Pagina 29 van 51

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 30 mar 2017, 22:58
door CASB
CamilleKreemers schreef:Wordt de Noorderplassenmetro dan volelektrisch gereden?
Ja

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 30 mar 2017, 23:00
door CASB
Deze vind ik ook wel interessant

Ik reis nu met lijn 155. Hoe reis ik vanuit Almere Centrum naar Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Centrum per 10 december?
Let op: Lijn 155 rijdt nu (in 2017) naar Amsterdam Zuidoost en niet direct naar Amsterdam Centrum.

Met allGo reist u naar de busstations ’t Oor of Poort . Van daaruit reist u met verder met R-net lijn 323 of lijn 324 naar Amsterdam Zuidoost.

Vanuit Amsterdam Zuidoost reist u zoals u gewoon bent verder naar Amsterdam Centrum.

R1, R2, R3, R4 en R5 zijn dus werknummers en dus geen nummers die in de praktijk gebruikt gaan worden.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 30 mar 2017, 23:01
door Milco
We gaan het meemaken wat de lijnnummers worden, ik verwacht:
- 322, 327 en 328 zoals nu (322 met routewijziging in Almere dus);
- 323 wat R4 wordt;
- 324 wat R4s wordt;
- 326 wat nu de 156 is.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 30 mar 2017, 23:07
door regenmaker
Almere heeft dan uiteindelijk alleen nog R-netlijntjes op de streek. Geen gewone streekbussen meer dus en wat gaat connexxion doen met lijn 160? Dat wordt dan een los lijntje.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 30 mar 2017, 23:31
door CASB
Ja die zal net zoals lijn 159 blijven rijden als onderdeel van Concessie Ijsselmond

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 01:18
door dennistd
Lijn 159 komt tenminste nog in de buurt van andere lijnen van de concessie. Lijn 160 ligt compleet afgezonderd van de rest van de lijnen van IJsselmond (nou ja, op het eindpunt Almere (gedeeld met 159) en de brug bij Nijkerk (gedeeld met de 142) na dan). Het lijkt me logischer om deze lijn bij Almere, Provincie Utrecht of Veluwe onder te brengen.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 06:45
door regenmaker
CASB schreef:Ja die zal net zoals lijn 159 blijven rijden als onderdeel van Concessie Ijsselmond
Ja, maar hoe gaan ze die lijn uitvoeren. Lijnen 142 en 159 rijden alleen doordeweeks overdag. Lijn 160 rijdt elke twee uur de hele week, dus dan moet je iets verzinnen. Connexxion heeft zowel Utrecht als Almere niet meer dan.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 08:31
door OmniLezer
Alles eromheen is Syntus dan. Als er in samenwerkingsverband mag worden gereden, heb je al een voordeel.
Misschien dat Syntus deze wel uit gaat voeren in plaats van Connexxion.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 08:40
door flipje
De ritten op lijn 160 zullen door Connexxion Tours worden gereden.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 08:59
door regenmaker
Dat is wel het meest logisch aangezien CXX tours o.a. in Almere is gevestigd.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 09:11
door Roeland
CASB schreef:Deze vind ik ook wel interessant

Ik reis nu met lijn 155. Hoe reis ik vanuit Almere Centrum naar Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Centrum per 10 december?
Let op: Lijn 155 rijdt nu (in 2017) naar Amsterdam Zuidoost en niet direct naar Amsterdam Centrum.

Met allGo reist u naar de busstations ’t Oor of Poort . Van daaruit reist u met verder met R-net lijn 323 of lijn 324 naar Amsterdam Zuidoost.

Vanuit Amsterdam Zuidoost reist u zoals u gewoon bent verder naar Amsterdam Centrum.

R1, R2, R3, R4 en R5 zijn dus werknummers en dus geen nummers die in de praktijk gebruikt gaan worden.
Vanuit Almere Centrum neem je de IC naar Amsterdam CS of Duivendrecht, en vandaar metro 54 naar je bestemming.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 13:33
door dnmw2705
Als ik het zo lees, dan wordt het een beetje een bende met de opstart van deze concessie.
Waar is de tijd gebleven dat je met nummers werkte ipv letters. En waar er een logische volgorde in de nummering zat.

Als ik die website lees en de planning zo zie, krijg ik al hoofdpijn :p. Ik ben verder niet echt bekend in Almere, kom er maar 10x per jaar ofzo met verjaardagen van familie :p

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 14:03
door CamilleKreemers
regenmaker schreef:Almere heeft dan uiteindelijk alleen nog R-netlijntjes op de streek. Geen gewone streekbussen meer dus en wat gaat connexxion doen met lijn 160? Dat wordt dan een los lijntje.
PvE eiste dat streek met R-netbussen gereden werd.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 14:15
door dnmw2705
Vraag als leek zijnde; R-Net is gewoon de naam en de layout van bussen voor bepaalde regio dat het herkenbaar is en het idee dat je als reiziger weet wat voor vervoer je nodig hebt om ergens te komen. Zelfde als U-OV van Qbuzz?
R-Net begint steeds groter en groter te worden. Ik heb het idee dat het zijn oorspronkelijke kern en achterliggende gedachte begint te verliezen. Of is dat een vreemde gedachte?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 14:21
door CamilleKreemers
R-net was ooit een productformule, wat gelijk stond aan Qliner. De verbindingen rijden vaak (minimaal 6x/uur in de spitsuren en 4x/uur overdag), via een relatief snelle route rijden en ook relatief veel gebruik gedurende alle momenten op de dag. Het was dus eigenlijk een soort langzamere Qliner, waarin de regio ontsloten moet worden.

In Noord-Holland wijken ze intussen alleen enorm af door allerlei gewone streeklijnen ook als R-net uit te voeren, terwijl de snelheid, gebruik of frequentie lang niet zo hoog ligt.

R-net moet daarnaast het overkoepelende hoogwaardige vervoer worden in de randstad en hoogwaardig zijn ongeacht de vervoerder.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 15:01
door OmniLezer
Precies, meer niet.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 20:12
door diederickx
Syntus Almere FAQ schreef:Het concessiegebied omvat het openbaar vervoer in de gemeente Almere en de concessiegrensoverschrijdende verbindingen met Amsterdam Amstel, Amsterdam Zuidoost, Amsterdam Leidseplain en Blaricum.
:X

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 20:15
door SuperGhost
Is dat de Gooise spelling? :')

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 22:19
door CASB
dnmw2705 schreef:Vraag als leek zijnde; R-Net is gewoon de naam en de layout van bussen voor bepaalde regio dat het herkenbaar is en het idee dat je als reiziger weet wat voor vervoer je nodig hebt om ergens te komen. Zelfde als U-OV van Qbuzz?
R-Net begint steeds groter en groter te worden. Ik heb het idee dat het zijn oorspronkelijke kern en achterliggende gedachte begint te verliezen. Of is dat een vreemde gedachte?
Helemaal met je eens. Ik vind de lijnen in Almere en de voormalige Zuidtangent nog R-Net (Q-liner) waardig. Maar als je kijkt naar o.a. Noord Holland maar ook in de buurt van Rotterdam, dan zijn het zo wat stopbussen. Ze ver-rnetten alles.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 13 apr 2017, 19:29
door Daelea
Op de website van Syntus (www.syntusalmere.nl) zijn de frequentietabellen voor de nieuwe dienstregeling te vinden: https://www.syntusalmere.nl/getmedia/37 ... 12_def.pdf

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 13 apr 2017, 19:33
door Chrysa
Wat moeten die flexbussen op sommige lijnen voorstellen?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 13 apr 2017, 19:58
door dennistd
Gezien het feit dat ze alleen op de frequentste lijnen voorkomen zou ik zeggen extra bussen die klaarstaan om grotere drukte op te vangen. Of misschien bussen die slechts een deel van het traject afleggen, eventueel aan een andere lijn gekoppeld ergens onderweg?

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: do 13 apr 2017, 23:04
door Klaasje
Opvallend vind ik dat Almere Haven een complete overdaad aan streekbussen blijft houden in de spits terwijl de R322 en R323 het allebei moeten doen met 3x per uur een bus + de spitslijn van 2x per uur wat toch een achteruitgang is ten opzichte van nu 6 x per uur 322 en 4 x per uur een 155 die substantieel sneller is dan zowel de huidige 322 als de nieuwe lijnen (op de 324 na dan). Op zich hoeft het niet veel frequenter op de verbinding naar Poort maar als doorgaande streekverbinding mag ik hopen voor Syntus dat veel reizigers op het Oor gaan overstappen want anders is de mismatch tussen de bussen en de reizigersstromen bizar groot. Verder blijft de vraag hoe de Parkmetro en de Dansmetro zich gaan ontwikkelen met die nieuwe lijnvoering. Wat wel goed is, is dat bussen 's avond 4 x per uur gaan rijden. Met de grote aantallen treinen 's avonds op de Flevolijn waren er meer niet-aansluitingen dan er wel fatsoenlijke aansluitingen waren. Dat zorgt nu toch voor een gekke mismatch. NS zou daar ook wel eens blij van kunnen worden.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 14 apr 2017, 08:07
door isadora
Klaasje schreef:.......terwijl de R322 en R322 het allebei .......
Maar ook de R322, dus alle drie.

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Geplaatst: vr 14 apr 2017, 10:27
door Klaasje
Ja, gefixt. Was iets minder helder dan normaal gisteravond.