Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Dat Klaas Dijkhof geen interesse had, is al tijden bekend.

Anyway, soms kan het snel gaan.
Na vanmiddag met nieuwe eisen gekomen te zijn, staakt Erdogan zijn verzet en mag Zweden dan toch toetreden tot de Navo. https://nos.nl/artikel/2482325-turkije- ... van-zweden
En blandning av sött och salt.
VIRM

Bericht door VIRM »

PHS schreef: ma 10 jul 2023, 22:22
PHS schreef: ma 10 jul 2023, 14:48 Ik gok op Edith Schippers of Klaas Dijkhoff.
Mijn voorspelling lijkt de prullenbak in te kunnen: Edith Schippers is niet geïnteresseerd en ook Klaas Dijkhoff schijnt geen interesse te hebben :')
Het VVD-bestuur zou best snel met een nieuwe kandidaat-lijsttrekker komen. Dus dan lijkt het mij dat er achter de schermen al wel wat bekend was over het aftreden, of dat ze in ieder geval al een shortlist hadden klaarliggen.
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat het Jezelgeus wordt. Een vrouw én een migratie-achtergrond, en dat bij de VVD!
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Plus, ook niet onbelangrijk gezien de concurrentie in dat veld: beduidend rechtser dan Mark Rutte. Dat benoemde Rutte zelf gisteren ook, tijdens het TK-debat.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Bericht door PHS »

-
VIRM

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: ma 10 jul 2023, 14:39 Nogal speculatief, maar zou het niet zo kunnen zijn dat Rutte signalen had gekregen dat een van de coalitiepartijen (CU?) een motie van wantrouwen tegen hem zou steunen, waardoor hij besloten heeft die blamage niet te willen ondergaan en de eer aan zichzelf heeft gehouden? Dat zo'n motie in stemming gebracht zou worden was al duidelijk, dat één van de coalitiepartijen wellicht met de oppositie mee zou stemmen zong ook al rond.
Volgens deze reconstructie van de NOS zou dat iets minder speculatief kunnen zijn dan dat je denkt...
AppleMoose

PHS schreef: di 11 jul 2023, 09:24
AppleMoose schreef: ma 10 jul 2023, 22:35 Dat Klaas Dijkhof geen interesse had, is al tijden bekend.
Hij schuurt anders nog behoorlijk dicht tegen de Haagse politiek. Dat hij een podcast is begonnen met Gert-Jan Segers geeft mij de indruk dat hij een terugkeer niet uitsluit.
Dat doet hij ook niet, maar voorlopig wil hij tijd vrijhouden voor zijn gezin. Dat heeft ie al meerdere keren aangegeven en deze week nog een keer. Dat hij ondertussen zijn mening blijft geven over de politiek doet daar niets aan af.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

We geven hier zelf soms ook onze ongezouten mening over politiek, en toch ambieert hier bijna niemand een politieke carrière. Waarom zou Dijkhoff dat wel doen als hij, ondanks dat hij al politieke en bestuurlijke ervaring heeft, een podcast over de politiek maakt met een andere ex-politicus?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: ma 10 jul 2023, 12:50 Ik weet in ieder geval zeker wie het niet wordt: Sofie Hermans. Die wordt momenteel volledig gefileerd in het TK-debat. :X

En ook zij heeft aangegeven het niet te willen.
ArrivaBas schreef: di 11 jul 2023, 18:26 We geven hier zelf soms ook onze ongezouten mening over politiek, en toch ambieert hier bijna niemand een politieke carrière.
Volgens mij gaf Sigrid Kaag ook laatst in College Tour aan dat zij mensen niet volmondig ja kon antwoorden als ze aan haar zouden vragen of ze de politiek in moesten gaan. Maar de Tweede Kamer is ook wel een slangenkuil: soundbytes zijn vaak belangrijker dan de inhoud, beperkte personele ondersteuning (waardoor ministers met een leger aan ambtenaren een betere informatiepositie hebben), onzeker over je toekomst als Kamerlid als er weer verkiezingen zijn (in die zin is een wachtgeldregeling ook niet onlogisch), veranderingen kosten veel tijd terwijl verkiezingen alweer om de vier jaar zijn, het vergadercircuit waar je in zit, hoge werkdruk als je je politieke werk goed doet en de talloze bedreigingen.
Laatst gewijzigd door VIRM op di 11 jul 2023, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

...en daarna iemands microfoon uit de handen geslagen?
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ nope, toen zat zij al in de (Chinese) deelauto. ;)
AppleMoose

Hainje

Bericht door Hainje »

Niet meer dan logisch als je ziet hoe ze alleen al op Facebook door het slijk gehaald wordt.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Wel treurig, want dit is in de Nederlandse politiek hét bewijs bij uitstek dat bedreigingen effect hebben. :N
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dit is echt een zeer trieste dag. Ik vond Kaag een verfrissing. Het was duidelijk dat ze over onderwerpen de tijd nam om na te denken om een weloverwogen standpunt in te nemen, dat ze bij goede argumenten bereid was haar standpunt wilde veranderen. Dat ze nu de Nederlandse politiek verlaten door de eindeloze hoeveelheid haat die naar haar en anderen wordt geuit is echt heel triest.

De onverdraagzaamheid in Nederland wordt steeds problematischer. In de afgelopen dagen is Rikkie Kollé volledig door het slijk getrokken en met de dood bedreigd door mensen en Miss Envy Peru met een wapen bedreigd. Het tolerante Nederland waarmee internationaal zo mee wordt gepocht bestaat echt niet meer. Regenboogbankjes worden tegenwoordig als hersenspoeling beschouwd, D66 een pedofielenpartij, alles is maar "woke dat door onze strot wordt geduwd". Nee, het gaat echt niet goed met de verdraagzaamheid in dit land en het vertrek van Kaag uit de actieve politiek is hier een treurig voorbeeld van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es

Bericht door en-es »

Iets met rechtse schuimbekkende twitterraars.
PHS

Bericht door PHS »

-
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

De verifieerbare haat jegens en bedreigingen aan het adres van Kaag framen als een mooi schaamlapje om een meer banale reden van haar vertrek mee te verdoezelen.

Tot zover de empathie.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

PHS schreef: do 13 jul 2023, 12:24 Dat Kaag vertrekt, heeft ver vermoedelijk meer te maken met het feit dat D66 met haar 'nieuw leiderschap' bij de volgende verkiezingen zou afstevenen op een grote nederlaag, dan met bedreigingen aan haar. Al staat dat laatste natuurlijk beter naar de buitenwereld toe.
De enorme hoeveelheid haat bagataliseren is een deel van het probleem. Ik hoop ergens diep van binnen dat je je daarvan wel bewust bent, maar nog niet in staat bent het te erkennen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

Aan de schuimbekkende rechtse twitteraar mag het gewoon niet liggen.

Er wordt driftig gestrooid met voorbeelden van vrouwelijke politici op rechts die niet bedreigd en uitgekafferd worden om aan te tonen dat de misogynie zich op voorvrouwen ter linkerzijde van de VVD richt — want dan is vrouwenhaat kennelijk prima.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Empathisch of niet, ik denk niet dat PHS ernaast zit.

Wat hebben we eigenlijk het afgelopen jaar vernomen van Sigrid Kaag in haar functie als minister van Financiën? Weinig tot niets, volgens mij. Wel een hoop over dingen die niets met haar portefeuille te maken hebben, maar die van Wopke Hoekstra, die we ook niet gaan missen. Het zal mij benieuwen wat voor erfenis we op de derde dinsdag van september nagelaten krijgen.

Het illustreert wat mij betreft Kaag als politicus: die heeft vooral goed op de partijwinkel willen passen, ook als dat niet in het belang van het land als geheel was of er misschien rechtstreeks tegenin ging. Daarmee is ze geen haar beter als dan de concullega's tegen wie ze zich heeft afgezet, met die 'nieuwe bestuurscultuur'.

Dat wil niet zeggen dat ze een 'slecht mens' is (dat denk ik niet) en dat ze alle vitriool verdient (idem), maar nee, ik zal haar niet missen in Den Haag, en als we nu al die nieuwe bestuurscultuur meemaken, dan heb ik niet het idee dat we zoveel zijn opgeschoten.
Laatst gewijzigd door nvdw op do 13 jul 2023, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Feed the childrens
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Kaag zelf is het daar alvast niet mee eens, en het lijkt ook niet de lezing van de partij te zijn. Waarmee deze verdachtmakingen op mij vooral overkomen als persoonlijk gekleurde opvattingen over de persoon Kaag.

Ik denk eerder dat ze graag als partijleider door was gegaan, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat als je dag in dag uit door al het lage wat er bestaat wordt uitgemaakt voor al het lage wat er bestaat, je dochters publiekelijk hun angsten voor je veiligheid uitspreken, en er door vuig rechts tuig aangemoedigde hersenbeperkte idioten met fakkels voor het huis waar jij met je gezin woont verschijnen, je op den duur wel bedankt.

En dan is dit natuurlijk een mooi moment - een moment waar ze sowieso al niet zelf om had gevraagd, maar waarvoor ze Rutte aan mag kijken die zijn door nihilistisch opportunisme ingegeven poging een kabinet te krijgen dat wat meer naar zijn zin zou handelen (nu we het toch over 'op de winkel passen' hebben...) als een rotje in zijn eigen gezicht zag ontploffen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

nvdw schreef: do 13 jul 2023, 12:57Wat hebben we eigenlijk het afgelopen jaar vernomen van Sigrid Kaag in haar functie als minister van Financiën? Weinig tot niets, volgens mij. Wel een hoop over dingen die niets met haar portefeuille te maken hebben, maar die van Wopke Hoekstra, die we ook niet gaan missen. Het zal mij benieuwen wat voor erfenis we op de derde dinsdag van september nagelaten krijgen.
Prijsplafond voor stroom en gas, energietoeslag, eenmalige vergoedingen energiekosten, verlaagde energiebelasting, verlaging van de loonbelasting, lagere BTW op brandstof. Je ziet het niet fysiek, je voelt het wel.

Goed, nu we het argument dat je niets van haar beleid hebt vernomen wel kunnen afdoen, wil ik u graag even presenteren hoe het er ook vandaag weer aan toe gaat onder het persoonlijke account van Sigrid Kaag op Twitter.

Afbeelding
Hainje

Bericht door Hainje »

Klokkenluider Jeugdzorg, seriously? :')
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Plaats reactie