Pagina 30 van 35
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: do 27 mar 2025, 13:09
door ICE11
Misschien waren de XLEs (plus de twee gelede bussen) ook een proef om te zien hoe de nieuwe kleuren "live" op een bus uitzien.....
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: vr 28 mar 2025, 16:55
door custermans
sirvinniei schreef: ↑di 25 mar 2025, 18:27
Jammer genoeg niks over de dienstregeling. De kern ligt natuurlijk vast, maar ik ben wel benieuwd wat er qua aanvullende lijnen is geboden.
Aanvullende lijnen gaan er niet komen hoor, de Provincie heeft alles vastgelegd inclusief dienstregeling.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: zo 30 mar 2025, 09:46
door Guilliamseleendert
custermans schreef: ↑vr 28 mar 2025, 16:55
sirvinniei schreef: ↑di 25 mar 2025, 18:27
Jammer genoeg niks over de dienstregeling. De kern ligt natuurlijk vast, maar ik ben wel benieuwd wat er qua aanvullende lijnen is geboden.
Aanvullende lijnen gaan er niet komen hoor, de Provincie heeft alles vastgelegd inclusief dienstregeling.
Grote bus kan terugkomen
In het aangepaste vervoersplan is ook afgesproken dat er tot maximaal dertig procent aanpassingen kunnen worden gedaan. Aan de hand van het aantal in- en uitstappers kan de provincie bijvoorbeeld ervoor kiezen om op een vaste lijn die wordt vervangen door een buurtbus of flextaxi tóch weer een grote bus te laten rijden. ,,Daardoor durf ik ook met een gerust hart de concessie te verruimen van acht naar twaalf jaar”, zegt Van der Maas.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: do 03 apr 2025, 11:02
door custermans
Ja, maar dat mag EBS zelf gaan betalen, gaat niet gebeuren, nu niet, en over 5 jaar ook niet.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: do 03 apr 2025, 22:34
door ICE11
Ik dacht niet dat de regels echt zo strict zijn dat er vervoerder zelf de dienstregeling niet mag veranderen (want het kan toch best dat omstandigheden veranderen, bij voorbeeld begintijden van scholen of aansluitende treinen). Want dat zal het ov-aanbod toch voor jaren in beton gieten!?
Bij ons is het zo, dat wij de dienstregelingen zelf mogen bepalen en ook mogen veranderen, pas als er daardoor het aanbod te sterk veranderd (gemeten in gereden kilometers per jaar) moeten wij de gemeentes om toestemming vragen.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: vr 04 apr 2025, 14:15
door CamilleKreemers
Zover ik weet voor de concessie Zeeland is de provincie de organisatie die de dienstregeling voorschrijft.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 05 apr 2025, 10:38
door ICE11
Hoe ver gaat dan dit voorschrijven? Tot in het detail zoals "de bus moet om 9:15 vertrekken"? Want daar spelen volgens mij ook dingen een rol die alleen de vervoerder zelf kan bepaleb, bij voorbeeld het optimeren van omlopen.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 05 apr 2025, 11:18
door ZO6176
En wat als de rijtijden niet haalbaar blijken?
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 05 apr 2025, 12:19
door DPDelft
Over het algemeen schrijven provincies frequenties en begin- en eindtijden per verbinding voor in een concessie. Het zou kunnen dat Zeeland hier verder in is gegaan maar dat zou dan in het programma van eisen moeten staan.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: do 01 mei 2025, 13:58
door Etienne
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: do 01 mei 2025, 14:21
door Milco
Dat EBS de winnaar was, was al bekend. Alleen nu is het definitief
Ook interessant: "De huidige vervoerspartners Van Oeveren en AMZ blijven in opdracht van EBS ook betrokken bij de uitvoering van het Zeeuwse openbaar busvervoer."
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: do 01 mei 2025, 16:07
door CamilleKreemers
ICE11 schreef: ↑za 05 apr 2025, 10:38
Hoe ver gaat dan dit voorschrijven? Tot in het detail zoals "de bus moet om 9:15 vertrekken"? Want daar spelen volgens mij ook dingen een rol die alleen de vervoerder zelf kan bepaleb, bij voorbeeld het optimeren van omlopen.
Op basis van de geeiste dienstregeling tot op halteniveau.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: do 01 mei 2025, 20:58
door ICE11
Tot op halteniveau. Dus de provincie kan zelfs de rijtijden voorschrijven?
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 15:41
door CamilleKreemers
Toen de aanbesteding bezig was, was dit the voorgeschreven dienstregeling
Kernnet
Schoollijnen
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 16:07
door Zeelandman
Het is niet te bekijken als je geen toestemming hebt
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 16:26
door sirvinniei
Misschien als je een heel lief berichtje voor Camille schrijft geeft hij je wel toestemming
Je kan trouwens ook zoeken op programma van eisen zeeland. Volgens mij staan daar ook de volledige routes in
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: vr 02 mei 2025, 19:57
door CamilleKreemers
Zeelandman schreef: ↑vr 02 mei 2025, 16:07
Het is niet te bekijken als je geen toestemming hebt
Probeer het nu?
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 10:39
door ICE11
CamilleKreemers schreef: ↑vr 02 mei 2025, 15:41
Toen de aanbesteding bezig was, was dit the voorgeschreven dienstregeling
Bedankt! Ik moet echt zeggen dat ik verbaasd ben en (omdat ik door mijn werk weet hoe bij ons de dienstregelingen ontstaan) het bijna schokkerend vind, hoe gedetailleerd de provincie de dienstregeling voorschrijft. Zitten de vervoersplanners dus nu in het provinciehuis en EBS is alleen dienstverlener welke de bussen inclusief chauffeurs ter beschikking stelt!? En wat als EBS dan op straat vaststelt, dat de tijden niet haalbaar zijn? Zegt de provincie dan "sorry hoor, maar dat zijn de door ons bepaalde tijden en die moet je rijden"?
Bij voorbeeld toekomstige lijn 231: Reistijd van Goes Station naar Geersdijk gepland met 17 minuten. Zo te zien op dezelfe route als vandaag, waar daarvoor 21 minuten zijn. Hoe moet dat lukken?
Overigens, waar wij het over EBS hebben:
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/ebs-pl ... ~a209c807/
Citaat:
"EBS belooft verder dat bussen vaker op tijd gaan rijden en minder vaak zullen uitvallen." 
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 10:44
door Zeelandman
Blijft bus 20 naar Gent ook bestaan eigenlijk? Want dit hoeft niet perse
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 10:45
door Milco
Bus 20 naar Gent? Die ken ik niet. Je bedoelt denk ik lijn 50?
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 10:47
door Zeelandman
Ja sorry klopt
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 11:08
door ThatPCDude
In het bestandje van Camille staat ie erin als Middelburg - Terneuzen.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 11:33
door maurits-07
ThatPCDude schreef: ↑za 03 mei 2025, 11:08
In het bestandje van Camille staat ie erin als Middelburg - Terneuzen.
Ik zie in dat bestand 42 ook tot Sint Anna ter Muiden, wordt er gestopt met de lijnen naar België?
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 11:37
door Milco
Ik gok dat het traject in België onder de verantwoordelijkheid valt van De Lijn.
Re: Concessie Zeeland (2027-2038)
Geplaatst: za 03 mei 2025, 13:28
door sirvinniei
Jongens, dit was letterlijk voor mij 10 seconden googlewerk. Hier staat alles in, hoef je geen vage hypotheses over tabelletjes te gaan opvoeren
https://www.zeeland.nl/sites/default/fi ... d0cc52.pdf
De Concessiehouder dient Basislijnen te bieden op de onderstaande
verbindingen, van Begin- tot Eindpunt zonder overstap, in twee richtingen (zie
ook Bijlage 2)
a. Lijn 2: Goes - Terneuzen - Hulst
b. Lijn 3: Middelburg - Zierikzee - Oude-Tonge
c. Lijn 4: Middelburg - Terneuzen
d. Lijn 5a: Terneuzen – Oostburg via Waterlandkerkje
e. Lijn 5b: Terneuzen – Oostburg via Schoondijke
17
f. Lijn 6: Breskens - Oostburg – Brugge (gezamenlijk met De Lijn)
g. Lijn 7: Bergen op Zoom – Sint-Maartensdijk
Bij de start van de Concessie zijn de volgende Aanvullende Lijnen
voorgeschreven (deze dienen te worden aangeboden):
a. Goes-Yerseke
b. Goes-Kamperland
c. Goes-Heinkenszand
d. Middelburg-Westkapelle
e. Middelburg-Domburg
f. Middelburg – Koudekerke – Vlissingen
g. Hulst-Roosendaal
h. Zierikzee-Rotterdam
3.5.2 De Concessiehouder dient de volgende Aanvullende Lijnen als optie aan te
bieden op basis van de Referentiedienstregeling:
a. Terneuzen - Zelzate – Gent