Pagina 4 van 5
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: di 18 aug 2015, 17:14
door webguy
Gaat voor de NS 'm niet worden met de twee trapjes.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 09:12
door OmniLezer
webguy schreef:Gaat voor de NS 'm niet worden met de twee trapjes.
Flirt is ook bestelt voor de Sprinter en Abellio R-net. Het is volgens mij de trein die bijna alleen maar nu bestelt wordt. Arriva en Syntus gaan er ook voor. Die trapjes kan je wegwerken met een hoge en een lage deel. De SLT heeft het ook. De GTW, Protos en Lint ook.
Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 09:20
door Suus
Twee trapjes voor zitplaatsen direct achter de cabine gaat nog wel, maar het is de bedoeling dat de meerderheid van de zitplaatsen in de trein vanaf de straat tot aan de stoel zonder enige opstap of afstap bereikbaar is.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 09:47
door Klaasje
Vraag bij al deze opmerkingen... Hoe hoog zijn de perrons in Polen? :X
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 10:01
door reisthijs
OmniLezer schreef:
Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 11:13
door deadlock
Klaasje schreef:Vraag bij al deze opmerkingen... Hoe hoog zijn de perrons in Polen? :X
Verschilt tussen onder spoorstaafhoogte naar 76cm.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 11:43
door Klaasje
Dan kan ik mij voorstellen dat een paar traptreden heel fijn kan zijn. Overigens worden er ook FLIRTS zonder traptreden geleverd dus ik zie het punt van de discussie niet zo.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 13:06
door OmniLezer
reisthijs schreef:OmniLezer schreef:
Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
Zou kunnen. Ik dacht de NS misschien wat variatie wil
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 14:14
door Suus
Liever niet zelfs. Een materieeltype is veel praktischer voor het onderhoud. Het mag alleen geen argument zijn bij een aanbesteding.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 19:38
door OmniLezer
Ik zie dat al voor me.
Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: wo 02 sep 2015, 20:14
door ArrivaBas
OmniLezer schreef:Ik zie dat al voor me.
Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
Je vergeet de VIRM en de SNG (CAF Civity), hoor

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: do 03 sep 2015, 17:49
door OmniLezer
ArrivaBas schreef:OmniLezer schreef:Ik zie dat al voor me.
Na 20 jaar alleen Stadler Flirt's bij alles in dienst. Alleen voor de Internationale diensten is er iets anders. XD
Je vergeet de VIRM en de SNG (CAF Civity), hoor

Oh leuk, toch wat variatie. En de NID/DDZ en ICRm/TRAXX ook erbij.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: do 03 sep 2015, 19:19
door Pim-AllianceB95
Dat is over twintig jaar wel weg.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: do 03 sep 2015, 22:34
door deadlock
Bee schreef:Liever niet zelfs. Een materieeltype is veel praktischer voor het onderhoud. Het mag alleen geen argument zijn bij een aanbesteding.
Inderdaad. En als die variatie dan toch moet kan je dat met wat chroom6 wel aan de buitenkant aanbrengen.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: vr 04 sep 2015, 20:27
door Vinny
Klaasje schreef:Dan kan ik mij voorstellen dat een paar traptreden heel fijn kan zijn. Overigens worden er ook FLIRTS zonder traptreden geleverd dus ik zie het punt van de discussie niet zo.
Omdat je - als NS zijnde - net als vroeger weer ouderwets dagtreinen Amsterdam - Berlijn - Stettin wilt kunnen inleggen

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: vr 04 sep 2015, 21:07
door deadlock
Het laatste stuk een Ludmilla ervoor dus?

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: za 05 sep 2015, 09:28
door dennistd
reisthijs schreef:OmniLezer schreef:
Ik denk dat de reden is dat ze het niet bestellen omdat ze die al als sprinters gaan gebruiken.
Dat is wel een hele slechte reden om een trein niet te willen.
Met een ander interieur en andere kleurstelling is er heus wel genoeg onderscheid te maken.
Mat'54 reed toch ook als IC en stoptrein?
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: za 05 sep 2015, 12:37
door deadlock
Alles behalve de V250, ICE en Thalys heeft óók als stoptrein gereden

Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: za 05 sep 2015, 12:41
door Suus
Heeft de ICE heel in het begin niet een dagje in de binnenlandse dienst gereden als promotour?
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: za 05 sep 2015, 12:42
door Daniel
Je bent me net voor Bee, er heeft inderdaad ooit een ICE als stoptrein gereden in Nederland:
http://www.nicospilt.com/Ritten2005_internationaal.htm
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: do 29 okt 2015, 08:31
door Thom91
Van Toorenburg gisteren bij Pauw: "Er zijn inmiddels treinen besteld die 200 km/h kunnen en tot de grens gaan."
Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: do 29 okt 2015, 09:17
door reisthijs
Besteld? Als die treinen al zijn besteld heb ik iets gemist...
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: do 29 okt 2015, 09:43
door Thom91
Je legt de vinger op de 'zere' plek.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: do 29 okt 2015, 18:01
door Wubbo
Als ze maar tot de grens gaan heb je er ook niks aan. Geloof niet dat de grens de plek is waar iedereen wil zijn.
Re: [Project] Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
Geplaatst: do 29 okt 2015, 18:15
door Geert
Thom91 schreef:Van Toorenburg gisteren bij Pauw: "Er zijn inmiddels treinen besteld die 200 km/h kunnen en tot de grens gaan."
Dan weten we allemaal waar het over gaat toch? ;)
Zeker weer onvolledig geïnformeerd... :')