Pagina 283 van 283
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 21 jul 2025, 19:50
door fogeltje
Maar hoe wordt in Twente de informatie getoond? Want als over de hele breedte OF reisinformatie OF reclame staat, dan voegt het weinig toe in mijn ogen.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 21 jul 2025, 20:01
door Michael
Op de brede schermen word op de ene helft reclame getoond en op de andere helft reisinformatie.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 21 jul 2025, 21:00
door Meltrain
Michael schreef: ↑ma 21 jul 2025, 18:42
Ik weet nou niet zozeer of je die van Oost en West wel 1 op 1 kan vergelijken. Die van West zijn qua uitvoering niet gelijk aan die van Oost.
O, dat wist ik niet.
Zijn er naast de bredere schermen nog andere verschillen?
Michael schreef: ↑ma 21 jul 2025, 18:54
De 12 meter Solarissen hebben er zelfs 3. Waar van de achterste helemaal achteraan hangt zodat mensen die achteruit zitten het scherm kunnen zien zonder hun hoofd te moeten draaien.
Daar is wel echt goed over nagedacht.

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 21 jul 2025, 21:26
door Michael
In de bussen van West Brabant is het interieur in de Bravo huisstijl. (Blauwe stangen ipv rood. Andere stoelbekleding.) Elektrische rolstoelplank.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 21 jul 2025, 22:01
door maurits-07
Michael schreef: ↑ma 21 jul 2025, 18:42
Ik weet nou niet zozeer of je die van Oost en West wel 1 op 1 kan vergelijken. Die van West zijn qua uitvoering niet gelijk aan die van Oost.
Qua inrichting als ik het zo lees niet inderdaad. Maar ik verwacht dat er qua rijcomfort wel overeenkomst zal zijn. Deze bussen trillen veel meer (helemaal op hogere snelheden zoals op bv. snelweg) dan bijvoorbeeld Bravo Direct Volvo's of pak 'm beet een SLE uit ZOB. Dat is zo met de LE's en LF's in ZOB, en dat hebben diegenen in Oost - Brabant ook naar mijn ervaring.
Volgensmij is dat meer zo met moderne bussen (mede doordat ze de bussen zo licht mogelijk proberen te maken met lichter en minder materiaal?). Kijk bv. naar een oudere generatie Citaro zoals die bij de RET nog rond rijdt en de nieuwe elektrische citaro's in Den Haag. Die tweede trilt simpelweg ook meer. En dan is het nog Mercedes.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 22 jul 2025, 06:42
door ArrivaBas
Niet alleen het lagere gewicht zorgt ervoor dat je meer bijgeluiden hoort. Elektrische bussen hebben namelijk ook een stillere aandrijflijn dan een bus waar achterin een verbrandingsmotor ligt te brullen.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 22 jul 2025, 11:41
door Jasper073
Spannende dag vandaag voor Arriva & EBS
Wie blijft of wie gaat er komen bij ons in Den Bosch
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 22 jul 2025, 11:45
door Zeelandman
Hoelaat wordt het bekend?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 22 jul 2025, 15:23
door Jasper073

Arriva heeft GEWONNEN !!!!!

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 22 jul 2025, 15:32
door Milco
Dat staat ook in het concessietopic.

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 24 jul 2025, 10:22
door Mr.OV
regenmaker schreef: ↑ma 21 jul 2025, 17:32
Ik ben niet onder de indruk van de nieuwe VDL Citea LE-135 Electric voor Oost-Brabant.
- Heel krappe plek vooraan bij de chauffeur
- Airco is minder dan de Volvo's
- Je voelt trillingen meer vooral op de snelweg
- De stoelen zitten minder lekker dan de Volvo's
- Nog steeds maar 1 informatiescherm voor reizigers
Al met al een achteruitgang. De BYD's in IJssel-Vecht die vroeger op de C2 tussen Apeldoorn en Arnhem reden, vond ik vele malen beter. Ik hoop dat er andere bussen met de nieuwe concessie komen die recht doen aan Bravodirect, zoals de Volvo's.
Hele krappe plek kan ik beamen met mijn lengte van 1m94, dus als je lang bent moet je daar gewoon niet gaan zitten

Het blijft een rechthoekige blokkendoos; het is volkomen normaal dat deze een beetje beweegt (lees:tordeert), het zou juist niet goed zijn voor de algehele constructie als dat niet zo was. Wat waarschijnlijk niet helpt voor de Arriva LE-135's, is dat er midden op het dak nog 3 batterij strings liggen, en achterin helemaal geen. Daarnaast vallen andere dingen gewoon meer op bij een elektrisch voertuig qua geluid/trillingen. De Volvo's zijn/waren fijne voertuigen maar ook die hadden bepaalde vervelende trillingen in frequenties , met name door de versnellingsbak en bepaalde motor toerentallen wat soms ook storend is/was.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 24 jul 2025, 10:27
door Mr.OV
maurits-07 schreef: ↑ma 21 jul 2025, 22:01
Michael schreef: ↑ma 21 jul 2025, 18:42
Ik weet nou niet zozeer of je die van Oost en West wel 1 op 1 kan vergelijken. Die van West zijn qua uitvoering niet gelijk aan die van Oost.
Qua inrichting als ik het zo lees niet inderdaad. Maar ik verwacht dat er qua rijcomfort wel overeenkomst zal zijn. Deze bussen trillen veel meer (helemaal op hogere snelheden zoals op bv. snelweg) dan bijvoorbeeld Bravo Direct Volvo's of pak 'm beet een SLE uit ZOB. Dat is zo met de LE's en LF's in ZOB, en dat hebben diegenen in Oost - Brabant ook naar mijn ervaring.
Volgensmij is dat meer zo met moderne bussen (mede doordat ze de bussen zo licht mogelijk proberen te maken met lichter en minder materiaal?). Kijk bv. naar een oudere generatie Citaro zoals die bij de RET nog rond rijdt en de nieuwe elektrische citaro's in Den Haag. Die tweede trilt simpelweg ook meer. En dan is het nog Mercedes.
Dat is inderdaad zo bij bijna alle moderne (elektrische) bussen, zelfs een MAN of Mercedes Benz. Dit komt niet alleen door het gebruik van lichter & goedkoper materiaal, maar ook omdat er extra gewicht (dankzij de zware accus's) bij komt. Bij de eCitaro ligt het meeste gewicht op het dak, wat niet ten goede komt voor trillingen door het hele voertuig.