Pagina 4 van 33

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 19:54
door Bemined
Ik vermoed dat die tijden indicatief zijn, gezien de opmerking dat de trein 18 minuten sneller zal de vertrektijd eerder 6:40 worden, tenzij de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] zelf ook aangepast wordt.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 22:02
door Wubbo
Ik zou mijn geld zetten op splitsen en combineren in Roosendaal en geen grote wijzigingen in de tijdsligging van de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]. Door naar Dordrecht is niet realistisch want dat past alleen over de Moerdijkbrug als er een andere trein wordt opgeheven.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 22:04
door Chrysa
De Beneluxtrein zou naar de HSL gaan, dus dan zou het moeten kunnen toch? (Geen idee van de tijden van dat ding)

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 22:07
door SuperGhost
Niet alleen die Benelux die dan al verdwenen is, maar momenteel rijdt die IC die het betreft tijdelijk nog door naar Breda, dus hoe kan er geen ruimte over de Moerdijkbrug zijn als die IC nu al in die zogenaamd niet-aanwezige-ruimte rijdt? Het enige is dat ten zuiden van Lage Zwaluwe dan de andere richting op gereden dient te worden.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 22:08
door Wubbo
En die Moerdijkbrug is nu qua punctualiteit dramatisch. Dat schijnt niet alleen te komen door de snelheidsbeperking die erop zit maar ook door het aantal treinen dat eroverheen moet, zeker als de beschikbare ruimte voor goederenvervoer ook daadwerkelijk gebruikt wordt. En dat gaat komende jaren weer vaak het geval zijn door werkzaamheden in Duitsland.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 22:11
door SuperGhost
Het gaat dan ook niet om meer ritten, maar juist minder:
Er komt van/naar Roosendaal dus eigenlijk maar 1 rit bij (in het andere half uur rijdt immers de Benelux nu al) in dat topspitsuurtje, maar de rest van de dag gaat er juist steeds 1 rit minder rijden (die Benelux die er verdwijnt).

Van/naar Breda gaat er ook 1 rit per uur minder rijden, want de IC rijdt straks maar 1x p/u i.p.v. 2x p/u.

Samengevat:
Nu:
Altijd overdag: 5 IC's + 4 SPR's

Dan:
Topspitsuurtje: 5 IC's + 4 SPR's (slechts in één richting, in andere richting het normale dagritme)
Overig overdag: 3 IC's + 4 SPR's

Op dat drukste uurtje heb je dus in één richting dezelfde drukte als nu (maar slechts in één richting), meer de rest van de dag dus minder.

Re: Treinen naar Zeeland in de spits 18 minuten sneller

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 22:43
door PatrickM
SLToilet schreef:Zeeland
Vanaf december komen er vier extra spitsritten tussen Rtd en Vs: om iets na 6:30 en 7:30 vanaf Vs naar Rtd en rond 16:50 en 17:50 vanaf Rtd naar Vs. Deze treinen doen 90 minuten over de reis en stoppen tot/na Bgn alleen in Goes, Middelburg en Vlissingen. Dit is het resultaat van onderhandelingen tussen de NS en de provincie.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2017 ... ItSvFPhBtQ

Mooi dat dit (eindelijk) van de grond komt. Nu nog even beslissen hoe men het in de daluren wil gaan doen, want ook dan is de situatie niet echt prettig. Over het algemeen stappen er tussen Gs en Bgn niet meer dan 5 mensen in...

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 22:50
door Wubbo
@SuperGhost: het venijn zit hier in het goederenvervoer. Nu is de Betuweroute gewoon volledig open en rijdt er dus minder via Brabant en de Moerdijk dan als die maar deels open is. In 2018 is dat zo'n beetje om de week, als ik me de planning goed herinner.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 22:57
door SuperGhost
En doordat dus er meer paden verdwijnen, ontstaat er ook ruimte. Alleen gedurende 1 uurtje per richting zou dat even minder zijn. Je zou met de goederenpaden hier natuurlijk op in kunnen spelen: één uurtje lijkt me nog te overzien.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 01:28
door Bram
Zou het een verlenging van de 1000 kunnen betreffen, die dan twee maal per spits doorrijdt na Rotterdam? Dat zou natuurlijk wel ideaal zijn.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 11:22
door VIRM
Goed dat ze hier iets aan gaan doen. Maar wat nu als de spits-IC vertraging oploopt? Van wat ik heb gehoord blinkt de Zeeuwse Lijn niet echt uit qua punctualiteit.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 11:36
door Bemined
Bram schreef:Zou het een verlenging van de 1000 kunnen betreffen, die dan twee maal per spits doorrijdt na Rotterdam? Dat zou natuurlijk wel ideaal zijn.
Dat lijkt me nog minder realistisch, ICR stammen zijn schaars en daar veranderd in 2018 niets aan. Ga er nou maar gewoon van uit dat er in Roosendaal een treinstel afgekoppeld wordt welke als intercity door gaat.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 11:43
door Suus
trolly schreef:Hoe ze het ook doen, een echte intercity naar Vlissingen is natuurlijk wel een enorme sprong vooruit *O* Naar 1975 ofzo :Y
De vroegere intercity deed meer stations aan de nieuwe. Kruiningen-Yerseke en Vlissingen Souburg worden geschrapt.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 11:54
door JWM
VIRM schreef:Goed dat ze hier iets aan gaan doen. Maar wat nu als de spits-IC vertraging oploopt? Van wat ik heb gehoord blinkt de Zeeuwse Lijn niet echt uit qua punctualiteit.
Als dat zo is liggen die oorzaken denk ik buiten Zeeland? Zo complex is die lijn namelijk niet.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 12:40
door Chrysa
Een middelburgse bakker had een taart gebakken ter ere van de nieuwe trein. :)

Afbeelding
Hij lijkt een beetje ingezakt. :')

Bron

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 13:01
door trolly
Mooie taart Chrysa!
Suus schreef:De vroegere intercity deed meer stations aan de nieuwe. Kruiningen-Yerseke en Vlissingen Souburg worden geschrapt.
Kruiningen-Yerseke zou kunnen, maar ik weet héél zeker dat Vlissingen Souburg in 1975 voorbijgereden werd :Y

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 13:26
door Zugführer
In 1971 reed trein 10282 Kruiningen-Yerseke ook al voorbij.
Dat was pas een echte intercity 8-)
Ook al stopte hij wel op Eteen-Leur, Tilburg West en alle stations tussen Amersfoort en Zwolle :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 13:42
door trolly
Zugführer schreef:Dat was pas een echte intercity 8-)
Ook al stopte hij wel op Eteen-Leur, Tilburg West en alle stations tussen Amersfoort en Zwolle :mrgreen:
Maar hij kwam kennelijk wèl overal :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 14:03
door starx
Sinds de dienstregeling op de Zeeuwse lijn is aangepast is het aantal reizigers van Kruiningen-Yerseke ook gekelderd. Sommige andere stations zijn juist drukker geworden. Kapelle-Biezelinge is heeft inmiddels zelfs flink meer reizigers. Dus de keuze voor Kruiningen-Yerseke als IC-station was sowieso een beetje willekeurig.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 14:16
door MdJ
Kruiningen was altijd een IC stop voor de veerboot naar Zeeuws Vlaanderen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 14:20
door Chrysa
Die vaart al sinds 2003 niet meer, terwijl er daarna ook nog intercities gestopt hebben. :?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: za 28 jan 2017, 14:21
door Zugführer
Dat is inderdaad de reden dat daar intercity's stopten. Sinds de Westerscheldetunnel is geopend is Kruiningen-Yerseke als "echte" IC-stop niet echt relevant meer.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 feb 2017, 14:38
door Wubbo
Alle ideeen over Zeeland staan nu hier.

Om het hier weer over 2018 te hebben: hier de adviesaanvraag van NS aan het Locov.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 feb 2017, 14:49
door regenmaker
Opvallend vind ik een verbinding Heerlen - Enkhuizen.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: vr 03 feb 2017, 14:56
door Suus
Dat Enkhuizen betrokken zou raken bij de tienminutendienst is geen verrassing, het was alleen nog de vraag of die trein naar Venlo of Heerlen zou gaan rijden als de bestaande 800 en 3000 in tact gelaten zouden worden.

Ik ga zo de rest even rustig lezen, maar het begin is goed. Meer treinen, jeej!