Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Maar hoe wordt in Twente de informatie getoond? Want als over de hele breedte OF reisinformatie OF reclame staat, dan voegt het weinig toe in mijn ogen.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Contacteer:
Op de brede schermen word op de ene helft reclame getoond en op de andere helft reisinformatie.
- Meltrain
- Donateur
O, dat wist ik niet.

Zijn er naast de bredere schermen nog andere verschillen?
Daar is wel echt goed over nagedacht.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Contacteer:
In de bussen van West Brabant is het interieur in de Bravo huisstijl. (Blauwe stangen ipv rood. Andere stoelbekleding.) Elektrische rolstoelplank.
-
Qua inrichting als ik het zo lees niet inderdaad. Maar ik verwacht dat er qua rijcomfort wel overeenkomst zal zijn. Deze bussen trillen veel meer (helemaal op hogere snelheden zoals op bv. snelweg) dan bijvoorbeeld Bravo Direct Volvo's of pak 'm beet een SLE uit ZOB. Dat is zo met de LE's en LF's in ZOB, en dat hebben diegenen in Oost - Brabant ook naar mijn ervaring.
Volgensmij is dat meer zo met moderne bussen (mede doordat ze de bussen zo licht mogelijk proberen te maken met lichter en minder materiaal?). Kijk bv. naar een oudere generatie Citaro zoals die bij de RET nog rond rijdt en de nieuwe elektrische citaro's in Den Haag. Die tweede trilt simpelweg ook meer. En dan is het nog Mercedes.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding