Pagina 284 van 589
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 10:45
door buschauffeurDH
dennistd schreef: ↑di 18 okt 2022, 01:18
buschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24
Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Geen idee hoe het bij deze XLE's zit, maar in de Twentse LLE's zit links van de chauffeur gewoon een schakelaar om de halterem te overbruggen in geval van nood
Dat zal er vast wel ingezeten hebben. Maar wordt daar bij de opleiding op gewezen? En hoe handel je in paniek als je strandt en eigenlijk het liefst de bus uit wil? Dat komt ook terug in het door mij aangehaalde rapport.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 11:03
door Hainje
Zo uitgebreid is de opleiding bij TCR niet hoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 13:48
door VIRM
Gisteravond had ik de
1500 van 19:30 van Amsterdam Centraal naar Amersfoort. Deze kwam pas na vertrektijd binnen vanuit Almere, en aankomst op Amersfoort was met +10. Hierdoor was de aansluiting op de extra IC naar Zwolle niet meer te halen. Toen ik bovenaan de trap naar spoor 1/2 stond, hoorde ik de vertraagde Sprinter naar Zwolle ook net wegrijden. Dus werd het de volgende IC, die met +2,5 aankwam in Zwolle. Hierdoor heb ik +29,5 opgelopen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 15:42
door umbusko
Op treinposities zie ik hem met +3, dus je zou een GTbV kunnen proberen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 15:51
door VIRM
Ah.
Op rijdendetreinen stond hij met +2,5.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 15:53
door Suus
Ik zag iets in mijn ooghoek en het had mijn aandacht:
Hoe kan het dat er zoveel treinen kapot gaan tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 15:55
door trolly
Aardstralen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 16:07
door TffpaA
Bossche bollen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 16:28
door VIRM
Unox rookworst.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 16:30
door ArrivaBas
Zes treinen in negen dagen tijd is best wel veel. Dat halen ze zelfs op de HSL tussen Rotterdam en Breda niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 17:56
door gpvos
Misschien zit er toch wat in die recente NRC-artikelen over het slecht bijhouden van onderhoud.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 20:19
door cassie127
Suus schreef: ↑di 18 okt 2022, 15:53
Ik zag iets in mijn ooghoek en het had mijn aandacht:
Hoe kan het dat er zoveel treinen kapot gaan tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss?
En dat is nog geen eens alles. Afgelopen week is er minimaal dagelijks een incident daar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 21:01
door waldo79
De stremming in Bergen op Zoom lijkt ook een nacht langer te duren dan verwacht. Tot as. vrijdag om 7.30 uur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: di 18 okt 2022, 23:08
door Durashift
buschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24
Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, (..)
Overweg in Nootdorp, niet die in BOZ.
Wel geinig om te lezen dat een voorgeprogrammeerd noodnummer kennelijk anderhalf jaar lang verkeerd geprogrammeerd blijft staan.
Overbrugging van de halterem kan wel mede door genoemd onderzoek standaard/op verzoek ingebouwd worden door de fabrikanten.
Moet je er nog wel op bedacht zijn dat de halterem het probleem kan zijn.. dus bij gas geven geen verhoging van het motortoerental. (of check controle lamp). Maar ja, dat is wel lastig te ervaren als de versnelling ingeschakeld blijft staan. Althans, eenzelfde effect heb je (ik) ook als je in Drive met de parkeerrem erop wilt wegrijden. Je voelt het voertuig iets in de veren zakken maar niet vooruit komen.. qua motortoerental gebeurt er niet veel omdat de koppeling al zo goed als tegen het vliegwiel aanzit (gaspedaal sensor) itt de Neutraal stand.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 03:24
door dennistd
Bij gas geven in D met de parkeerrem erop merk je echt wel dat je meer toeren draait hoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 05:38
door Milco
Vanwege werkzaamheden bij Amsterdam Sloterdijk is de treindienst de komende dagen flink aangepast. Zo hebben we sprinters Lelystad-Hoorn, Amersfoort Vathorst-Uitgeest en intercity’s Almere Centrum-Enkhuizen en Amersfoort-Den Helder.
Doe er uw voordeel mee.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 08:13
door Suus
Ik heb zomaar het vermoeden dat Dordrecht aan de beurt is voor nieuw stationsmeubilair. Of er moet een andere reden zijn dat bijna alle bankjes zijn weggehaald en nu opgestapeld liggen op spoor 2/3b.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 09:08
door cassie127
Oh zo ging het in Hengelo ook. Al duurde dat zover ik mij kan herinneren bijna 2 maanden. En de volledig afgesloten 24/7 wachtruimtrs zijn daar toen helaas verdwenen en niet vervangen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 12:17
door Daniel
Was dat perron in Dordrecht niet ook recent verhoogd? Ik herinner me dat daar laatst opviel dat de bankjes wel erg laag boven het perron zaten na herbestrating daarvan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 13:58
door buschauffeurDH
Durashift schreef: ↑di 18 okt 2022, 23:08
buschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24
Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, (..)
Overweg in Nootdorp, niet die in BOZ.
Wel geinig om te lezen dat een voorgeprogrammeerd noodnummer kennelijk anderhalf jaar lang verkeerd geprogrammeerd blijft staan.
Overbrugging van de halterem kan wel mede door genoemd onderzoek standaard/op verzoek ingebouwd worden door de fabrikanten.
Moet je er nog wel op bedacht zijn dat de halterem het probleem kan zijn.. dus bij gas geven geen verhoging van het motortoerental. (of check controle lamp). Maar ja, dat is wel lastig te ervaren als de versnelling ingeschakeld blijft staan. Althans, eenzelfde effect heb je (ik) ook als je in Drive met de parkeerrem erop wilt wegrijden. Je voelt het voertuig iets in de veren zakken maar niet vooruit komen.. qua motortoerental gebeurt er niet veel omdat de koppeling al zo goed als tegen het vliegwiel aanzit (gaspedaal sensor) itt de Neutraal stand.
Tsja, als je het nooit gebruikt. Bovendien was het maar de vraag of de trein dan gestopt had kunnen worden. Er zitten teveel schakels tussen voordat je bij de machinist uitkomt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 15:08
door SuperGhost
Suus schreef: ↑di 18 okt 2022, 15:53
Ik zag iets in mijn ooghoek en het had mijn aandacht:
Hoe kan het dat er zoveel treinen kapot gaan tussen ‘s-Hertogenbosch en Oss?
De FC Den Bosch-'supporters' zijn weer bezig hoor....
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 15:59
door JeroenSpock
dennistd schreef: ↑di 18 okt 2022, 01:18
buschauffeurDH schreef: ↑ma 17 okt 2022, 23:24
Wat een idiote redenen worden hier aangedragen.
In twee eerdere gevallen, binnen twee maanden op dezelfde overweg, begin deze eeuw was het een probleem met de halterem. Zou mij niet verbazen als dat ook nu het geval is. Hier het rapport van de Onderzoeksraad uit die tijd.
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/page/7 ... maart-2002
Geen idee hoe het bij deze XLE's zit, maar in de Twentse LLE's zit links van de chauffeur gewoon een schakelaar om de halterem te overbruggen in geval van nood
En daarom trek ik altijd die loodjes uit deze schakelaars bij nieuwe bussen. Als je hem een keer echt nodig hebt wil je niet lopen kl*ten met dat kapje maar direct bij de schakelaar kunnen.
Doet me denken aan een soortgelijk ongeluk. Ik dacht 2009, toen ik nog pendelbussen reed voor festivals in Spaarnwoude.
Collega was met een gelede bus op weg naar stalling komt ook op een overweg stil te staan, iets met verkeersregelaars meen ik.
Die chauffeur is tussen cabine en voordeur op de vloer van de bus gaan liggen. Trein reed door de harmonica, bus lag in 3 delen op het spoor.
Daarna moesten we een verklaring tekenen voor ervaring met gelede bussen. Maar dat haalt weinig uit bij een technische storing in de bus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 18:11
door trolly
Laat me raden: kan dat de overgang bij Halfweg geweest zijn?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: wo 19 okt 2022, 23:50
door RobertT
Suus schreef: ↑wo 19 okt 2022, 08:13
Ik heb zomaar het vermoeden dat Dordrecht aan de beurt is voor nieuw stationsmeubilair. Of er moet een andere reden zijn dat bijna alle bankjes zijn weggehaald en nu opgestapeld liggen op spoor 2/3b.
Wellicht doen ze dat samen met Dordrecht Zuid,daar vindt vernieuwing plaats van het perron
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geplaatst: do 20 okt 2022, 10:37
door Commendatore
Intercity richting Rotterdam Centraal, vertrek vanuit Zwolle om 10:20: twee drietjes ICM, trein overvol, mensen - waaronder ik - bleven achter op het perron.