijden i.v.m. de snelheidsbeperking op de HSL.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 14 dec 2024, 19:49
door ITF
MetroRET schreef: za 14 dec 2024, 17:29 Zelfs op sporenplan staan ze er gewoon in hoor.
Op de uitgebreide tekeningen wel inderdaad, op de vereenvoudigde tekeningen waar ik in eerste instantie keek, staan ze (nog) niet.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 14 dec 2024, 20:55
door Bemined
MetroRET schreef: za 14 dec 2024, 18:47 De 3100 moet noodgedwongen uitwijken naar spoor 4 richting Gvc, omdat de 9300 in afwijkende tijden moet rijden i.v.m. de snelheidsbeperking op de HSL.
Het is maar 4x per dag dat de 3100 uitwijkt naar het middenspoor, de 9300 rijdt veel vaker en op die momenten rijdt de 3100 gewoon 2 minuten later en wordt de lange stop in Leiden gewoon wat korter (en vervalt helaas de aansluiting op de 2200/2300). Ik kan zo snel niet vinden wat deze 4 ritten bijzonder maakt.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: za 14 dec 2024, 21:03
door Wubbo
De opening van de spoorbrug over de Ringvaart.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 11:41
door huibf
De sprinter van Eindhoven naar Weert om 0.47 op vr en za lijkt van de aardbodem verdwenen ? :N :N :N per 15 december 2024. Sterker nog zaterderdagnacht (14 of 15 december) was tie al weg...

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 12:30
door Dionysusnu
Die lijkt inderdaad stilletjes opgeheven te zijn in de nieuwe dienstregeling. Tot zover die "meer treinen vroeg en laat" :X

Ik zal eens kijken of deze ergens in een adviesaanvraag stond, of zelfs dat niet.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 14:29
door Negen
Wat ik me wel afvraag is...
Waarom begint de 5500 vanaf Utrecht standaard 1 min eerder dan afgelopen jaar? Want nu vertrekt ie om xx:06/xx:36 ipv xx:07/xx:37..
De intercity's richting Amersfoort blijven wel om 07/37 vertrekken... En er moet al zovaak na Blauwkapel gewacht worden op vertraagde IC's dus handig lijkt me dit niet eerlijk gezegd...

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 17:31
door cassie127
De trein vertrekt een halve minuut eerder, dus om ××:06:30 en ××:36:30

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 18:57
door Meltrain
Wat ik me vooral afvraag, is waarom de 3500 op vr/za/zo (richting Schiphol/Venlo) nu twee minuten eerder vertrekt dan de 3700 voorheen deed.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 19:08
door MetroRET
En over welk station hebben we het dan? (A)

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 19:09
door Dionysusnu
Van welk station?

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 19:35
door Bemined
De 3500 rijdt in het weekendpatroon 2 à 3 minuten vroeger tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Zuid in vergelijking met de oude 3700. Ik denk omdat de (1)2400 nu in het oude pad van de 3700 rijdt tussen Schiphol en Amsterdam Zuid.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 20:33
door Meltrain
Dat klinkt plausibel. Bedankt. :pos:
Het enige jammere is dat hierdoor tussen Ddr en Ledn geen mooie kwartierdienst meer bestaat i.c.m. de 2200/2300.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 21:00
door MichOV
Zie ik dat nou goed rijdt er sinds de nieuwe dienstregeling van vandaag de intercity vanuit Arnhem centraal rechtstreeks naar Den Haag centraal? Is dat tijdelijk of permanent want dat is mij niet echt duidelijk op die website van de NS

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 21:02
door Anderzam
Het is wat je rechtstreeks noemt... geen overstap, maar de 3100 gaat via Bijlmer ArenA - Amsterdam Zuid - Schiphol Airport - Leiden C; deze verbinding is permanent. De overstap op Utrecht C blijft wel sneller.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 21:22
door MichOV
Nou het scheelt mij in elk geval een overstap op het altijd zo drukke utrecht centraal waar je altijd nog maar moet afvragen dat je dan een zitplaats hebt dus blijf dan zelf persoonlijk liever wat langer in de trein vanuit Arnhem naar Den Haag als ik daar heen ga wat regelmatig het geval is en ik maak mij niet zo druk om tijd liever de zekerheid van een zitplek dan vaak vanuit utrecht te moeten staan wat geregeld het geval is. :trein: :Y dus in mijn geval een voordeel nu! :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 22:04
door Suus
1 uur 4 minuten versus 38 minuten met een relatief korte overstap op Utrecht Centraal. Voor Leiden kan ik het begrijpen dat je blijft zitten, voor Den Haag Centraal is het tijdsverschil wel fors.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: zo 15 dec 2024, 22:50
door MichOV
Nou Suus ik betaal niet graag voor een staanplaats continu als ik richting Den Haag moet zeker nu de treinprijzen binnenkort fors omhoog gaan dus dan kies ik liever om langer in de trein te zitten wat mij dan iets meer kost maar wel met een fatsoenlijke plek om te zitten. Daarbij ik vermaak mij wel in de trein en het is ook niet zo dat ik vaak ook dezelfde dag gelijk weer terug ga anders was het een ander verhaal. Btw Arnhem-Den Haag via Utrecht/Gouda(die ik normaliter eerst nam) is in totaal 1 uur 19 minuten dus geen idee waar je die 1 uur en 4 minuten vandaan haalt.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: ma 16 dec 2024, 00:58
door Ivan
Utrecht centraal-Den Haag centraal is 38 minuten.
Utrecht centraal-Den Haag centraal zonder overstap te Utrecht centraal (komende vanuit Arnhem, en dus via Amsterdam zuid) is 1 uur en 4 minuten.

De tijd die je nodig heb om van Arnhem centraal naar Utrecht centraal te reizen ben je toch kwijt, dus dat is voor de vergelijking niet belangrijk.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: ma 16 dec 2024, 01:00
door RobertT
Moet je wel de overstaptijd meerekenen,anders is het een scheve vergelijking

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: ma 16 dec 2024, 01:05
door Ivan
Dat klopt.
Die is 6 minuten, wat dus 44 minuten ten opzichte van 1 uur en 4 minuten geeft. Exact 20 minuten verschil.

Voor die 20 minuten kan ik me voorstellen dat als je de tijd en een prima zitplek hebt, je blijft zitten.
Bij haast is het zeker de moeite om over te stappen.

Het is maar waar je blij van wordt.

Edit:
Ik zie dat er wat verschillende mogelijkheden met overstappen te Utrecht zijn, welke gebruik maken van verschillende ic's (en bijbehorende rijtijden) richting Utrecht. De overstap aldaar is dan ook variërend tussen 6 en 11 minuten.
De totaalreis kan op zijn snelst in 1 uur en 19 minuten bij overstap in Utrecht, en in 1 uur en 44 minuten zonder overstap.
Een verschil van 25 minuten.

Re: Dienstregeling 2025

Geplaatst: ma 16 dec 2024, 15:46
door DDietzen
MichOV schreef: zo 15 dec 2024, 21:22 Nou het scheelt mij in elk geval een overstap op het altijd zo drukke utrecht centraal waar je altijd nog maar moet afvragen dat je dan een zitplaats hebt dus blijf dan zelf persoonlijk liever wat langer in de trein vanuit Arnhem naar Den Haag als ik daar heen ga wat regelmatig het geval is en ik maak mij niet zo druk om tijd liever de zekerheid van een zitplek dan vaak vanuit utrecht te moeten staan wat geregeld het geval is. :trein: :Y dus in mijn geval een voordeel nu! :mrgreen:
Mocht je het nog niet weten, achterin instappen bij treinen van Utrecht naar Den Haag helpt veel voor je zitplaatskans. Jarenlang mijn vaste verbinding geweest en ik heb maar wat vaak gezien dat men voorin op de balkons samengepakt stond terwijl achterin nog meer dan genoeg plek was.